AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #1 Skrevet 20. april 2018 Jeg har glemt p-pillene hjemme og har ingen måte å komme meg tilbake på(langt å reise.) Tok siste sukkerpille i dag og skal begynne på nytt brett, men jeg er så stressa og glemsk for tiden at det greidde jeg å glemme! Jeg skal ikke hjem før på tirsdag! Så skal jeg da bare ta en pille på tirsdag som ingenting har skjedd? Tirsdagen etter der igjen kommer kjæresten til meg, er det da trygt å ha sex uten kondom? Anonymkode: 77ba0...957
Ullvott Skrevet 20. april 2018 #2 Skrevet 20. april 2018 Befinner du deg et sted i nærheten av et apotek? Har du pillene på e-resept? I så fall går du bare på apoteket og tar ut nye piller i morgen tidlig.
Minya Skrevet 20. april 2018 #3 Skrevet 20. april 2018 Nei, tar du første pille på neste brett på tirsdag er det ikke trygt å ha sex uten kondom. Det er tryggest å bruke kondom hele neste brett fordi du overskyter pillebrettstarten med fire dager, og du må forberede deg på at det kan komme mellomblødninger de neste ukene pga brutt pillerutine. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #4 Skrevet 20. april 2018 18 minutter siden, Ullvott skrev: Befinner du deg et sted i nærheten av et apotek? Har du pillene på e-resept? I så fall går du bare på apoteket og tar ut nye piller i morgen tidlig. Nei. Er i ingenmannsland for tiden. Helt seriøst, er så sint på meg selv😣 Anonymkode: 77ba0...957
heipådegsann Skrevet 20. april 2018 #5 Skrevet 20. april 2018 Mener at man må bruke annen prevensjon i 9dager etter en glemt pille. Mulig det tar enda lengre tid hvis du mister flere dager, men det er jeg ikke 100% sikker på. Du trenger ikke å bruke kondom hele resten av mnd da. For man kan begynne på p-piller for første gang også midt i en syklus, bare man venter de 9(?) dagene som kreves med kondom før de skal være max trygge.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #6 Skrevet 20. april 2018 1 time siden, Minya skrev: Nei, tar du første pille på neste brett på tirsdag er det ikke trygt å ha sex uten kondom. Det er tryggest å bruke kondom hele neste brett fordi du overskyter pillebrettstarten med fire dager, og du må forberede deg på at det kan komme mellomblødninger de neste ukene pga brutt pillerutine. Dette stemmer ikke. Om TS går uten p-piller til tirsdag og tar p-pillen da kan hun helt trygt ha sex etter 7 dager. Om TS har hatt samleie den siste uken kan hun bli gravid og bør ta angrepille. Anonymkode: e7314...3e7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #7 Skrevet 20. april 2018 1 time siden, heipådegsann skrev: Mener at man må bruke annen prevensjon i 9dager etter en glemt pille. Mulig det tar enda lengre tid hvis du mister flere dager, men det er jeg ikke 100% sikker på. Du trenger ikke å bruke kondom hele resten av mnd da. For man kan begynne på p-piller for første gang også midt i en syklus, bare man venter de 9(?) dagene som kreves med kondom før de skal være max trygge. 7 dager Anonymkode: e7314...3e7
Ananas. Skrevet 20. april 2018 #8 Skrevet 20. april 2018 Les pakningsvedlegget for akkurat dine piller, da får du svar. Søk opp merket på felleskatalogen.no
heipådegsann Skrevet 20. april 2018 #9 Skrevet 20. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7 dager Anonymkode: e7314...3e7 Takk for korrigering Er noen år siden jeg måtte holde styr på det der selv, og da glemmer jeg fort detaljene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå