Gå til innhold

Er størrelse 38 det samme som medium?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe denne http://www2.hm.com/no_no/productpage.0470636041.html men er litt usikker på hvilken størrelse jeg trenger. Jeg er 160 cm og veier 62 kg og bruker som regel medium i topper og large i bukser. Burde jeg kanskje kjøpe størrelse 40 for å være sikker? 

Anonymkode: e0ead...468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medium er noen ganger 38/40 og noen ganger 40/42. I tillegg er det gjerne litt forskjell mellom merkene. 

Jeg har akkurat samme høyde og vekt som deg. Jeg ville kjøpt 40. Kommer jo litt an på hvordan vekten er fordelt da. Men ville gått for 40. Bedre at et slikt plagg er litt løst enn altfor stramt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Medium er noen ganger 38/40 og noen ganger 40/42. I tillegg er det gjerne litt forskjell mellom merkene. 

Jeg har akkurat samme høyde og vekt som deg. Jeg ville kjøpt 40. Kommer jo litt an på hvordan vekten er fordelt da. Men ville gått for 40. Bedre at et slikt plagg er litt løst enn altfor stramt. 

Takk for svar! Da går jeg for 40.

Anonymkode: e0ead...468

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

38/40- M

42/44- L

46/48- XL

Anonymkode: dc64c...1b0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

38/40- M

42/44- L

46/48- XL

Anonymkode: dc64c...1b0

Dette er riktig. 

Tror også jeg hadde valgt 40 i dette tilfelle. Denne skal jo være litt løs. 

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2018 den 9.24, solmåneogstjerner skrev:

Dette kan jeg ikke forstå. Om du mener medium er 40/42 noen ganger så må jo small være 36/38. Det kan virkelig ikke stemme. Jeg bruker xs i overdeler og s i bukser, altså bruker jeg alltid 36 i bukser og 34 i overdel (spiller ingen rolle hvilket merke, for alt passer i de størrelsene). 38 er aldri small. Da kan heller ikke 42 være medium, men large. 

Anonymkode: 7ba6a...37c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt 40. Den fungerer hvis den er litt stor, men blir fæl om den er for trang.

Anonymkode: c1b8e...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veksler mellom S og M og bruker stort sett 36/38 i størrelse, så vil tro at det stemmer med de som skriver at 28 er en "liten" medium, mens 40 er en "stor" medium. 

Anonymkode: 03ba3...a06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker M-S hos H&M, men «Divided» klær får jeg ikke verken over ræva eller hodet ... 

Anonymkode: 34350...25a

Skrevet (endret)

Jeg stemmer også for 40. En sånn kjole er bedre litt for stor enn litt for liten. Dessuten har HM en grusom vane i å lage den type kjoler så korte at rumpa viser når du bøyer deg, så enda en grunn for å gå opp i størrelse!

(Hos HM er nok målene slike: XXS-34, XS-36, S-38, M-40, L-42, 44-XL, 46-XXL. Jeg har brukt mye penger her)

Edit: Ser nå at det er en jumper, men likevel: Ikke la den bli for kort! Da blir det cameltoe og bestefarrumpe!

Endret av Tibbie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...