Gå til innhold

Hardangerbunad?!


simone83

Anbefalte innlegg

Hei. Kjæresten min på 33 har så lyst på hardangerbunad.... Er det noen som vet av noen som er flinke på brodering, montering? hvor mye må man regne med å betale?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, simone83 skrev:

Hei. Kjæresten min på 33 har så lyst på hardangerbunad.... Er det noen som vet av noen som er flinke på brodering, montering? hvor mye må man regne med å betale?

 

Vil tro prisen ligger på 30-40 tusen.. Det er herrebunad det er snakk om? Min hardanger bunad kostet 25 tusen for 25 år siden.

Anonymkode: fee69...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det damebunad eller herremodellen du skal ha da? Det blir nok litt prisforskjell. Jeg ville regna 20-40 000 etter hvilken modell og hvem som syr. Det koster jo litt med søljer og slikt også.

Anonymkode: 50848...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det damebunad eller herremodellen du skal ha da? Det blir nok litt prisforskjell. Jeg ville regna 20-40 000 etter hvilken modell og hvem som syr. Det koster jo litt med søljer og slikt også.

Anonymkode: 50848...c1b

Damebunad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 11.01, simone83 skrev:

Hei. Kjæresten min på 33 har så lyst på hardangerbunad.... Er det noen som vet av noen som er flinke på brodering, montering? hvor mye må man regne med å betale?

 

http://www.norskebunader.no/en/product/915/2023/hardangerbunad

Min bunad kommer fra Norske bunader. Den er sydd i samme type materialer som brukes av Husfliden. 

Skal du ha en person til å lage skjortens og forkleets hullsøm og handrangersøm, perle bringeduk og belte samt ta mål og sy vest og stakk så vil det koste deg mye. Du skal også få lete lenge for å finne en person som kan lage alt komplett, slik at du må ha flere til å sy de ulike delene. Dermed blir det dyrt fordi ingen av dem trenger å tenke på totalprisen. I tillegg er brodering og håndarbeid til bunadssøm noen som ofte gjøres av eldre mennesker og på bakgrunn av bekjentskap, familieforhold og vennskap og kjennskap. 

Anonymkode: d8b3c...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...