Gå til innhold

Jukset på teoriprøven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KvR7rM/mener-ektepar-tjente-hundretusener-paa-teoriproevejuks-35-risikerer-fengsel

Jeg blir så hinsides forbanna på sånne tapere som ikke bare kan pugge seg til å stå. Gir de virkelig så beng i at de blir trafikkfarlige for andre? De burde fradømmes førerkortet for alltid! 

Anonymkode: afe2b...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe sier meg at de fleste av Ruters bussjåfører jukset på teorien. Vikeplikt har de i alle fall ikke lært seg. 

Anonymkode: f9cd5...01d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at de fleste av Ruters bussjåfører jukset på teorien. Vikeplikt har de i alle fall ikke lært seg. 

Anonymkode: f9cd5...01d

Helt enig! Og blinklys er helt klart ikke kjent for dem. Eller sidespeilene. 

Jeg har ikke tatt kollektivt fast på 10 år, og det har endret seg drastisk på hvordan de kjører. Klager jevnlig til Ruter pga bråstopp og elendig kjøring, og svaret er alltid at de har fokus på det og sjåførene får beskjed om det. :P

Anonymkode: afe2b...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at det blir tatt så alvorlig og de risikerer streng straff. For dette er ikke en vanlig eksamen. Juks kan fort gå utover andre uskyldige mennesker. 

Anonymkode: 692db...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at de fleste av Ruters bussjåfører jukset på teorien. Vikeplikt har de i alle fall ikke lært seg. 

Anonymkode: f9cd5...01d

Nå får det være nok! Det verste jeg vet er biler som presser seg foran, og lar bussen stå der i flere minutter på å komme seg inn! Det er mange folk om bord i bussen, så det er bare rett og rimelig at de får forrang av og til, selv om det formelt sett ikke alltid er slik at man hadde forkjørsrett.

Mange bilister er for øvrig flinke til å slippe bussen inn, fordi de skjønner at det er lurt for samfunnets del. Du bør heller bli som dem, i stedet for å holde på sånn som du gjør!

Anonymkode: ef7fd...c9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Det verste jeg vet er biler som presser seg foran, og lar bussen stå der i flere minutter på å komme seg inn! Det er mange folk om bord i bussen, så det er bare rett og rimelig at de får forrang av og til, selv om det formelt sett ikke alltid er slik at man hadde forkjørsrett.

Mange bilister er for øvrig flinke til å slippe bussen inn, fordi de skjønner at det er lurt for samfunnets del. Du bør heller bli som dem, i stedet for å holde på sånn som du gjør!

Anonymkode: ef7fd...c9d

Følte du deg truffet? Morro å upvote ditt eget innlegg etter 1 min?

Anonymkode: 3061f...f6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at de fleste av Ruters bussjåfører jukset på teorien. Vikeplikt har de i alle fall ikke lært seg. 

Anonymkode: f9cd5...01d

"På veg med fartsgrense 60 km i timen eller lavere har kjørende vikeplikt for buss når føreren gir tegn om at bussen skal forlate holdeplass. Bussføreren skal unngå fare. 6. Om nødvendig skal kjørende som møtes, i god tid vike tilstrekkelig til høyre og kjøre sakte eller stanse".

Men jeg er enig i at en del av dem kjører som 14-åringer til tider. 

Anonymkode: afe2b...afc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er så opptatt av Ruters bussjåfører i en tråd som handler om juks på teoriprøven, så er det vel ikke utenkelig at noen av de som har jukset jobber hos dem. Det er store mørketall i denne saken, og de syrerne som er tiltalt er kun en liten andel av alle de som har jukset seg til førerkort.

Skremmende at et høyt antall sjåfører kjører rundt på veiene med førerkort de har svindlet seg til.

Anonymkode: 3c142...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev:

"På veg med fartsgrense 60 km i timen eller lavere har kjørende vikeplikt for buss når føreren gir tegn om at bussen skal forlate holdeplass. Bussføreren skal unngå fare. 6. Om nødvendig skal kjørende som møtes, i god tid vike tilstrekkelig til høyre og kjøre sakte eller stanse".

Men jeg er enig i at en del av dem kjører som 14-åringer til tider. 

Anonymkode: afe2b...afc

Det hjelper ikke at man har vikeplikt når man er oppe på siden til bussen og bussen kaster seg ut i veien sånn at man nesten kræsjer. Man har som bilist en reaksjonslengde og en bremselengde bussjåførene må ta hensyn til når de skal ut av busslommen, så de må se seg for etter de begynner å blinke seg ut.

Fotkjørsrett er ikke påkjørsrett. 

Anonymkode: e9ae5...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...