Gå til innhold

Feminisme og virkelighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, HalldirV2 said:

Hadde uttalte feminismen stått for likestilling i praksis, og ikke bare i teorien, så hadde feminister også kjempet for menns rettigheter, og tatt mannsrelaterte problemer seriøst. Med få unntak, er dette totalt fraværende i dagens diskusjon. Isteden blir menn som ønsker et større fokus på den type saker ofte latterliggjort, hånet og forminsket. Hvorfor skal menn da slutte opp om feminismen? De fleste av oss ønsker likestilling, like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Det kan man ønske, og kjempe for, uavhengig av å betegne seg selv som feminist med alle de assosiasjonene begrepet heftes ved i 2020. Feminisme nå er noe ganske annet enn hva det var, og er i dag mer en sekkebetegnelse på alt fra sofafeminister til halv-militante ekstremfeminister som roper "heng alle menn". Det er en jævla røre jeg ikke vi assosieres med, spesielt ettersom det er så mange ekstreme nutcases som får ytre seg uimotsagt av de mer oppegående moderate feministene. 

Takk så mye..

Et samfunn hvor menn skal knebles og piskes for alt det er verdt av panserfeministene er noe jeg ikke vil være en del av!

Anonymkode: c9fc8...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Hadde uttalte feminismen stått for likestilling i praksis, og ikke bare i teorien, så hadde feminister også kjempet for menns rettigheter, og tatt mannsrelaterte problemer seriøst. Med få unntak, er dette totalt fraværende i dagens diskusjon. Isteden blir menn som ønsker et større fokus på den type saker ofte latterliggjort, hånet og forminsket. Hvorfor skal menn da slutte opp om feminismen? De fleste av oss ønsker likestilling, like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Det kan man ønske, og kjempe for, uavhengig av å betegne seg selv som feminist med alle de assosiasjonene begrepet heftes ved i 2020. Feminisme nå er noe ganske annet enn hva det var, og er i dag mer en sekkebetegnelse på alt fra sofafeminister til halv-militante ekstremfeminister som roper "heng alle menn". Det er en jævla røre jeg ikke vi assosieres med, spesielt ettersom det er så mange ekstreme nutcases som får ytre seg uimotsagt av de mer oppegående moderate feministene. 

Det er jo helt feil. Feminismen står for likestilling, og likestillingen mellom kjønnene verner også menns rettigheter. Pappapermisjon er en feministisk kampsak feks. i tillegg til å likestille far som omsorgsperson, også juridisk,

Hvorfor er du så sint forresten? Trist at du føler deg så truet av kvinner. Vi er ikke farlige 😉 

Anonymkode: 3292f...710

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt feil. Feminismen står for likestilling, og likestillingen mellom kjønnene verner også menns rettigheter. Pappapermisjon er en feministisk kampsak feks. i tillegg til å likestille far som omsorgsperson, også juridisk,

Hvorfor er du så sint forresten? Trist at du føler deg så truet av kvinner. Vi er ikke farlige 😉 

Anonymkode: 3292f...710

Jeg lar tvilen komme deg til gode og antar at du troller, hvis ikke oppsummerer du poenget mitt på god måte 😏

Endret av HalldirV2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HalldirV2 skrev:

Hadde uttalte feminismen stått for likestilling i praksis, og ikke bare i teorien, så hadde feminister også kjempet for menns rettigheter, og tatt mannsrelaterte problemer seriøst. Med få unntak, er dette totalt fraværende i dagens diskusjon. Isteden blir menn som ønsker et større fokus på den type saker ofte latterliggjort, hånet og forminsket. Hvorfor skal menn da slutte opp om feminismen? De fleste av oss ønsker likestilling, like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Det kan man ønske, og kjempe for, uavhengig av å betegne seg selv som feminist med alle de assosiasjonene begrepet heftes ved i 2020. Feminisme nå er noe ganske annet enn hva det var, og er i dag mer en sekkebetegnelse på alt fra sofafeminister til halv-militante ekstremfeminister som roper "heng alle menn". Det er en jævla røre jeg ikke vi assosieres med, spesielt ettersom det er så mange ekstreme nutcases som får ytre seg uimotsagt av de mer oppegående moderate feministene. 

 

 

Som feminist kan man ikke følge med på alle nutcasene og si imot alle nutcasene. Dessuten driver en del anti-feminister et slags selvdestruktivt arbeid hvor de leter opp gærne feminister på internett, for så å dele disse klippene av slike nutcase-feminister (videoer som nesten ingen vanlige mennesker, heller ikke vanlige feminister ser på), etterfulgt av: DERE MODERATE FEMINISTER TAR JO IKKE AVSTAND FRA DISSE. Som f.eks dette klippet. Jeg hadde aldri sett det hvis jeg ikke var på kg. Det ville blitt en altfor stor jobb å si imot alle de som sverger til feminisme og som samtidig er gale eller mannehatere, man ville aldri fått tid til å si hva man står for, ettersom man må ta avstand hele tiden. Det er ikke bare feministers oppgave å ta avstand (selv om jeg er enig i at det kan være viktig noen ganger) - andre har også et ansvar for ikke å sitte og plage seg selv med ekstrem-feministiske videoer og så spre dem, som om de representerer feminismen generelt. Det bør være et krav til at folk faktisk gidder å gjøre et forsøk på å bygge ned sine egne fordommer. Jeg ber ikke alle muslimer hele tiden ta avstand fra jihadister, akkurat som jeg ikke tenker at de som er imot innvandring høylydt må ta avstand fra høyreekstremister hele tiden. Man må kunne skille, ikke be alle andre skille seg selv fra gærninger hele tiden for å bevise sin uskyld. Det er for mye jobb, særlig med internett. Ellers er jeg enig med deg i at mange feminister er dårlig på å ta menns problemer på alvor. Det bør de være ettersom de sier at de står for likestilling av begge kjønn. Men her må også menn gjøre en jobb. De er nødt til å kjempe for sine egne rettigheter og muligheter, slik kvinner har gjort. Alt menn sliter med er ikke bare kvinners feil. Også mange menn latterligjør menns problemer. Begge kjønn bærer stereotypiske fordommer som rammer videre, også de normer som rammer en selv. Kvinner har en lang tradisjon med kollektiv virksomhet for egne rettigheter og muligheter og jeg tror det er uvant for menn, men håper at det er i forbedring.

Anonymkode: d1c2f...033

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, HalldirV2 skrev:

Jeg lar tvilen komme deg til gode og antar at du troller, hvis ikke oppsummerer du poenget mitt på god måte 😏

Hvilke problemer da? At dere ikke får pult hu fine?

Anonymkode: edf84...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 25.5.2020 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Feminisme står for likestilling. Det er det grunnleggende tankegodset i feminismen. I dette så finnes det flere fanesaker, retninger og meninger som ikke er så relevant for alle feminister, eller menn. 

Anonymkode: c80f3...60b

I likestillingsloven står det at det skal legges særlig vekt på kvinners rettigheter, er det likestilling da ?

Hilsen kvinne

Anonymkode: 970aa...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2018 den 19.39, herzeleid skrev:

Så du mener at flertallet av norske kvinner lever i en virkelighetsfjern fantasiverden? Det synes jeg er veldig nedlatende mot kvinner.
 

 

Har inntrykk av at de fleste er for likestilling, men det er nok et fåtall som er radikalfeminister. 

Anonymkode: e6a84...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at de fleste er for likestilling, men det er nok et fåtall som er radikalfeminister. 

Anonymkode: e6a84...a84

Ja de fleste virker å være for likestilling, men temmelig få er feminister, ref. linken i forrige post. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/25/2020 at 1:30 PM, AnonymBruker said:

Utrolig at det er verre for en mann å kjøpe sex fra kvinner som frivillig selger sex, enn å gruppe voldta uskyldige kvinner. Gruppe voldtekst mennene får nesten ingen straffer overhodet i Sverige. Nei dem er det jo "synd" på ifølge feministene som driter i kvinner som voldtaes...hvilket hykleri disse kjerringene viser. 

Anonymkode: 722df...5f8

Kilde?

Anonymkode: 065ae...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som helst som egentlig liker militante feminister? Finnes ikke noe mer frastøtende.

Likestilling er bra, men feminister er på bærtur. Dere kan rope at de som ikke er feminister er incels så mye dere vil, men det blir ikke sant av den grunn. Viser bare hvor hvor dårlig syn dere har på menn:)

Anonymkode: fd72f...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er denne "mannen" nå tatt for kjøp av sex. Det sier det meste om hans kvinnesyn og menneskesyn, han er virkelig ikke en person jeg vil lytte til og ta seriøst når det kommer til uttalelser om feminisme.

For det andre parkerer han ikke intervjueren, han overkjører henne fullstendig og lar henne ikke komme til orde.

For det tredje har han en ekstremt arrogant måte å uttrykke seg på: "För at jag har rätt". Har han forsket på dette og har spennende resultater å viser frem? Eller er det bare et eksempel på menn som mener de har rett til å mene og uttale seg i så mye større grad enn kvinner? Jeg vedder på det siste.

For det fjerde ser det ikke ut til at han forstår hva normer og sosiale forventninger gjør med oss. Det vil alltid være vanskeligere å velge annerledes enn majoriteten, ikke bare fordi andre vil se rart på deg, men fordi samfunnet på mange måter ikke er lagt opp til det. Det er ikke så enkelt som at alle kvinner vil være hjemme med barna og la mannen jobbe, og derfor velger majoriteten den løsningen. Det handler også om sånne kjedelige ting som at menns arbeidsplasser i mindre grad gir rom for deltid og lang permisjon. Dermed er det ikke så enkelt som at om man snakker med partneren så løser det seg.

Det virker for meg som han prøver å fremstå veldig gjennomtenkt og smart, men om man plukker fra hverandre det han sier, og i tillegg ser på hvor respektløst han behandler programlederen, så fremstår han ikke akkurat som noen intellektuell kapasitet. Men jeg skjønner at antifeminister sikkert synes dette er stas, de digger sikkert både innholdet i det han sier og hvordan han sier det.

Anonymkode: b573e...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 19.39, herzeleid skrev:

Så du mener at flertallet av norske kvinner lever i en virkelighetsfjern fantasiverden? Det synes jeg er veldig nedlatende mot kvinner.
 

 

Godt sagt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 22.50, HalldirV2 skrev:

Hadde uttalte feminismen stått for likestilling i praksis, og ikke bare i teorien, så hadde feminister også kjempet for menns rettigheter, og tatt mannsrelaterte problemer seriøst. Med få unntak, er dette totalt fraværende i dagens diskusjon. Isteden blir menn som ønsker et større fokus på den type saker ofte latterliggjort, hånet og forminsket. Hvorfor skal menn da slutte opp om feminismen? De fleste av oss ønsker likestilling, like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Det kan man ønske, og kjempe for, uavhengig av å betegne seg selv som feminist med alle de assosiasjonene begrepet heftes ved i 2020. Feminisme nå er noe ganske annet enn hva det var, og er i dag mer en sekkebetegnelse på alt fra sofafeminister til halv-militante ekstremfeminister som roper "heng alle menn". Det er en jævla røre jeg ikke vi assosieres med, spesielt ettersom det er så mange ekstreme nutcases som får ytre seg uimotsagt av de mer oppegående moderate feministene. 

 

 

Derfor er det nødvendig at menn organiserer seg.  Ser dere ikke at dere må kjempe for deres rett til å være fedre?  Som det er i dag er det mødrene som bestemmer og setter premissene.  Det nytter ikke å kjempe hver for seg!

Jeg er feminist.  Det har jeg vært siden 70-tallet.  Nå ser jeg at det er på tide at menn står opp som fedre.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...