AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Del Skrevet 23. april 2018 Hei. Jeg skal i begravelse til en venn, som døde brått. I utgangspunktet er jeg ganske "skjør" og lettrørt, så dette dødsfallet har naturlig nok gått svært innpå meg. Jeg har ikke tidligere opplevd å miste noen nære meg (annet enn besteforeldre, som har gått bort av naturlige årsaker). Jeg er ikke redd for å sørge, men jeg er redd for at begravelsen skal bli en så enorm belastning at jeg vil få et sammenbrudd. Er det noen her som vet om det er mulig å få noe beroligende av legen for å komme seg igjennom det? Har noe erfaring med beroligende midler fra tidligere hendelser, og jeg er kjent med virkningene av det. På forhånd, takk for svar. Anonymkode: b228e...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #2 Del Skrevet 23. april 2018 Beroligende demper angst og uro. Sorg er noe annet og naturlig når for eksempel noen vi kjenner dør. Er heller ingen skam å grine i en begravelse. Synes det er dumt å bruke beroligende i en sånn sammenheng. Hvis du har mye problemer selv fra før og du tror at du ikke kan klare å gi begravelsen uten beroligende, ville jeg revurdert om jeg burde vært hjemme og heller gi et bidrag i form av blomster eller annet passende. Anonymkode: 45bc2...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #3 Del Skrevet 23. april 2018 Det er noe feil med verden i dag, hvis man ikke kan tillate seg å uttykke følelser i en begravelse engang uten å måtte skaffe seg beroligende. Ikke rart at angst har blitt en folkesykdom hvis det hele tiden skal forventes at man skal ta alle situasjoner med fullstendig ro og fatning for å ikke «miste ansikt». Du gjør selvfølgelig det som blir riktig for deg å gjøre, men det er din venn sin begravelse. Det er lov å vise følelser. Anonymkode: 73ddb...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå