Gå til innhold

Jeg er ikke romantisk (jente)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det kommer til romantiske relasjoner er jeg veldig klein. Ikke så fan av kliss, kjælenavn, gaver og kosing døgnet rundt. Er litt usikker på om jeg bare er sånn, eller om det har noe med å tørre å slippe noen innpå seg. Sliter litt med intimitet og trenger veldig mye tid. Holder på med en fyr nå som er helt motsatt av meg. Han liker å kalle meg babe, sende masse kyssetegn, går litt fort frem osv. Jeg er ikke helt komfortabel med det, det føles rett og slett ikke naturlig for meg. Jeg liker det til en viss grad, men hele tiden blir for intenst. Kan godt nevne at jeg har aldri hatt kjæreste, så mulig dette er en vanesak. Alle andre jenter er så kosete og søte. Føler meg som mannen i forholdet akkurat nå. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 415e2...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, det kommer med alderen og når du er sammen med en du er skikkelig forelsket i og trygg på :)

Anonymkode: 9134c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, det kommer med alderen og når du er sammen med en du er skikkelig forelsket i og trygg på :)

Anonymkode: 9134c...8f2

Så jeg er ikke forelsket nok? 

Anonymkode: 415e2...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Får nesten kramper av typiske klisjeer og det som er typisk romantisk!

Har opplevd romantikk på andre plan. Som da eksen hev seg foran meg da det kom en bil i hundreoghelvete i det vi krysset gata. Da en annen tok meg veldig spontant i armene da jeg snublet og holdt på å tryne etter noen øl. Han reagerte raskere enn meg for å si det sånn. Sånt er sånn koselig romantisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kom jeg på en tredje. Vi pusset opp en leilighet, og så kom hele familien hans for å se. Det var søsteren som eide leiligheten, og jeg fikk skikkelige nerver da alle brått kom. Jeg var ferdig med det jeg skulle gjøre, men jeg så bønnfallende på ham og spurte hva jeg skulle gjøre nå. Han oppfatter at det var lettere for meg om jeg holdt på med noe, så han bare fant på noe jeg kunne gjøre. Den satt jeg uendelig stor pris på :) Den OGSÅ.

Omtanke er romantisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var litt sånn. Hadde en "kvote" på hvor mye kjærtegn og søte ord jeg orket i tidligere forhold :laugh: Men med kjæresten nå blir det aldri nok.  Eller jeg har, og er fortsatt ikke så komfortabel med å få gaver da. Vi er alle forskjellige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til romantiske relasjoner er jeg veldig klein. Ikke så fan av kliss, kjælenavn, gaver og kosing døgnet rundt. Er litt usikker på om jeg bare er sånn, eller om det har noe med å tørre å slippe noen innpå seg. Sliter litt med intimitet og trenger veldig mye tid. Holder på med en fyr nå som er helt motsatt av meg. Han liker å kalle meg babe, sende masse kyssetegn, går litt fort frem osv. Jeg er ikke helt komfortabel med det, det føles rett og slett ikke naturlig for meg. Jeg liker det til en viss grad, men hele tiden blir for intenst. Kan godt nevne at jeg har aldri hatt kjæreste, så mulig dette er en vanesak. Alle andre jenter er så kosete og søte. Føler meg som mannen i forholdet akkurat nå. Hva er galt med meg?

Det er ikke noe galt med deg, en ting er hva du sier noe helt annet er hva du gjør. Det er handlingene som betyr noe, og dine handlinger sier mer en millioner med ord. Det er alltid dette som er viktigst. Du kan klistre ut kyss og klem så mye du bare vil, men henger det ikke sammen med praktisk handling i hverdagen betyr det ikke en dritt. Så dette at du handler og viser at du elsker din kjæreste i hverdagen med praktisk handling og tar ansvar ? Ville foretrukket dette 100 av 100 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kosete når jeg er med jenter som jeg holder på med, uansett om det er "fuckbuddies" eller kjærester. Siste årene har jeg ikke hat noen seriøse forhold, kun "roting" over tid med diverse jenter. Flere av disse har trodd jeg var interessert i et forhold, eller mer seriøs enn jeg egentlig er fordi jeg "koser"...men ikke tilfelle...jeg bare liker følelsen av nærhet, minst like bra som sexen...men betyr ikke noe mer nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til romantiske relasjoner er jeg veldig klein. Ikke så fan av kliss, kjælenavn, gaver og kosing døgnet rundt. Er litt usikker på om jeg bare er sånn, eller om det har noe med å tørre å slippe noen innpå seg. Sliter litt med intimitet og trenger veldig mye tid. Holder på med en fyr nå som er helt motsatt av meg. Han liker å kalle meg babe, sende masse kyssetegn, går litt fort frem osv. Jeg er ikke helt komfortabel med det, det føles rett og slett ikke naturlig for meg. Jeg liker det til en viss grad, men hele tiden blir for intenst. Kan godt nevne at jeg har aldri hatt kjæreste, så mulig dette er en vanesak. Alle andre jenter er så kosete og søte. Føler meg som mannen i forholdet akkurat nå. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 415e2...776

Jeg er sånn som deg, selv om jeg tipper at jeg er gammel nok til å være mora di. Ingenting er galt med deg, det er ikke sånn at alle jenter må være superromantiske, og det er helt greit å ikke like klisjeer som blafrende stearinlys og hjerter og enhjørninger og suss og klem, og helt ok å ikke takke med tårer i øynene for rosebuketter og konfekt i fløyelshjerte-eske. Du kan helt fint være en super kjæreste uten å like eller kreve kleine romantiske gester — og "babe" likte jeg ikke engang å bli kalt da jeg var seksten. Du er den du er, og det skal du være fornøyd med. Ta den tiden du trenger for å være intim, og kan han ikke vente er det hans problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhodet ikke romantisk anlagt, så kjenner meg igjen i det du skriver! Ikke noe galt med det. :laugh: Jeg er også kjempedårlig på å ta imot komplimenter, og foretrekker egentlig at disse uteblir, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Stiigen said:

Jeg er veldig kosete når jeg er med jenter som jeg holder på med, uansett om det er "fuckbuddies" eller kjærester. Siste årene har jeg ikke hat noen seriøse forhold, kun "roting" over tid med diverse jenter. Flere av disse har trodd jeg var interessert i et forhold, eller mer seriøs enn jeg egentlig er fordi jeg "koser"...men ikke tilfelle...jeg bare liker følelsen av nærhet, minst like bra som sexen...men betyr ikke noe mer nødvendigvis.

Og du lar dem fortsette å tro det? Hva med å bære ærlig? 

Anonymkode: 74c0c...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til romantiske relasjoner er jeg veldig klein. Ikke så fan av kliss, kjælenavn, gaver og kosing døgnet rundt. Er litt usikker på om jeg bare er sånn, eller om det har noe med å tørre å slippe noen innpå seg. Sliter litt med intimitet og trenger veldig mye tid. Holder på med en fyr nå som er helt motsatt av meg. Han liker å kalle meg babe, sende masse kyssetegn, går litt fort frem osv. Jeg er ikke helt komfortabel med det, det føles rett og slett ikke naturlig for meg. Jeg liker det til en viss grad, men hele tiden blir for intenst. Kan godt nevne at jeg har aldri hatt kjæreste, så mulig dette er en vanesak. Alle andre jenter er så kosete og søte. Føler meg som mannen i forholdet akkurat nå. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 415e2...776

Ingenting er galt med deg. Det kan det umulig være for jeg er sånn selv, og meg er det ikke noe galt med :fnise: du må bare innse selv at slik er du som person- verken mer eller mindre. Og en mann må/bør være fullstendig inneforstått med dette fra dag 1.  Mange menn setter pris på det, andre trenger damer som liker å dulle og pjuske. Sånn er det bare...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke utpreget romantisk, og samtlige menn jeg har vært med har vært langt mer romantiske enn meg. 

Mannen min husker alle merkedager. Første gang vi traff hverandre, dagen vi flyttet sammen, og bryllupsdagen. Store datoer for ham, og blomster og gaver. Heldigvis pleier han å si ca en uke i forveien "Husker du hvilken dag det er neste uke?", så jeg får en liten påminnelse i forkant. 

Ellers elsker han å tenne lys og kosemose på sofaen, som jeg kaller det. Da skal vi som et nyforelsket par ha kvalitetstid, og da vil han at jeg skal kle meg litt fint for ham. Så skal vi prate og kose oss. Være kjærester! Ok det, men han vil gjerne gjøre dette et par ganger i uken, minst. 

Med årene har jeg lært meg å sette pris på dette, selv om min reaksjon for ofte er "Nå igjen?" Jeg sier det imidlertid ikke høyt, for jeg vet at han har behov for slikt, og selv om det kan bli litt for mye av det gode, så setter jeg jo også pris på at han fremdeles bryr seg om slikt, etter 15 år sammen. Jeg innser at det er viktig også, og at jeg er heldig som har en mann som vil ha det romantisk mellom oss, og som skaper kjærestetid i hverdagene. Hadde jeg styrt romantikken mellom oss hadde det fort blitt bare hverdager, og heller lite romantikk. 

Anonymkode: bee3b...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 44 år gammel dame. ALDRI vært et romantiskt bein i denne kroppen. 

Veldig greit å finne noe  som er like lite romantisk. Synes faktisk det er kleint å for x ta i mot blomster. Ikke er jeg glad i blomster og ikke vet jeg hva man vil oppnå med blomster? 

Anonymkode: 3ad10...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...