Gå til innhold

Burde jeg bare gå?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bidro han faktisk mer, men da var jeg jo mye på farten og jobbet, var ute med venner etc. 

No går jeg jo uansett bare hjemme i permisjon (hans ord)

Anonymkode: c1398...147

Han er en drittsekk. Vis ham denne tråden.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, godt at det funket. Kanskje jeg skal fysisk sparke han ut av senga imorgen? 

Helt likt! Han hører meg si hvor mye arbeid det er, men han forstår det ikke. 

Jeg tar rådet ditt! TAKK :-) 

Hvorfor skal du absolutt forandre typen din? La han være som han er, så får du heller gå hvis du ikke er fornøyd. Det kan da ikke komme som en overraskelse på deg hvordan han nå er. Burde kanskje tenkt igjennom hvem du fikk barn med. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Hvorfor skal du absolutt forandre typen din? La han være som han er, så får du heller gå hvis du ikke er fornøyd. Det kan da ikke komme som en overraskelse på deg hvordan han nå er. Burde kanskje tenkt igjennom hvem du fikk barn med. 

Sånne kommentarer er så ignorante. Det er virkelig ikke sammenlignbart å leve i et forhold som to voksne kontra å være to voksne og et lite spedbarn 

Anonymkode: 73eb3...208

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Du får sovet ut om du skaffer en stor seng, så du kan sove med babyen på puppen. Du bør ha hurtig mat og drikke tilgjengelig.  Her er et eksempel: https://www.xxl.no/real-turmat-laksegryte-orange/p/1133988_1_style. Eller du kan lage deg rasjoner som du har i fryseboksen, og som kan lages til hurtig. Det som typen din ikke skjønner nå, er at du holder på med ekstremt krevende arbeid nå. Det kommer han kanskje aldri til å skjønne heller. Sørg for å drikke nok, siden du ammer. Hisk å fokusere på babyen. Typen kan du bli kjent med igjen senere. Det er alt til sin tid. Skru av lyset, og fortell at du er opptatt. Jeg synes du er tapper som klarer å håndtere denne vanskelige fyren! Du kan jo si en dag, at du er opptatt, og at han må lage maten sin selv i dag. Det som du opplever nå, er kanskje slike økedager. Det betyr at når babyen suger hele dagen, så øker melkeproduksjonen. Dette kan være krevende, og det er en prosess. Det går i rykk og napp, og det krever innsats fra mor! Hvis babyens fordøyelse fungerer bra, er det kanhende på tide å introdusere litt fast føde. Dette kan du gjøre i samarbeid med helsestasjonen. Potet blandet med morsmelk kan være en god introduksjonsrett (kveldsmat). Dette kan hjelpe til å gi babyen en mer stabil døgnrytme.

Takk for godt og utfyllende svar. 

Baby har ikke økedøgn, han har hatt tideligere - han spiser rundt hver 4 time. Men han er ellers ganske krevende (ikke grining, bare masse oppmerksomhet) 

Jeg har enoormt med melk, må alltid la kluten ta puppen første 5 min for ellers "drukner" baby i formelk. Baby ligger over gjennomsnitt på skala både på lengde og vekt. 

Jeg er så innmari sliten av å aldri få en "pust i bakken" av at dagene mine går i ETT, både hverdager og ukedager NON STOP.

Takk for gode middagstips.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, FrodeF skrev:

Er jo nettopp derfor jeg oppretter tråden, for jeg vurderer å gå.

Men vet du? Når to personer velger å få barn ilag, bør man i det minste forsøke å få det til å fungere. 

Noe sier meg at du er singel og barnløs? 

• Liker 1
Skrevet

Eller du er deprimert?? 

Blir NM i mannehets igjen i denne tråden. Har du fått en unge med en mann og vurderer og gå når ungen er 4 mnd. det sier litt om de verdiene og hvordan du tar ansvar når ting går deg litt i mot. Nå må du ta deg sammen og finne ut hvordan dere skal få dette til og funke. 

Koble inn familievernkontoret, her er det tydeligvis både du og mannen din som sliter med og kommunisere konstruktivt.  

• Liker 2
Skrevet

Når han kommer hjem fra jobb, så sier du "endelig avløsning, for en slitsom dag jeg har hatt!" putter baby i armene hans, så går du og legger deg på soverommet og sover litt bak lukket dør. La han ordne opp et par-tre timer mens du henter deg inn. 

Han forstår ikke kanskje fordi du prøver å være flink? Hvis han kjefter på manglende rene boxere, så si at det er ikke noe å kjefte for, han vet hvor vaskemaskinen står. Han får fra nå av ta ansvar for egen klesvask for du rekker ikke over alt når du må ta alt babystell.

Be han holde seg hjemme mange flere kvelder, avtal at dere tar legging annenhver kveld f.eks.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, RoH skrev:

Eller du er deprimert?? 

Blir NM i mannehets igjen i denne tråden. Har du fått en unge med en mann og vurderer og gå når ungen er 4 mnd. det sier litt om de verdiene og hvordan du tar ansvar når ting går deg litt i mot. Nå må du ta deg sammen og finne ut hvordan dere skal få dette til og funke. 

Koble inn familievernkontoret, her er det tydeligvis både du og mannen din som sliter med og kommunisere konstruktivt.  

Noen menn tror at mødre i perm sitter og ser på sovende baby hele dagen. Ikke helt riktig...

Skrevet

Ta med deg barnet og flytt.

Dette høres jo helt tragisk ut, han tar overhode ikke ansvar og kommer ikke til å forandre seg, det er garantert.

Om du flytter nå når barnet ditt er så lite så slipper du også alt det vonde en skilsmisse gjør med barn.

Barnet ditt kommer ikke til å savne pappa på samme måte som om det var eldre.

Jeg er ikke i tvil, du fortjener så mye bedre.

Om han i tillegg ikke hører på mora si så kommer han ikke til å høre på deg.

Gammelt ordtak sier :  Du kan se på en mann hvordan han vil behandle deg utifra hvordan han behandler sin mor.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt, uten tvil.

Uansett hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til :troest:

AnonymBruker
Skrevet

Be familie og svigerfamilie om avlasting, har han besøk og baby er våken kan du gi baby til far og si du tar deg en dusj etc.

Ikke krev men be og gi ansvar til far, han kan styre med baby mens du går ut for å handle, gå tur, dusjer. Han kan ta baby på trilletur etc. Han kan bade og stelle, han kan (burde) stå opp om morgenen siden du tar natta.

Spør om han kan støvsuge mens du triller en tur osv. Begynn i det små og kanskje han forstår han må støtte og trå til før han selv skal ha ansvaret(pappapermisjon)

Tilnærming til menn er helt annerledes enn til kvinner...😐

Men, han oppfører seg barnslig og smålig.. 

Anonymkode: 6135c...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...