AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Er det noen flere enn meg som plukker opp litt søppel når de går tur? Jeg går mye tur med hunden og har alltid med meg en ekstra pose i tillegg til hundebæsjposen. Så plukker jeg litt småsøppel hist og pist (ikke alt jeg ser, da hadde det ikke blitt tur på bikkja). Synes jeg får mange rare blikk, er det virkelig så rart at man plukker litt av søppelhavet på turstien sin? Skulle ønske at mange flere hadde for vane å ta med en liten pose, trenger jo ikke å være større en bæsjeposen til bikkja, og ta med LITT søppel hver gang de var ute. Skal være med på Strandryddedagen her jeg bor, og snart kommer Plastpiratene hit, da er jeg med og det plukkes MYE. Skjønner heller ikke hvem disse menneskene er, de som kaster sjokoladepapiret fra seg på bakken eller kaster ølboksen ut av bilen. Argh! Anonymkode: 9277a...a47 12
OppNedPåAlt Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Jeg har lyst å gjøre det samme, men det blir med tanken (hunden er en håndfull ). Men det jeg legger merke til er jo at strekninger med lett tilgjengelige søppelkasser har mindre søppel langs veien. JA til flere søppelbøtter! 3
kaleidoskop Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Å, så flott. Jeg prøver å ta meg meg litt innimellom, men er ikke så flink på det. Dessverre generaliserer jeg litt, men jeg tror det er my ungdom som kaster fra seg papir og bokser. Det er litt "kult" å gjøre noe man ikke får lov til. Være litt rebell. Husker jo vi var sånn selv, bar jo lært opp til å kaste i søpla. Men å bare slenge fra seg var liksom det alle gjorde. Nå er jeg så voksen at jeg ikke synes det hadde vært flaut å gå rundt med en pose å plukke søppel etter andre 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 3 minutter siden, kaleidoskop skrev: Å, så flott. Jeg prøver å ta meg meg litt innimellom, men er ikke så flink på det. Dessverre generaliserer jeg litt, men jeg tror det er my ungdom som kaster fra seg papir og bokser. Det er litt "kult" å gjøre noe man ikke får lov til. Være litt rebell. Husker jo vi var sånn selv, bar jo lært opp til å kaste i søpla. Men å bare slenge fra seg var liksom det alle gjorde. Nå er jeg så voksen at jeg ikke synes det hadde vært flaut å gå rundt med en pose å plukke søppel etter andre Det er nok sant, turstien min begynner ved siden av en ungdomsskole og mange bruker denne på vei hjem fra skolen. De første meterne flyter over av litagokartonger, godteripapir og plastflasker. Samtidig er det mye dritt langs bilveier, og det tyder jo på at voksne også står for mye forsøpling. Hadde blitt såååå sur hvis jeg satt på med noen som bare tok ned vinduet og slengte drittet sitt ut i grøfta!! Anonymkode: 9277a...a47
Oddy Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 Tror jeg faktisk skal begynne selv å gå med en ekstra pose på tur. Der jeg bor er det så og si søppel overalt 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 4 minutter siden, Oddy skrev: Tror jeg faktisk skal begynne selv å gå med en ekstra pose på tur. Der jeg bor er det så og si søppel overalt Det er så gull det Anonymkode: 9277a...a47 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #7 Skrevet 19. april 2018 Her jeg bor, er søppelbilene de verste. Hver torsdag ligger det en sti av søppel, der den har kjørt. Særlig de ukene hvor det er papp og restavfall tømming. Anonymkode: 6cb0b...29a
Oddy Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er så gull det Anonymkode: 9277a...a47 Skal få med meg ei venninne en dag så skal vi ta oss en tur i turområdene. Det hjelper kanskje ikke verden så mye men hjelper litt. 1
Hoppsideisann Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 Det har heldigvis ikke dukket opp noe særlig med søppel rundt oss, men jeg har vært ute og plukket opp hundebæsj. Har selv vært skyldig i å la noe bæsj bli liggende i vinter pga all snøen, har vært umulig å komme frem. Men ser at mange ikke har plukka opp selv om bikkja har satt seg ned rett foran beina på dem. Tenker at jeg skal ta med meg en pose og rydde litt videre bortover i nabolaget ( søppel ), for nå har snøen smelta helt bort. Og det dukker opp en del søppel rundt omkring. Det er alt fra bleier, poser med matvarer (!) og små plastbiter. Jag fatter ikke HVORFOR folk MÅ kaste fra seg sjokoladepapir o.l... De hadde jo plass til papiret med innhold, da burde de i allefall ha plass til papiret uten innhold. Knuste glassflasker, ''take away''... Gah! Noen som vet en plass man kan få kjøpt sånn lang plukke-opp-stang, forresten? Har vondt for å bøye ryggen for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #10 Skrevet 19. april 2018 3 minutter siden, Oddy skrev: Skal få med meg ei venninne en dag så skal vi ta oss en tur i turområdene. Det hjelper kanskje ikke verden så mye men hjelper litt. Det hadde hjulpet mye hvis mange plukket bare litt, om ikke annet så blir turområdene dere bruker mye hyggeligere. Dessuten håper jeg at folk blir mer bevisste selv når de ser oss søppelplukkere;) Anonymkode: 9277a...a47 4
Oddy Skrevet 19. april 2018 #11 Skrevet 19. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hadde hjulpet mye hvis mange plukket bare litt, om ikke annet så blir turområdene dere bruker mye hyggeligere. Dessuten håper jeg at folk blir mer bevisste selv når de ser oss søppelplukkere;) Anonymkode: 9277a...a47 Det er sant. 1 person kan påvirke mange. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #12 Skrevet 19. april 2018 3 minutter siden, Hoppsideisann skrev: Det har heldigvis ikke dukket opp noe særlig med søppel rundt oss, men jeg har vært ute og plukket opp hundebæsj. Har selv vært skyldig i å la noe bæsj bli liggende i vinter pga all snøen, har vært umulig å komme frem. Men ser at mange ikke har plukka opp selv om bikkja har satt seg ned rett foran beina på dem. Tenker at jeg skal ta med meg en pose og rydde litt videre bortover i nabolaget ( søppel ), for nå har snøen smelta helt bort. Og det dukker opp en del søppel rundt omkring. Det er alt fra bleier, poser med matvarer (!) og små plastbiter. Jag fatter ikke HVORFOR folk MÅ kaste fra seg sjokoladepapir o.l... De hadde jo plass til papiret med innhold, da burde de i allefall ha plass til papiret uten innhold. Knuste glassflasker, ''take away''... Gah! Noen som vet en plass man kan få kjøpt sånn lang plukke-opp-stang, forresten? Har vondt for å bøye ryggen for mye. Gripearm på Enklere Liv, jeg kjøpte det til moren min da hun sliter med ryggen.. Anonymkode: 9277a...a47 3
Hoppsideisann Skrevet 19. april 2018 #13 Skrevet 19. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gripearm på Enklere Liv, jeg kjøpte det til moren min da hun sliter med ryggen.. Anonymkode: 9277a...a47 Takk!
