Gå til innhold

GU!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan går jeg frem for å bestille en GU med en kvennelig lege i steden for hos fastlegen som er en mann?

Og hvor mye ekstra vil dette koste? (Hun er ikke spesialist, bare vanlig lege)

Blir man spurt om grunn til undersøkelsen når man ringer å bestiller time?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Med mindre du har dårlig erfaring fra før, ville jeg mye heller rådet deg til å foreta GU hos en mannlig lege, og heller ha kontordama med inn eller noe. De kvinnelige legene er etter min erfaring hensynsløse med spekulumet, og de mannlige legene vet ikke hvordan noe føles, og er dermed utrolig forsiktige og flinke.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det Leyla skriver er jeg helt enig i! Selvsagt finnes det dyktige kvinnlige også, men jeg har to kvinnlige,dårlige erfaringer og ca ti bra ,mannlige.

Men hvis du forsatt vil ha kvinnlig lege er det bare å si det som det er. Det er flere som tenker som deg og det er helt greit.

Jeg vet ikke hva prisen blir iforhold til fastlegen, men det blir litt dyrere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble spurt om grunnen til at jeg ønsket undersøkelse, ja. Det var litt pinlig, siden jeg sto i en telefonkiosk i en aula med folk vrimlende rundt meg..... Jeg synes kanskje heller ikke at kontordamen har noe med det, jeg da. Du får heller finne en passende formulering som er kort og ikke er alt for detaljerte og pinlige å si. Bare si GU, eller hvis hun spør mer:

F.eks.

-mistanke om graviditet

-celleprøve

-ubehag

-misktanke om sykdom

Men det er jo ikke sikkert at de spør, da, kanskje det bare var på mitt legekontor de gjorde det.

Det ordner seg!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg ville mye mye mye heller gått til en mannlig spesialist enn en allmennpraktiserende kvinne.. Amen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg går aldri mer til en kvinnelig lege. Hvertfall ikke GU, kvinner er så ufølsmomme der. menn tar mye mer hensyn og er mer forsiktige med en. Mye mer behagelig. Deesuten synes jeg det blir litt rart å ha ei dame rotende i fitta mi.. ;)

Skrevet

Jeg har litt andre erfaringer med GU. Har kvinnelig fastlege som jeg har brukt i snart 15 år, men har også vært til GU med mannlige leger. Det kan jo hende fastelegen min er usedvanlig flink, men jeg synes det har vært mere ubehagelig når menn har utført GU enn kvinnelige leger.

Men det skal vel ikke være sånn at du må oppgi en lang og detaljert forklaring til kontordamen om HVORFOR du ønsker en kvinnelig lege?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...