AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Noen som vet hvordan dette foregår? Fikk beskjed av legen min at dette blir satt i gang for meg nå. Litt nervøs men prøver og holde meg positiv til det motsatte blir et faktum Er 24 år. Anonymkode: bcb61...f61 1
Skadeskutt Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Det kommer an på hva slags kreft det er, hvor langtkomment det er og om du evt. Har spredning. Så kommer det også an på hvordan du responderer på behandlingen. Skriv alt du lurer på ned på en lapp så du husker å spørre legen om det du trenger. Lykke til og god bedring! 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvordan dette foregår? Fikk beskjed av legen min at dette blir satt i gang for meg nå. Litt nervøs men prøver og holde meg positiv til det motsatte blir et faktum Er 24 år. Anonymkode: bcb61...f61 Det betyr vel at det ikke skal gå så lang tid fra mistanke om alvorlig sykdom, til diagnose og til behandling. Da jeg fikk brystkreft gikk det 14 dager fra diagnose til operasjon. Håper på det beste for deg og at det ikke er noe alvorlig Anonymkode: 63f8b...02a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Er i skjoldbruskkjertelen ts Anonymkode: bcb61...f61
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 24 minutter siden, Skadeskutt skrev: Det kommer an på hva slags kreft det er, hvor langtkomment det er og om du evt. Har spredning. Så kommer det også an på hvordan du responderer på behandlingen. Skriv alt du lurer på ned på en lapp så du husker å spørre legen om det du trenger. Lykke til og god bedring! Skjoldbruskkjertelen ts Anonymkode: bcb61...f61
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr vel at det ikke skal gå så lang tid fra mistanke om alvorlig sykdom, til diagnose og til behandling. Da jeg fikk brystkreft gikk det 14 dager fra diagnose til operasjon. Håper på det beste for deg og at det ikke er noe alvorlig Anonymkode: 63f8b...02a Er du frisk nå? Takk for svar ts Anonymkode: bcb61...f61
Skadeskutt Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjoldbruskkjertelen ts Anonymkode: bcb61...f61 Okei. Har ikke så mye erfaring med det. Dvs har null erfaring, bare fra da jeg leste pensum så kan ikke bidra med noe egentlig. Håper det går best mulig.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #8 Skrevet 18. april 2018 Prinsippet er det samme der også. Pakkeforløpet er fastlagt for å sikre at pasientene gjennomgår nødvendige undersøkelser og at videre behandlingsforløp besluttes innen en gitt tid. De fleste kuler er ikke kreft, men strumaknuter, godartede cyster o.l. Det kalles likevel pakkeforløp for kreft fordi man håndterer «saken» som om det er kreft inntil det motsatte er bevist. Hvis det er kreft i skjoldbruskkjertelen, er det som regel veldig lite dramatisk. Kjertelen opereres ut, man starter på Levaxin (tabletter med skjoldbruskkjertelhormon) og det vurderes om du må ha behandling med radioaktivt jod. Jeg har hatt kreft i skjoldbruskkjertelen selv, og i mitt tilfelle ble det kun operasjon, ingen radioaktiv behandling. Operasjonen ble gjort under narkose, og det var ikke særlig vondt etterpå. Ble utskrevet fra sykehuset dagen etter operasjonen, og var inne til kontroll litt etterpå. Det mest utfordrende er å finne riktig dosering av Levaxin. Anonymkode: 2e783...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #9 Skrevet 18. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prinsippet er det samme der også. Pakkeforløpet er fastlagt for å sikre at pasientene gjennomgår nødvendige undersøkelser og at videre behandlingsforløp besluttes innen en gitt tid. De fleste kuler er ikke kreft, men strumaknuter, godartede cyster o.l. Det kalles likevel pakkeforløp for kreft fordi man håndterer «saken» som om det er kreft inntil det motsatte er bevist. Hvis det er kreft i skjoldbruskkjertelen, er det som regel veldig lite dramatisk. Kjertelen opereres ut, man starter på Levaxin (tabletter med skjoldbruskkjertelhormon) og det vurderes om du må ha behandling med radioaktivt jod. Jeg har hatt kreft i skjoldbruskkjertelen selv, og i mitt tilfelle ble det kun operasjon, ingen radioaktiv behandling. Operasjonen ble gjort under narkose, og det var ikke særlig vondt etterpå. Ble utskrevet fra sykehuset dagen etter operasjonen, og var inne til kontroll litt etterpå. Det mest utfordrende er å finne riktig dosering av Levaxin. Anonymkode: 2e783...ae6 Takk for svar! 😊 ts Anonymkode: bcb61...f61
Gismo Skrevet 7. juni 2018 #10 Skrevet 7. juni 2018 Hei. Har fått beskjed om at jeg har en stor cyste i skjoldbruskkjertelen. Ble opptaget på MR, var ikke det jeg var der for. Nå venter jeg på time på sykehuset. Hvor lenge ventet dere på å komme inn?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå