Gå til innhold

Hvorfor lease bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På ‎23‎.‎04‎.‎2018 den 18.11, Druid skrev:

Det kommer helt nye løsninger for privatleasing nå som blir mye billigere, så jeg ville holde litt igjen hvis jeg kunne. CAR by Volvo og Seat går i drift nå, men alle har den typen avtale på beddingen; alle leter etter en businessmodell nå når selvkjørende biler er på vei, for alle vet at tiden med privat eie av bil er over.

I distrikts-Norge er det laaaangt frem dit ennå.

Anonymkode: bcc0c...92d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I distrikts-Norge er det laaaangt frem dit ennå.

Anonymkode: bcc0c...92d

Du vil bli overrasket om hvor ubetydelig distrikts-Norge sine ønsker og behov er for resten av universet. Disse mekanismene handler om enorme industribedrifter, og deres behov for kontinuerlig økonomisk vekst. 

Nasjonale reguleringer kunne ha betydd noe, men ikke med de økonomiske rammene rundt bilkjøp som vi har i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.4.2018 den 13.34, AnonymBruker skrev:

For meg virker det som at å lease bil er et ekstremt økonomisk uansvarlig valg.

Anonymkode: b3459...06d

Økonomisk lurt er det ikke sikker det er, men økonomisk uansvarlig er noe helt annet.

Det kan jo være mange grunner til å gjøre det, kanskje ønsker man å binde opp mindre kapital, ønsker forutsigbare utgifter, er redd for stort verdifall på bilen (dieselbil kan f.eks stupe i verdi pga bedre elbiler eller ingen er interessert i bil uten autopilot om 5 år)

Anonymkode: 263bd...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...