AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #1 Skrevet 23. april 2018 Hvordan bærer lyden dersom man har utendørs vielse? Ønsker f.eks felespill, men er redd lyden vil forsvinne litt ettersom man ikke har noen vegger. Noen som har erfaringer? Hvor godt høres musikken bak til de bakerste gjestene for eksempel Anonymkode: 18af5...242
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #3 Skrevet 23. april 2018 Ett familiemedlem hadde utendørs vielse. Vi som stod bakerst hørte hverken musikk eller hva ho som holdt vielsen sa... Mulig de hadde dårlig lydanlegg, det vet jeg ikke. Men for oss bakerst ble det en stusselig seremoni hvor vi bare så og ikke hørte noe. Anonymkode: 69621...eae
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 Som felespiller med lang og mangslungen erfaring kan jeg si deg at hvis dere ikke skal ha noe lydanlegg må felespilleren i hvert fall stå med en vegg bak seg, og gjerne litt over publikumet. Fele har mye mellomtone og høye frekvenser, ikke noe særlig lave frekvenser. De lave frekvensene har langt bølgelengde og klarer å komme seg rundt hindringer i størrelsesorden mennesker, mens de høyere frekvensene blir i stor grad blokkert av en menneskekropp. Jeg har spilt i omtrent alle mulige sammenhenger som tenkes kan, og en del som ikke kan tenkes. Bare ei fele, eller for den saks skyld 2-3 feler, utendørs uten noen vegg bak vil bli veldig spedt. Hvis det ikke er så alt for mange gjester i vielsen, 20-30, kan det gå hvis det er en felespiller som kan å dra på. Man kan spille med mye lyd og likevel få det til å låte lyrisk og vart hvis man er god, slik jeg er. Anonymkode: 04edd...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå