Gå til innhold

Hvor vanskelig er venstrekjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten skal til Irland i sommer, og vurderer å leie bil og dra på roadtrip. Ingen av oss har kjørt bil i venstrekjørte land før, så lurer på om noen her har erfaring med det? Hvor fælt og uvant er det på en skala fra 1-10?

Anonymkode: 08ca1...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lei en bil med automatgir. Det gjorde jeg, det hjalp mye. 

På motorveier, trafikkmaskiner og steder med mye trafikk gikk det egentlig veldig bra. Stort sett bare å følge de andre bilene. Jeg tenkte egentlig ikke over hvilken side jeg kjørte på. 

Litt verre var det på småveier og gater. Der var det ikke noe som fortalte hvilken side som var rett. Det hendte flere ganger jeg la meg på feil side. Men så kom det en bil i mot, så kom jeg på det. 

På smale landeveier lå jeg gjerne midt i veien. 

Men jeg opplevde egentlig ingen virkelig farlige situasjoner. Et par rundkjøringer som jeg kjørte feil ut av (som endte med politieskorte til hotellet:fnise:

Det farligste var å krysse gata som gående. Selv om jeg har vært flere ganger i England lærer jeg meg aldri å se for meg på rett måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Man blir fort vant til det, det eneste er at jeg alltid prøvde å gire i vinduet.. :laugh:

Det krever litt konsentrasjon i rundkjøringer, men alt gikk overraskende bra etter kort tid syntes jeg på tross av at jeg var kjempenervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt, helt til du møter en rundkjøring :fnise: Fint å ha bil foran, da man kan bare kjøre etter å slippe å tenke for å komme igjennom rundkjøringen :) Men nå da du er bevisst det, å mentalt trener litt på det, så er det ikke noe problem :) 

Anonymkode: c11d3...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger deg etter en annen bil må du passe at det ikke også er en nordmann på ferie.

Anonymkode: 3642d...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du legger deg etter en annen bil må du passe at det ikke også er en nordmann på ferie.

Anonymkode: 3642d...1a8

Eller omtrent hvilken som helst annen utlending. 

Anonymkode: 47fb1...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...