Gå til innhold

Har jeg blitt dopet ned?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei..

For 2-3 år siden var jeg på et vorsj med en venninne. Jeg kjente kun hun der og ei jente til. Jeg hadde ikke drukket mye, tror jeg hadde et glass vin og 2-3 cidere. Det siste jeg husker er at vi begynner å shotte noe, husker ikke helt hva. Etter dette er det neste jeg husker at jeg våkner opp på sykehuset. De sa ikke noe til meg der, og jeg var for flau til å spørre om det var noe galt. Jeg fikk en henvisning til en ettersjekk hos legen av nyrene mine. Etter dette har jeg ikke tenkt så mye over det egentlig, bare trodde at jeg hadde fått i meg litt for mye.

Men nå i det siste har jeg begynt å tenke over det, kanskje jeg ble dopet ned? For jeg har drukket mye mer en det jeg drakk den kvelden, så jeg burde tåle mer enn det. Venninnen min sa at jeg virket helt normal resten av kvelden, bare at jeg så litt full ut, jeg kom og inn på utesteder. Men jeg syntes at det er litt merkelig at jeg ikke husker absolutt noen ting. Jeg har også lest  at det er vanskelig å påvise f. eks ghb i kroppen, fordi det går ut så fort? Er det noen som har vært borti det samme eller lignende?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok shotta så mye at du har fått en blackjack out. Mye alkohol på kort tid. Hvor mye alkohol du tåler kan komme an på dagsform, hvor mye du har spist, om du har mensen osv.

Anonymkode: de0af...50c

• Liker 3
Skrevet

Ble det tatt promilletest da? For den vil jo kunne si noe om inntaket ditt av alkohol den kvelden.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo umulig å svare på. Å shotte er ikke så lurt. Skjønner egentlig ikke at folk tør det. At det brått smeller til i hodet. Har aldri turt det selv, og drikker normalt ikke brennevin i det hele tatt. Hvis noen lager en god drink kan jeg sitte med den veldig lenge.

Det kommer jo litt an på dagsformen din også. Om du hadde spist og ellers var i god form. De har vel status på sykehuset, sånn at du kan få informasjon? 

Tenker at det må ha vært en skremmende opplevelse uansett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kan jeg drikke sinnsykt mye (vodka) og ikke bli full i det hele tatt, noen ganger kan jeg bli ganske så full av 2-3 cider.  En gang drakk jeg en øl (corona) og ble sinnsykt dårlig med en gang, kastet opp hele kvelden og bare skalv og ristet som om jeg var heftig fyllesyk. Som de over sier, det har nok noe med hvordan du følte deg, hvor mye du har spist i løpet av den dagen, om du har trent samme dag, stress og mange andre faktorer kan spille inn. Tror ikke GHB går såå fort ut av kroppen, når de som tar det er rusa ganske lenge på det. Har hengt med en del folk som har tatt det :fnise: Tror også du ville merket om du hadde fått i deg GHB, for de folka er ikke normale. 

Anonymkode: 09ead...16a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke GHB går såå fort ut av kroppen, når de som tar det er rusa ganske lenge på det. Har hengt med en del folk som har tatt det :fnise: Tror også du ville merket om du hadde fått i deg GHB, for de folka er ikke normale. 

Eh, nei..

Anonymkode: 48830...8d8

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei..

Anonymkode: 48830...8d8

Nei, hva?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du drakk det der på kort tid så kan shotten ha utløst midlertidig blackout, og siden venninden din sier at du var normal resten av kvelden, og dørvakter slapp deg inn på utesteder så tror jeg ikke du kan ha fått i deg GHB, for da blir man veldig rar , godt merkbart rar!
Hvis du fortsatte å drikke når dere kom på byen så oppretthold du blackoutet og drakk for mye totalt ila den kvelden og havnet på sykehuset (hvem fikk deg dit og hvorfor?) , og det er vanlig å ikke få igjen minnet før alkoholen begynner å gå ut av kroppen.

Jeg vil anta at hvis du var på sykehuset påvirket, så tok de blodprøver for å se om du hadde annet enn alkohol i blodet.
Men ja, det er riktig GHB kan kun påvises i kroppen i 12 timer etter inntak, og er derfor et veldig populært rape-drug :(
Det er ordentlig farlige greier det der. 
Det er livsfarlig og jeg kan ikke se for meg at noen gir en venninde dette "på gøy" uten at hun vet om det. Folk med onde intensjoner er de eneste som gjør det, og de burde bli fengslet, til tross for at man kanskje ikke ble voldtatt. GHBs ettervirkning er flashbacks i de neste ukene og flashbacksene kan være veldig forvirrende for hjernen og skape kroniske traumer om noe farlig har skjedd. Det er også veldig lett å overdose på GHB.

Anonymkode: 4f1ee...2c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en tur til fastlegen for å lufte bekymringen din og spørre om hva journalen din sier om hendelsen?

Anonymkode: 82605...116

Skrevet

Hvis du er en del av helse Nord eller helse vest så kan du sjekke journalen din selv på helsenorge.no. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...