AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Etter 6 år med gallesteinsproblemer har jeg bestemt meg for å fjerne driten. Det har vært litt av og på i løpet av de 6 årene, men det siste året har jeg vært veldig plaget. Ble henvist til kirurgisk poliklinikk (?) i februar og venter fortsatt på svar. Har fått brev om at jeg skal få hjelp innen august. Ventetiden tar på! Det gjør så ****** vondt og det er ikke alltid smertestillende hjelper heller. Jeg vet at der er forskjellig fra sykehus til sykehus, men hvor lang tid tok det for dere fra dere ble henvist av fastlegen til dere fikk time på sykehuset? Og hvor lang tid til dere fikk operasjon? Må man gjennom nye undersøkelser (ultralyd, MR)? Hvordan var operasjonen og hvordan var det i ettertid? På forhånd takk! Anonymkode: 13a84...f38
AnonymBruker Skrevet 20. april 2018 #2 Skrevet 20. april 2018 Ingen med erfaringer? Jeg er forresten kvinne 29 år 😊 Anonymkode: 13a84...f38
Kontormus Skrevet 20. april 2018 #3 Skrevet 20. april 2018 Har du sjekket alle sykehus? https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=37
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 Det tok 3 måneder fra første anfall til jeg ble operert. Den første operasjon en ble utsatt pga tre hasteoperasjoner. Hadde 2 - 4 anfall i uken. Galleblæra mi var så irritert og jeg hadde så mye småsteiner at uansett hva jeg spiste så fikk jeg anfall på anfall. Var 100% sykemeldt og sleit veldig med anfall og utrolig utmattet etter anfallene. Selve operasjonen gikk veldig bra, lite smerter i forhold til hva jeg forventet. Men dette er nok veldig individuelt da jeg hadde i følge lege og sykepleier unormalt lite smerter. Men så fikk jeg utrolig smerter etter 2 dager, bukspyttkjertel betennelse og ble lagt inn på nytt. Grunnen var at de ikke hadde fått ut alle steinene fra gallegangene. Betennelsen gikk bort etter noen dagen og steinene kom seg helt ut. Det gikk overraskende bra etterpå, men pga betennelsen ble jeg sykemeldt lengre enn normalt. Det verste synes jeg var å ta ut stingene. Det gjorde utrolig vondt i lang tid etterpå. Nå i ettertid er alt helt supert. Jeg kan spise det jeg vil og merker lite til operasjonen. Det er 4 måneder siden jeg opererte. Litt stikk i sårende enda og merker det litt når jeg spiser fet mat. Men ikke smerter. Husk at du kan bli flyttet til et annet sykehus med kortere ventetid vis mulig og nødvendig. Det finnes egne sider på nettet med oversikt over ventetid på de ulike operasjonene. Ja, måtte igjennom både mr, sete og ultralyd samt masse blodprøver og legetimer før operasjon for å være sikker på at det var gallestein samt og overvåke organene. Hadde veldig forhøyet lever prøver. Men det beste er å prøve å legge om kosten før man vurdere operasjon vis du ikke allerede har prøvd det. Anonymkode: b2498...98b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 Hos meg var første gallesteinsanfall i august 2008, jeg fjerna galleblæra i desember samme år. Hadde bare 1 ultralyd, når jeg fikk påvist gallesteinen. Operasjonen var såkalt kikkhullsoperasjon. Jeg reiste hjem samme dag. Hadde noe smerter første døgn, men fikk med smertestillende hjem. Husker ikke hvor lenge det tok før formen var på topp. Men smertene etter operasjonen var "ingenting" ift gallesteinssmertene. Galleblæra har jeg aldri savna😉 Er forresten dame og var 29 når jeg fjerna den😀 Anonymkode: 564b4...100
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 Jeg ble henvist til operasjon etter at det ble påvist en stein ved UL. Da gikk det 3 mnd før jeg ble operert. Hadde mye smerter, ofte daglig, men ikke de store anfallene så ofte, heldigvis. Selve operasjonen gikk helt fint. Hadde mye smerter den neste uken, overraskende mye smerter. Jeg ble på sykehuset til dagen etter pga smertene. Men det gikk nå over det også. Anonymkode: 05187...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 Det er stor forskjell i ventetider, så du kan sjekke fritt sykehusvalg og se om det er andre aktuelle sykehus med kortere ventetid. Anonymkode: c6a17...812 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå