Gå til innhold

Svigermor fra helvete

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, det må være fryktelig slitsomt mye av dette her, det forstår jeg godt, men jeg tror ikke hun mener noe slemt med det eller har noe misnøye eller agenda mot deg. Dere er bare veldig veldig forskjellige, og din mann har nok lært seg at det er sånn hun er, mens du som ikke har kjent hun hele livet tenker jo hun er en dame fra helvete, men jeg kjenner igjen typen litt, min mor er også sånn, fryktelig irriterende og både jeg og min søster flytta ut i sinne som 17 og 19 åringer for vi orka ikke mer av det, og det er slitsomt å omgås og besøke nå også så gjør det veldig begrenset, men det er bare sånn hun er og vi har skjønt at hun ikke mener noe vondt med det selvom det kan oppfattes sånn noen ganger.

Men ja, hun høres jo litt "sprø" ut mtp forvrengt verdenssyn (om demoner og lego) men det andre hun gjør er nok ikke ondt ment. Og siden hun er tilbakevennende psykotisk så vil det nok gjøre vondt værre å ta en oppvask med hun og kjefte på hun.
Hun skal jo ikke få ture frem som hun vil, og det er lov å kommentere ting du syntes er spydig når hun gjør dem, men jeg ville hvertfall prøvd å irritere meg minst mulig "hun er som hun er" og ikke ta det så personlig, og ikke lagd noe krangling ut av det. Det er jo lett å si fra utsiden, så hva du velger er jo helt opp til deg tilsyvende og sist.

Anonymkode: a44f2...a3f

Skjønner at du har opplevd lignende med moren din, og du har mye rett i det du sier. Tror kanskje det beste er å bare se minst til henne.. Ikke være så på tilbudssiden. 

Anonymkode: 72d09...5e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest SelinaKyle
Skrevet

Så bra du fikk sagt fra til henne.

Vanskelig situasjon når det handler om relasjoner til et menneske som tydelig sliter psykisk. Men det at noen sliter psykisk gir de ingen rett til å ture fram som de vil, og behandle andre dårlig. Det er aldri en unnskyldning. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff.. nesten som lik min situasjon. Men her er der svigerfar.. 

Jeg har så mye negative tanker på grunn av han i det siste, biter i tunga hver gang, og klarer ikke si noe. Kanskje jeg tørr ikke rett og slett. 

Anonymkode: 52aaf...ef1

TSher:

Hjelper kanskje å tenke at vi er flere i samme situasjon. Jeg har holdt ut så sjukt lenge med det. Har hatt så troen på at om jeg bare er snill nok, empatisk nok og gir hun kjærlighet og tid med oss og sier hyggelige ting for at hun skal få økt selvbilde.. men etter over 7 år har det bare blitt værre. Hun har kanskje fått oppfatningen om at jeg er en boksesekk. Og det skal vel ingen av oss være. 

Anbefaler deg å stå opp for deg selv på en saklig og fin måte. Og hvis svigerfaren din er direkte ufin mot deg, så prøv å bruk minst mulig tid på han du og 

Anonymkode: 72d09...5e8

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

:fnise:

Anonymkode: bd500...7c9

Trådstarter hadde noe på hjertet: en interessant historie å fortelle.
Dette i skarp motsetning til deg, som bare har et tåpelig, barnslig tegn å komme med. Fjortis-takter.

Anonymkode: 969c9...d6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...