AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg er student og bor på en liten hybel. Skulle gjerne hatt en plante her for å livne opp litt, men jeg har ikke peiling på planter og trenger derfor litt veiledning. Jeg er ute etter en plante som kan stå i vinduet (det er ikke vendt mot solen, så det er aldri direkte sollys), som er relativt enkel å stelle og som ikke er så dyr. Noe som gjør at jeg vurderer å droppe det hele er at jeg skal være borte i to mnd i sommer uten mulighet for å stelle den. Er det da bedre å bare la være å kjøpe? Anonymkode: 42fd6...0b5
LilleVanilje Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 Sukkulent eller kaktus 😊 vil kunne klare seg OK til sommeren 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, LilleVanilje skrev: Sukkulent eller kaktus 😊 vil kunne klare seg OK til sommeren Jeg leste at en plante vil kunne bidra til et bedre inneklima, noe jeg trenger siden det til tider kan bli ganske dårlig luft her inne. Tror du de plantene der vil bidra til det? Anonymkode: 42fd6...0b5
Ibanez Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 Du kan lage ditt eget billig selvvanningssystem eller få en nabo til å passe på den når du er borte 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, Ibanez skrev: Du kan lage ditt eget billig selvvanningssystem eller få en nabo til å passe på den når du er borte Jeg bor i studentbolig så alle er dessverre borte om sommeren, i alle fall de i mitt kollektiv. Skal se på det med selvvanningssystem, men vil det være mulig for hele 2 mnd? Anonymkode: 42fd6...0b5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #8 Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, Kontormus skrev: Plastblomster Det er nok ikke noe for meg, nei. Som sagt vil jeg gjerne ha en plante som kan bedre inneklimaet også. Anonymkode: 42fd6...0b5
Kontormus Skrevet 21. april 2018 #9 Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er nok ikke noe for meg, nei. Som sagt vil jeg gjerne ha en plante som kan bedre inneklimaet også. Anonymkode: 42fd6...0b5 Det er ikke så mange planter som klarer seg uten noe som helst i 2 måneder. Kanskje en selvvanningspotte hjelper, men de koster litt
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #11 Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, Kontormus skrev: Det er ikke så mange planter som klarer seg uten noe som helst i 2 måneder. Kanskje en selvvanningspotte hjelper, men de koster litt Som noen tidligere har kommentert så kan man fint lage det billig selv. Anonymkode: 42fd6...0b5
Kontormus Skrevet 21. april 2018 #13 Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som noen tidligere har kommentert så kan man fint lage det billig selv. Anonymkode: 42fd6...0b5 Javel. Men hvordan?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #14 Skrevet 21. april 2018 Jeg glemte forresten å nevne at jeg bor i Nord-Norge og har mørketid om vinteren. Vil de plantene dere har nevnt over her tåle dette? Jeg vil også takke for mange gode forslag! Skal se på de ulike plantene, både egenskaper og utseende (det er jo også litt viktig) og deretter bestemme meg Anonymkode: 42fd6...0b5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #15 Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, Kontormus skrev: Javel. Men hvordan? Det er bare å google så finner du. Anonymkode: 42fd6...0b5
Kontormus Skrevet 21. april 2018 #16 Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bare å google så finner du. Anonymkode: 42fd6...0b5 Gjorde det skjønner du. Og har prøvd diverse selv, men det er ikke annet enn selvvanningspotte (med plass til en god del vann i bunnen) som funker over så lang tid.
T-Rex Skrevet 21. april 2018 #18 Skrevet 21. april 2018 Svigermors tunge. Husk at de plantene som bidrar mest til inneklimaet også er de som krever at du ser til dem hver dag.
Fju Skrevet 22. april 2018 #19 Skrevet 22. april 2018 Generelt er det vel sånn at planter med grove, tykke blader drikker mindre enn de med tynne, delikate blader. En yuccapalme kan kanskje berge seg i to måneder uten vann hvis det ikke er for varmt i rommet. Forhør deg i en blomsterbutikk:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå