Gå til innhold

Takle en venns bortgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal i begravelse til en venn, som døde brått. I utgangspunktet er jeg ganske "skjør" og lettrørt, så dette dødsfallet har naturlig nok gått svært innpå meg. Jeg har ikke tidligere opplevd å miste noen nære meg (annet enn besteforeldre, som har gått bort av naturlige årsaker). Jeg er ikke redd for å sørge, men jeg er redd for at begravelsen skal bli en så enorm belastning at jeg vil få et sammenbrudd. Er det noen her som vet om det er mulig å få noe beroligende av legen for å komme seg igjennom det? Har noe erfaring med beroligende midler fra tidligere hendelser, og jeg er kjent med virkningene av det. På forhånd, takk for svar. 

Anonymkode: b228e...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beroligende demper angst og uro. Sorg er noe annet og naturlig når for eksempel noen vi kjenner dør. Er heller ingen skam å grine i en begravelse. Synes det er dumt å bruke beroligende i en sånn sammenheng. Hvis du har mye problemer selv fra før og du tror at du ikke kan klare å gi begravelsen uten beroligende, ville jeg revurdert om jeg burde vært hjemme og heller gi et bidrag i form av blomster eller annet passende.

Anonymkode: 45bc2...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe feil med verden i dag, hvis man ikke kan tillate seg å uttykke følelser i en begravelse engang uten å måtte skaffe seg beroligende. Ikke  rart at angst har blitt en folkesykdom hvis det hele tiden skal forventes at man skal ta alle situasjoner med fullstendig ro og fatning for å ikke «miste ansikt».

Du gjør selvfølgelig det som blir riktig for deg å gjøre, men det er din venn sin begravelse. Det er lov å vise følelser.

Anonymkode: 73ddb...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...