Gå til innhold

Dialekt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kor løye hadde det ikkje vore om KG blei fylt opp me kun dialekt skriving ein heil dag :laugh::fnise:

Nogen som har lyst å dela noge løgne or og utrykk frå kor dokk e frå? 

Her går det ofta i Heidevegg me Baconfarse, ongar som disse på legeplassen, løgne seriar på netflix. Henne eg av og t trege på den heideveggen og må ud å spela litt pokemon go for å gå av meg all maden :fnise:

For ikkje å nevna d å komma heim t na mor som diske opp me eplestappa, eller min favoritt kjyddkaga! :fnise:

(beklage t adle dokk eg irritere me aldre skrivefeilå, men denne tråden er kun for å ha d løye!) 

Håbe å "hørra" (lesa) mange flotte dialekter! Andre enn meg som e stolt øve dialektå si? 

Anonymkode: f5787...750

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kor løye hadde det ikkje vore om KG blei fylt opp me kun dialekt skriving ein heil dag :laugh::fnise:

Nogen som har lyst å dela noge løgne or og utrykk frå kor dokk e frå? 

Her går det ofta i Heidevegg me Baconfarse, ongar som disse på legeplassen, løgne seriar på netflix. Henne eg av og t trege på den heideveggen og må ud å spela litt pokemon go for å gå av meg all maden :fnise:

For ikkje å nevna d å komma heim t na mor som diske opp me eplestappa, eller min favoritt kjyddkaga! :fnise:

(beklage t adle dokk eg irritere me aldre skrivefeilå, men denne tråden er kun for å ha d løye!) 

Håbe å "hørra" (lesa) mange flotte dialekter! Andre enn meg som e stolt øve dialektå si? 

Gag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dsa.gif

Anonymkode: 4f5d1...adb

Ble den litt for mye av det gode? :fnise:

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Gag

Gag? Som i tull? 

Tråden er helt seriøs i forhold til å ville se hva andre klarer å skrive ned av dialekt :laugh: 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gag? Som i tull? 

Tråden er helt seriøs i forhold til å ville se hva andre klarer å skrive ned av dialekt :laugh: 

Ts

Les forumsreglene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Les forumsreglene

😬😬 auch... så ikke den komme (nei var helt 100% oppriktig ikke klar over at det ikke var lov, da hadde jeg aldri laget tråden...) :sjokkbla: kan ikke helt forstå hvorfor dialekt ikke er lov da... var jo kun for å ha det litt morsomt. :klo:

Men får vel da bare vente på at innlegget slettes og jeg evt. utestenges :grine: menmen. KG, mitt eventyr hos deg som forum deltaker har vert utrolg kjekk, så lenge det varte, får bare håpe de som styrer klarer å se at jeg virkelkg ønsket en debatt rundt dialektene her i langet :) la jo innlegget inn under språk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😬😬 auch... så ikke den komme (nei var helt 100% oppriktig ikke klar over at det ikke var lov, da hadde jeg aldri laget tråden...) :sjokkbla: kan ikke helt forstå hvorfor dialekt ikke er lov da... var jo kun for å ha det litt morsomt. :klo:

Men får vel da bare vente på at innlegget slettes og jeg evt. utestenges :grine: menmen. KG, mitt eventyr hos deg som forum deltaker har vert utrolg kjekk, så lenge det varte, får bare håpe de som styrer klarer å se at jeg virkelkg ønsket en debatt rundt dialektene her i langet :) la jo innlegget inn under språk også. 

Det er en helt normal regel, og har enda ikke vært borti et norskt forum som ikke har de reglene.

Grunnene er åpenbare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er en helt normal regel, og har enda ikke vært borti et norskt forum som ikke har de reglene.

Grunnene er åpenbare

Er kun medlem av KG av norske forum. Trodde jeg hadde lest reglene, men dialekt-delen har gått meg forbi. Fått med meg de som jeg mener er viktigt: selvmord, personangrep og slikt, men ...

Helt oppriktig spm: hva er de åpenbare grunnene? For helt ærlig ser jeg ikke hva som så veldig galt med det? (Det finnes kanskje dumme spm. men om du ikke tør spør dem så får du heller aldri svar...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kun medlem av KG av norske forum. Trodde jeg hadde lest reglene, men dialekt-delen har gått meg forbi. Fått med meg de som jeg mener er viktigt: selvmord, personangrep og slikt, men ...

Helt oppriktig spm: hva er de åpenbare grunnene? For helt ærlig ser jeg ikke hva som så veldig galt med det? (Det finnes kanskje dumme spm. men om du ikke tør spør dem så får du heller aldri svar...) 

At de av oss som ikke er norske skal kunne lese, og forstå, innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror nok at dersom selve innlegget handler om dialekt så skal det gå greit. De som ikke klarer å lese kan jo bare la være å lese innlegget. Reglene handler vel mer om å ikke bruke dialekt i alle innlegg.

Anonymkode: def7c...0ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

E ' kje lov for østlendingane har så dårlig språkøyra at dei forstår 'kje bere. Så da blir litt sånn som å snakka i kodar,  e vel derfor da ikkje e lov😂

Anonymkode: bf1f3...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De åpenbare grunnene er at vi har to skriftspråk i Norge - bokmål og nynorsk. Det er det vi lærer på skolen og alle andre dialekter er for de som hører til området. Hvis man skriver på dialekt så betyr det at man ekskluderer mange som ikke har lært de forskjellige dialektene.

Anonymkode: 9b0c9...75d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått svar fra moderator om at en tråd i språkforumet om dialekter tillater bruk av dialekter til debatt.

Debatten i seg selv bør foregå på bokmål eller nynorsk, men det er lov å bruke dialekt i eksempler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diskutere dialekter kan være interessant og moro, men å lese innlegg skrevet på dialekt uten noen grunn til det, synes jeg bare er slitsomt og irriterende. Hvis det ble tillat å skrive dialekt her på KG, mistenker jeg at tema i trådene fort hadde blitt avsporet til fordel for språklige diskusjoner. Jeg tror også det lett kunne oppstått misforståelser. Det er en god regel at så sant man ikke spesifikt diskuterer dialekter, skrives innleggene på bokmål eller nynorsk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...