Gå til innhold

slutte med snus i vanskelig livsperiode

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått leukoplaki og betennelse i tannkjøttet pga snus og må med andre ord slutte sporenstreks, helst i går. Problemet er at jeg er midt i en livskrise og timingen kunne virkelig ikke vært verre. Har time hos legen på mandag. Jeg skal skaffe nikotinplaster i morgen, men er generelt ikke kjent med produkter og metoder som kan gjøre dette enklere. Har ikke snust så lenge at jeg er særlig bevandret, men tydeligvis mye og lenge nok til å ha havnet i denne smørja. 

Heldigvis for tannkjøttet er det ikke selve handlingen med å ha noe under leppa som er min største svakhet, men at jeg tipper over og "klikker" av nikotinmangel, så jeg vil gjerne bare gønne på med erstatninger til livssituasjonen er over og tannkjøttet har det greit. Dagens teiteste spørsmål, men kan jeg i verste fall bruke flere nikotinprodukter fra apoteket samtidig? Og i verste fall, finnes det en snus som er mild for tannkjøttet? Bruker kun mint nå, tærer det mer enn vanlig? 

Anonymkode: 066a0...08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå to fluer i en smekk. Kom deg over denne livssituasjonen din og snusen samtidig.

Jeg skal slutte selv og det er for 5 gang 😜

Skrevet

Har ikke noe råd. Snuser selv og orker ikke slutte fordi jeg har nok å slite med. 

Men tenker på å slutte i sommer når jeg får meg hund. Da får jeg mer å bruke tiden på. Kanskje det vil gjøre det lettere. :P

Jeg bruker Epok, hvit snus. Liker ikke vanlig snus så godt. Synes det smaker fælt i forhold til snus med mintsmak. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Slå to fluer i en smekk. Kom deg over denne livssituasjonen din og snusen samtidig.

Jeg skal slutte selv og det er for 5 gang 😜

Det er absolutt målet :) Kommer ikke til å begynne igjen (har strengt tatt ikke noe valg med denne tannkjøttet) men trenger desperat å ikke toppe mental ustabilitet med nikotinabstinenser akkurat nå. Hehe :(

TS

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) kan jeg i verste fall bruke flere nikotinprodukter fra apoteket samtidig?

2) Og i verste fall, finnes det en snus som er mild for tannkjøttet? Bruker kun mint nå, tærer det mer enn vanlig? 

1) spør på apoteket om dette. Man  kan  få farlig overdose med nikotin om man bruker flere nikotiinprodukter på samme tid (plaster + røyk feks)

2) Epok Mint er sterkere enn annen Epok snus. Mange får sår  i  munnhulen av Epok mint.

Anonymkode: 7df3a...b38

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tygger nikotintyggis for harde livet. Livsituasjonen er mildt sagt på trynet, men det går. Jeg har ingen erfaring med plaster, men har en bror som brukte dette, han falt av og begynte med snus før han begynte med nikotinfri snus. 

Endret av dillyduzit
AnonymBruker
Skrevet

Nikotinell sugetabletter hjelper mange.

Det finnes også en nikotinspray på  apoteket,  som man sprayer i munnen/ puster inn, der virkningen varer lenge. Man får absolutt ikke lyst på snus etter en slik spray, før det har gått ca en time, og da kan du  ta en ny spraydose.

Anonymkode: 7df3a...b38

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått leukoplaki og betennelse i tannkjøttet pga snus og må med andre ord slutte sporenstreks, helst i går. Problemet er at jeg er midt i en livskrise og timingen kunne virkelig ikke vært verre. Har time hos legen på mandag. Jeg skal skaffe nikotinplaster i morgen, men er generelt ikke kjent med produkter og metoder som kan gjøre dette enklere. Har ikke snust så lenge at jeg er særlig bevandret, men tydeligvis mye og lenge nok til å ha havnet i denne smørja. 

Heldigvis for tannkjøttet er det ikke selve handlingen med å ha noe under leppa som er min største svakhet, men at jeg tipper over og "klikker" av nikotinmangel, så jeg vil gjerne bare gønne på med erstatninger til livssituasjonen er over og tannkjøttet har det greit. Dagens teiteste spørsmål, men kan jeg i verste fall bruke flere nikotinprodukter fra apoteket samtidig? Og i verste fall, finnes det en snus som er mild for tannkjøttet? Bruker kun mint nå, tærer det mer enn vanlig? 

123apotek.no har de billigste produktene på markedet. der ser du forskjellige varianter du kan bruke.

Anonymkode: fcd95...73f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...