Gjest supernova_87 Skrevet 19. april 2018 #14 Skrevet 19. april 2018 Så flott at du gjør det! Mennesker som ikke plukker opp hundebæsjen (eller som putter den i en POSE og så kaster den i et tre!), som kaster snus og sneiper på bakken og som forsøpler med alskens småsøppel de har i hånda og ikke vil holde i lenger, ja, jeg lurer veldig på hvem de er jeg også! Om de er ved sine fulle fem og likevel gjør det så synes jeg sånne folk rett og slett er navlebeskuende, frekke, usympatiske og til og med litt kvalme. Mennesker som synes deres egen tilstedeværelse i verden er så mye viktigere enn alle andres og driter i om de ødelegger for de rundt med måten å være på. De som skal ha helt spesielle regler. Vi som bor i Norge har vel globalt sett en sånn måte generelt å leve på, men i vår kontekst: å ikke gidde å ta med sitt eget søppel: æsj.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #15 Skrevet 19. april 2018 30 minutter siden, kaleidoskop said: Dessverre generaliserer jeg litt, men jeg tror det er my ungdom som kaster fra seg papir og bokser. Det er litt "kult" å gjøre noe man ikke får lov til. Være litt rebell. Husker jo vi var sånn selv, bar jo lært opp til å kaste i søpla. Men å bare slenge fra seg var liksom det alle gjorde. Mtp at man ofte finner ølbokser, så vet jeg nå ikke det Jeg ser mer for meg at det ofte er en viss mennesketype som gir faen i det meste rundt seg og den holdningen tar han med seg inn i voksenlivet så lenge ingen ser at han gjør det, selvsagt Har aldri opplevd at jeg eller venner av meg har kastet søppel i naturen, så ikke alle ungdommer driver med det Pluss at dagens ungdom er sannsynligvis mer opplyste enn vi var da vi var unge Anonymkode: da996...60c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #16 Skrevet 19. april 2018 Det kommer jeg aldri til å gjøre. Folk får kaste søppelet sitt i søplebøtta selv. Ellers er det en jobb vi kan sette våre nye landsmenn til å gjøre. Da kommer de seg ut og gjør noe for trygda. Anonymkode: 3553d...ca7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #17 Skrevet 19. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mtp at man ofte finner ølbokser, så vet jeg nå ikke det Jeg ser mer for meg at det ofte er en viss mennesketype som gir faen i det meste rundt seg og den holdningen tar han med seg inn i voksenlivet så lenge ingen ser at han gjør det, selvsagt Har aldri opplevd at jeg eller venner av meg har kastet søppel i naturen, så ikke alle ungdommer driver med det Pluss at dagens ungdom er sannsynligvis mer opplyste enn vi var da vi var unge Anonymkode: da996...60c Håper de er mer opplyst, samtidig ser det ut som en grisesti rundt ungdomsskolen her, så jeg vet ikke...... Er helt enig i at noen mennesker bare gir faen og gjør som det passer dem best der og da, uten å bekymre seg om konsekvensene. Og de kommer mest sannsynlig til å videreføre de dårlige holdningene sine barn, så noen forsøplere vil det alltid være:( Anonymkode: 9277a...a47
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #18 Skrevet 19. april 2018 Nei, det gidder jeg ikke. Har nok med meg selv Anonymkode: 7a71e...513
Gjerrigknark Skrevet 19. april 2018 #19 Skrevet 19. april 2018 Bare fattigfolk&gjerrigknarker💸 som plukker søppel. Folk får rydde opp etter seg selv. Møkkafolk som de er.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #20 Skrevet 19. april 2018 1 time siden, Gjerrigknark skrev: Bare fattigfolk&gjerrigknarker💸 som plukker søppel. Folk får rydde opp etter seg selv. Møkkafolk som de er. Såååå høye tanker om meg selv at jeg ikke kan plukke litt søppel har jeg heldigvis ikke.... Mye av søppelet du ser har også blitt dratt utover av dyr som for eksempel skjære, rev, grevling, og noen ting har blåst vekk, men mye har blitt kastet med vilje. At du synes de som forsøpler er møkkafolk, men selv føler deg for fin til å løfte fingeren for naturen sier ganske mye om deg:) Du gir jo fullstendig faen selv også. Og når Gjerrigknarken sier at bare gjerrigknarker plukker søppel.... Plukk i vei. Anonymkode: 9277a...a47 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå