Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva jeg gjør, om jeg bare spiser godteri og potetgull, eller bare salat, virker det som min bmi holder seg på 20-21. Jeg teller ikke kalorier, selv om jeg har litt komplekser og føler meg stor. Er det bare jeg som tror jeg spiser mye/lite, eller er det sånn at noen bare holder vekten uansett? 

Anonymkode: 1a3d7...fa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det bare jeg som tror jeg spiser mye/lite

Ja.

Anonymkode: 798c2...e5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne gått ned 5-10 kilo, men føler jeg er låst i vekten.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva jeg gjør, om jeg bare spiser godteri og potetgull, eller bare salat, virker det som min bmi holder seg på 20-21. Jeg teller ikke kalorier, selv om jeg har litt komplekser og føler meg stor. Er det bare jeg som tror jeg spiser mye/lite, eller er det sånn at noen bare holder vekten uansett? 

For mange er det noe som heter matchvekt, og da trives kroppen best i den vekta. En bmi på 20-21 er vel helt greit? Ville trent styrke jeg, om jeg var deg :)Og spist rimelig sunt og ligget på rundt 2400 kalorier om du trener 3 ganger i uka. Merk, dette er kun et generelt svar. 

Anonymkode: c6efa...d7f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ønsker du å ha en BMI som er rundt 18? Litt avhengig av hvor høy du er er det hva en bmi på 20-21 minus 5-10 kilo vil utgjøre. 

Anonymkode: 02294...0e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er din høyde og vekt kjære?

Anonymkode: 75617...c4e

• Liker 1
Skrevet

Altså en BMI på 20-21 er ganske krevende å holde ved mindre du er passiv.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånt er så fælt å lese. Du er jo allerede veldig slank.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du gå ned når du allerede ligger lavt i normalsjiktet?

Anonymkode: 798c2...e5f

• Liker 5
Skrevet

Med din BMI trodde jeg først du ønsket å gå oppblir smått rystet av at du ønsker å gå ned i BMI.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du burde ikke gå så veldig mye mer ned på skalaen. Et par hakk er godt nok.

Anonymkode: a6416...369

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er din høyde og vekt kjære?

Anonymkode: 75617...c4e

Jeg er 168, veier som regel 56-59 kilo. Har lyst til å gå ned til 50-52 kilo, det er fremdeles innenfor det som regnes som normalt for min høyde. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 168, veier som regel 56-59 kilo. Har lyst til å gå ned til 50-52 kilo, det er fremdeles innenfor det som regnes som normalt for min høyde. 

Med en vekt på 50 kg er du faktisk ikke lagt unna grensen for det som kreves for diagnosen anoreksi. 
Du er allerede i nedre normalområde, og synes det høres ut som en dårlig ide å skulle slanke seg.

Jeg har vært i behandling for spiseforstyrrelser, og der var normalvekt definert som bmi 20-25 og man burde ikke komme under bmi 20, da var det økt risiko for flere problemer. 

Anonymkode: f77ee...9de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Med en vekt på 50 kg er du faktisk ikke lagt unna grensen for det som kreves for diagnosen anoreksi. 
Du er allerede i nedre normalområde, og synes det høres ut som en dårlig ide å skulle slanke seg.

Jeg har vært i behandling for spiseforstyrrelser, og der var normalvekt definert som bmi 20-25 og man burde ikke komme under bmi 20, da var det økt risiko for flere problemer. 

Anonymkode: f77ee...9de

Oi. Jeg har googlet bilder og synes de som har bmi på ca 18 ser sunne og fine ut, ikke underernærte. Jeg trodde 18-25 var grense for normalvekt. Jeg har rundt ansikt og fett på hals/pupper/armer så tror jeg er en av de som kler best å veie litt mindre enn den norske gjennomsnittskvinnen som faktisk er på kant til overvekt.

AnonymBruker
Skrevet

Bmi er ikke representativt for en sunn vekt. Den måler hverken væske eller muskelmasse. Kun fett/høyde, så det blir veldig feil.

Anonymkode: aa1a4...f17

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei kjære deg! Jeg har vert der, 52 kg og 173. Nå er jeg bikket 60- og ser endelig sunn og fin ut igjen! Tynn er ikke det samme som pen! Tro meg! Og jo mer du går ned- jo større sjans for SF. Been there done that. Ikke gå der. Du er slank og fin som du er

Anonymkode: 22b80...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for omtanken deres. Det setter jeg pris på. :) Og hyggelig dere sier jeg er slank. Men får litt dårlig samvittighet av at dere blir så bekymra. Jeg tror jeg er frisk både mentalt og fysisk. Vil bare pusse på utseende. Og jeg vil ikke si at andre skal være så slanke. En god venninne av meg er på grensen til overvekt og hun er vakker og ganske slank, siden hun har mye muskler og mye rumpe. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde bmi på 20-21 tenkte jeg også at jeg ville bli tynnere. Ser på gamle bilder nå at jeg var kjempefin. Hadde helt flat mage og muskler i beina, og slank pen overkropp...brukte str 36..  Sukk... :) 

Du er sikkert kjempefin du også. Gå ut og vær glad! 

Anonymkode: c194f...cb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil aldri få svar her som oppmuntrer deg til å gå ned i vekt når du allerede er så slank. Så skjønner ikke hvorfor du gidder poste om dette. Det er provoserende for mange som sliter med overvekt faktisk. Gå ned de få kiloene om du tror du vil bli happy av det, men ikke gidd å syte og klage over en BMI på 21. Det er tullete.

Anonymkode: 24b0c...af4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kropper er forskjellige det er klart. Jeg er like høy som deg og hvis jeg går under 60kg så stikker hoftebein, kragebein og ribbeina ut. Får beskjed av familie og venner om å spise mer. Med din høyde så tviler jeg på at 50kg er kledelig da det ifølge bmi er undervekt. 53kg er nedre grense for normalvekt for din høyde. Prøv kalkulator på feks melk.no

Tynn er heller ikke forbundet med sunn. Du sier at du spiser godteri og hva som helst og likevel holde vekta. Hvorfor ikke satse på en sunnere og ikke tynnere ifølge bmi kropp. Begynn å trene, spise grønnsaker, rent kjøtt, sunt fett,kutt ut sukker. Da kommer du til å få lavere fettprosent og med det kommer du til å se bedre ut og sunn mat vises på utseende, ansiktet og huden får en helt annen glød. Prøv det, hilsen ei som nylig har skjønt hva sunn mat kan gjøre for utseende 😊, og får regelmessig høre det fra omgivelser 😊. Hvis du vil pusse på kroppen som du kaller det, så bør pussen begynne innefra, Dvs med riktig mat og trening. 

Anonymkode: 282df...f05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...