AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Jeg dater en fyr, og vi har kun datet ca to mnd. Men jeg er bekymret for alkoinntaket hans. Han åpner en vinflaske hver kveld og jeg tror han fullfører den.. og det er i ukedager. I helgene drikker han mer. Har ikke på denne 1-2 mnd vært borti at han har hatt en hvit dag. Har også vært på fest hos kompiser, og også de drikker ekstreme mengder på fest. Dette er voksne mennesker, 40 år pluss. Ville du bare ha gått? Anonymkode: 5368f...439
herremann Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Prøv å ha noen hvite kvelder. Se hvordan han reagerer. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 2 minutter siden, herremann skrev: Prøv å ha noen hvite kvelder. Se hvordan han reagerer. Hva skal jeg si da? "I kveld skal vi ikke drikke vin"? Hjemme hos seg selv åpner han flaska hver kveld. Noe som er enda mer bekymringsfullt er at han kjører tidlig på jobb dagen derpå.. Om han drikker siste glass rundt 00.00 og kjører før kl 8 til jobb er ikke det bra. Forrige helg var han på en skikkelig fyllekule (vi var på hyttetur med kompisene hans) og det var afterski fra 15-19, og deretter hadde han en liten pause og drakk til kl 3 på natta. Men det stoppa han ikke kvelden etterpå fra å drikke vin. Han har en jobb det er er legitimt å ta seg en drink midt i uka (med middager etc), og kompisene hans har sikkert ikke merket de mengdene han drikker når han er alene. Som sagt drikker de også en hel del på fest. Anonymkode: 5368f...439
emilie123 Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 Det hadde ikke jeg orket. Jeg hadde gått. 1
Puny Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg si da? "I kveld skal vi ikke drikke vin"? Hjemme hos seg selv åpner han flaska hver kveld. Noe som er enda mer bekymringsfullt er at han kjører tidlig på jobb dagen derpå.. Om han drikker siste glass rundt 00.00 og kjører før kl 8 til jobb er ikke det bra. Forrige helg var han på en skikkelig fyllekule (vi var på hyttetur med kompisene hans) og det var afterski fra 15-19, og deretter hadde han en liten pause og drakk til kl 3 på natta. Men det stoppa han ikke kvelden etterpå fra å drikke vin. Han har en jobb det er er legitimt å ta seg en drink midt i uka (med middager etc), og kompisene hans har sikkert ikke merket de mengdene han drikker når han er alene. Som sagt drikker de også en hel del på fest. Anonymkode: 5368f...439 trenger jo ikke være så direkte, men du kan jo for eksempel legge det på deg selv og se hvordan han reagerer. "Jeg syntes det har blitt så mye vin i det siste jeg, kan vi ikke bare drikke litt farris i kveld". Se hvordan han reagerer... 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #8 Skrevet 21. april 2018 Ikke bra i det hele tatt. Gå videre. Anonymkode: 6ed66...6a1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #9 Skrevet 21. april 2018 Ja jeg ville gått. Ikke noe god fremtid i det der. Vil bli et helvete å bo med han f eks. Han selv bodd med en som drakk nesten hver dag, og de forandrer seg ikke uansett hvor mye de later som i datingfasen at de skal ta seg sammen for din skyld Anonymkode: e0aab...669 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #10 Skrevet 21. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg ville gått. Ikke noe god fremtid i det der. Vil bli et helvete å bo med han f eks. Han selv bodd med en som drakk nesten hver dag, og de forandrer seg ikke uansett hvor mye de later som i datingfasen at de skal ta seg sammen for din skyld Anonymkode: e0aab...669 Takk for svar. Vi har begge barn fra før. Anonymkode: 5368f...439
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #11 Skrevet 21. april 2018 Dette ble egentlig et mer dating-spm.. men det jeg egentlig lurte på er erfaringer fra andre med alko-problemer; NÅR innså dere dere hadde et problem? Denne mannen sin mor har påpekt at hun mener han drikker for meget, men han batagelliserer det. Kaller det å "ta seg litt vin i ukedagene" når det er alkohol hver eneste dag. Anonymkode: 5368f...439
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #12 Skrevet 21. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva skal jeg si da? "I kveld skal vi ikke drikke vin"? Hjemme hos seg selv åpner han flaska hver kveld. Noe som er enda mer bekymringsfullt er at han kjører tidlig på jobb dagen derpå.. Om han drikker siste glass rundt 00.00 og kjører før kl 8 til jobb er ikke det bra. Forrige helg var han på en skikkelig fyllekule (vi var på hyttetur med kompisene hans) og det var afterski fra 15-19, og deretter hadde han en liten pause og drakk til kl 3 på natta. Men det stoppa han ikke kvelden etterpå fra å drikke vin. Han har en jobb det er er legitimt å ta seg en drink midt i uka (med middager etc), og kompisene hans har sikkert ikke merket de mengdene han drikker når han er alene. Som sagt drikker de også en hel del på fest. Anonymkode: 5368f...439 "Du, jeg har merket at det virker som om du drikker en vinflaske hver dag og enda mer i helgene. Er litt bekymret, for jeg tror det kan føre til alvorlige leverskader på sikt". Anonymkode: 6cf7d...f85
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #13 Skrevet 21. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg dater en fyr, og vi har kun datet ca to mnd. Men jeg er bekymret for alkoinntaket hans. Han åpner en vinflaske hver kveld og jeg tror han fullfører den.. og det er i ukedager. I helgene drikker han mer. Har ikke på denne 1-2 mnd vært borti at han har hatt en hvit dag. Har også vært på fest hos kompiser, og også de drikker ekstreme mengder på fest. Dette er voksne mennesker, 40 år pluss. Ville du bare ha gått? Anonymkode: 5368f...439 Synes det er rarere at du ikke allerede har gått. mannen er jo alkoholiker, og dessuten kjører han jo i ruspåvirket tilstand. Det er jo ikke noe å stusse på dette. Anonymkode: 3c9a6...491 2
ViljaH Skrevet 21. april 2018 #14 Skrevet 21. april 2018 Kan du ikke bare be ham til deg på middag eller filmkveld i ukedag, servere alkoholfri drikke helt naturlig, og se hvordan han reagerer? 3
Occulta Skrevet 21. april 2018 #15 Skrevet 21. april 2018 Eller bare snakk med han om det. Si at du ikke er komfortabel med alkoholkonsumet deres. At det holder med å nyte alkohol f.eks en kveld i uken. Og at du fra nå av ikke ønsker at han skal servere dere vin/ta med seg vin når dere skal spise middag, se film etc.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #16 Skrevet 21. april 2018 Mange skapalkoholikere dere ute. Anonymkode: 0f883...2d3 1
Maleficenta Skrevet 21. april 2018 #17 Skrevet 21. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg dater en fyr, og vi har kun datet ca to mnd. Men jeg er bekymret for alkoinntaket hans. Han åpner en vinflaske hver kveld og jeg tror han fullfører den.. og det er i ukedager. I helgene drikker han mer. Har ikke på denne 1-2 mnd vært borti at han har hatt en hvit dag. Har også vært på fest hos kompiser, og også de drikker ekstreme mengder på fest. Dette er voksne mennesker, 40 år pluss. Ville du bare ha gått? Anonymkode: 5368f...439 Jaaa jeg ville gått på sekundet!!
Maleficenta Skrevet 21. april 2018 #18 Skrevet 21. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vi har begge barn fra før. Anonymkode: 5368f...439 Skån nå iallefall dine barn fra denne alkisen selv om du ikke kan redde hans barn..
Perle Skrevet 21. april 2018 #19 Skrevet 21. april 2018 Han er alkoholiker, og han vil ikke endre seg så lenge han klarer å holde fasaden. jobben og helsa. Det går en periode, for mange i årevis, før det plutselig raser. Spar deg selv. 1
SoWhat? Skrevet 21. april 2018 #20 Skrevet 21. april 2018 Mange drikker vin ofte. Men det der var litt i overkant vil jeg si. Men det er da bare å bryte med ham? Når du ser tegn til ting du absolutt ikke liker, så er det bare å avslutte! Jeg bryr meg ikke så mye om at folk drikker vin, men at de ikke kan være foruten er veldig varsko! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå