Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Benedicte må ut!

Var sikker på at ho skulle forsvinne idag sidan ho var prosjektledar og dei tapte, men neeeida.

Hun er nok neste person, men hun som forsvant fortjente da det. Hvilken leder parkerer seg selv ved serveringen og tar i mot jakkene? Det kom klart og tydelig fram at det kun var hovedansvaret hennes, og ikke noe hun skulle gjøre hele tiden. Ikke mye tæl i henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det må jo nødvendigvis bli sånn at når EN person er utpekt som prosjektleder, så blir de andre underordnet, så hun parkerte ikke seg selv borte ved jakkene. Det vil jeg ikke si. Hun ble plassert der, men det var åpent for å "gå litt rundt". Med en slik ordre vet ikke jeg om jeg hadde blandet meg inn i salgsprosessen, ihvertfall ikke uten å spørre prosjektlederen. Synes Benedicte må gå nå snart.

Jeg heier på Hanne jeg, synes hun har det en leder bør ha! i mine øyne. Hun er tydelig og tar en sjefsavgjørelse når det trengs(tør å være sjef).

Gjest Anonymous
Skrevet
Men det må jo nødvendigvis bli sånn at når EN person er utpekt som prosjektleder, så blir de andre underordnet, så hun parkerte ikke seg selv borte ved jakkene. Det vil jeg ikke si. Hun ble plassert der, men det var åpent for å "gå litt rundt". Med en slik ordre vet ikke jeg om jeg hadde blandet meg inn i salgsprosessen, ihvertfall ikke uten å spørre prosjektlederen.

Hvis hun var så usikker burde hun ha spurt. Det gjorde hun ikke, og derfor ikke en god lederkandidat. Hadde hun hatt gode leder-/selgeregenskaper ville hun nok forsøkt å selge kunst.

En av feilene til prosjektlederen var bruk av begrep som ordre. Det er ikke noe du kommer med, og iallfall ikke til likestilte. Det er en litt autoritær og utdatert lederstil. Prosjektlederen var i mine øyne nestdårligst (selv om jeg synes hun som sto ute var litt tafatt, men hun var jo bare et ledd i en tafatt strategi. Tror du virkelig du klarer å få inn noen fra gata som vil gi fra seg 4-5000 på kunst sånn helt uten videre? Det tar nok litt tid for å bestemme seg for slikt). Egentlig er ingen av dem noe særlig spesielle, og jeg tipper alle av oss har truffet flere sjefer som er bedre enn disse.

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg heier på Hanne jeg, synes hun har det en leder bør ha! i mine øyne. Hun er tydelig og tar en sjefsavgjørelse når det trengs(tør å være sjef).

Tror heller på Tone, uten å vite noe som helst om hvordan hun har gjort det i serien.

Men Egil og Christian sklir rett inn i en frisørsalong, så kanskje det blir en av dem.

Ellers synes jeg de har noen herlige beskrivelser av bragdene og utmerkelsene til kandidatene på hjemmesidene. Hva skjuler det seg bak Hannes "beste leder i en landsdekkende restaurantkjede?" og Egils "Årets selger 2001 & 2003 i en verdensomspennende it-bedrift": Employee of the month hos macern, og Dells Bergenskontors beste selger? Og hva med en Gustavs dobbelte bachlor? Visste han ikke hva han skulle bli, og startet på nytt igjen uten å få seg en master?

Skrevet

Ellers synes jeg de har noen herlige beskrivelser av bragdene og utmerkelsene til kandidatene på hjemmesidene. Hva skjuler det seg bak Hannes "beste leder i en landsdekkende restaurantkjede?" og Egils "Årets selger 2001 & 2003 i en verdensomspennende it-bedrift": Employee of the month hos macern, og Dells Bergenskontors beste selger? Og hva med en Gustavs dobbelte bachlor? Visste han ikke hva han skulle bli, og startet på nytt igjen uten å få seg en master?

*humre*

Skrevet

Men Egil og Christian sklir rett inn i en frisørsalong, så kanskje det blir en av dem.  

Men skal de jobbe i salongen da? Skal de ikke bli regionsdirektør eller no slik? Er stillingen bare for ett år?

Gjest TomKrus
Skrevet

Men skal de jobbe i salongen da? Skal de ikke bli regionsdirektør eller no slik? Er stillingen bare for ett år?

Det var en spøk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ånei, favoritten min røk ut!

Gjest Anonymous
Skrevet

hvem hvem???????? fikk ikke sett det

Gjest Fruktfat
Skrevet

Hva skjuler det seg bak Hannes "beste leder i en landsdekkende restaurantkjede?" og Egils "Årets selger 2001 & 2003 i en verdensomspennende it-bedrift": Employee of the month hos macern, og Dells Bergenskontors beste selger?

hun har nok vært et par turer innom mc donalds; så reklame for Libra i "ditt bryllup" med bilde av henne.. var visst kursleder, og alle som jobber der (i libra) har slitt med vekta.

Gjest gjest1
Skrevet

Så lenge Egil og Christian ikke vinner så er jeg igrunn fornøyd. Har ikke særlig troen på noen av dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg heiet også på Hanne, men selv om hun røk ut denne uka leste jeg i Dagbladet (eller var det VG) at hun likevel har fått toppjobb i Nikita.

Gjest Anonymous
Skrevet
:cry: Videoen min ville ikke ta opp Kandidaten i kveld, hvem røk ut? Fortell, fortell!
Gjest happyending
Skrevet

Det var Egil.. :hoppe:

Jeg heide på Hanne.. Nå heier jeg på Gustav.. Jeg tror kanskje Tone vinner.. Gustav er fortsatt fiin.. :hjerter: Snakker man 14tiss.. :roll: haha

Skrevet

Hva ble sagt i styrerommet igår? Jeg fikk en telefon så jeg fikk ikke med meg noe som helst! *arg*

Gjest happyending
Skrevet
Hva ble sagt i styrerommet igår? Jeg fikk en telefon så jeg fikk ikke med meg noe som helst! *arg*

Gustav sa at han hadde foreslått at de burde ta kontakt med bedrifter for å selge billetter til grupper, mens Egil mente de burde selge til både bedrifter og enkeltpersoner.. Siden Egil var prosjektleder så ble det som han ville.. Men når de begynte å selge billetter så fikk de bare tid til å selge til enkeltpersoner..

Det ble sådd tvil om Gustavs gjennomslagskraft, og Egil sa at han syns Gustav hadde god gjennomslagskraft.. Da spurte de om hvorfor da ikke Gustav sitt gode forslag var blitt hørt, og Gustav sa at Egil av og til var dårlig til å lytte..

I siste kommentar sa Inger Ellen at Gustav måtte stå enda mer på for å få gjennom det han trodde var rett, men Egil fikk sparken fordi kommunikasjon var så viktig.. Eller noe sånn =)

• 2 uker senere...
Skrevet

2. mai blir det avgjort...

Heia Tone!!! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...