AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #21 Skrevet 18. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike foreldre for meg til å gå i luften. Bokstavelig talt. Jeg sier ifra til dem og nekter de å høre, kontakter jeg betjeningen. Ene gangen sprakk jeg skikkelig da damen foran meg begynte å bytte bleie i setet etter at maten var delt ut. Jeg reiste meg opp og sa ifra såpass høyt at hun ble ganske flau, for å si det sånn. Anonymkode: 6faee...39c Er du på et fly, så går du i luften uansett hvordan du beveger deg Anonymkode: 555e8...22f 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #22 Skrevet 18. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du på et fly, så går du i luften uansett hvordan du beveger deg Anonymkode: 555e8...22f Ja, men jeg gikk ekstra i luften den gangen. Jeg eksploderte Anonymkode: 6faee...39c
Fotballflue Skrevet 18. april 2018 #23 Skrevet 18. april 2018 Haha, jeg syns det er grusomt flaut å trille tur og å gå på kaféer med barselgruppa pga sånne som deg men vi vil gjerne ut å lufte oss vi og og bleieskift tar man på toalettet, den er jeg enig i! 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #24 Skrevet 18. april 2018 ble offer for barnevognsmafiaen i dag. Kjørte nesten over en dame som bestemte seg for at tvillingbarnevogn SKAL inn på et lite kaffebrenneri selv om den knapt nok kommer inn døra. Og så hver gang noen spurte om hun kunne flytte vogna litt så de kunne komme frem, så sukket hun demonstrativt og irritert som om det var personens feil at de ikke bare kunne klatre over to bord for å komme seg ut. forøvrig har jeg og sett bleiebytter på cafè OG restaurant bord og benker/stoler, og en dame som hadde begge puppene ute selv om hun bare ammet med den ene fordi "vorta er sår og er jo bare damer her, så ingen bryr seg" Anonymkode: a374c...b7e 11
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #25 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg opplevd. På nabobordet på The Broker i Bogstadveien en gang. En mor som skiftet bleie på ungen PÅ bordet og stappet bleien full av dritt oppi et ølglass. Altså, fra å ha det hyggelig og kos med god lunsj så ble det ukoselig og stemningen gikk rett i kjelleren. Tenk de ansatte som skal vaske opp det ølglasset og! Altså, det går ikke an! Ellers, hvis man vil vinne en krig på en slagmark et sted så er det bare å slenge ut en rekke barnevognmafiaer - de brøyter seg vei hvor de enn er. Gå rett ut i fotgjengerfelt når det er rødt lys fordi bilene skal stoppe. Fungerer vognen som bulldoser? Nei, news flash, den gjør ikke det. Stakkars unge tenker jeg. Anonymkode: 6d4b4...7aa Jeg er helt enig i at en ikke skal bytte bleier på cafebord. Det hører ingen steds hjemme og er ekkelt både for de ansatte og andre gjester. Men jeg har virkelig aldri opplevd det. Heller ikke at de går på rødt lys. Min erfaring er at de med barnevogn er mer forsiktige enn andre i trafikken. Anonymkode: 28126...ca5 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #26 Skrevet 18. april 2018 4 minutter siden, Fotballflue skrev: Haha, jeg syns det er grusomt flaut å trille tur og å gå på kaféer med barselgruppa pga sånne som deg men vi vil gjerne ut å lufte oss vi og og bleieskift tar man på toalettet, den er jeg enig i! Det er da ingen som sier at dere ikke får lov å gå ut. Det er snakk om at ''dere'' (vet jo ikke om du er en av dem ) må innse at ''dere'' ikke eier verden. Ikke gå åtte i bredden, ikke skvis dere inn på alt for små kafeer og ikke tur frem og forvent at alle viker for dere! Det er en vesentlig forskjell på menneskelig hensyn, og at dere ikke får lov å lufte dere Anonymkode: 068d8...833 11
Minlillelykke Skrevet 18. april 2018 #27 Skrevet 18. april 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingen som sier at dere ikke får lov å gå ut. Det er snakk om at ''dere'' (vet jo ikke om du er en av dem ) må innse at ''dere'' ikke eier verden. Ikke gå åtte i bredden, ikke skvis dere inn på alt for små kafeer og ikke tur frem og forvent at alle viker for dere! Det er en vesentlig forskjell på menneskelig hensyn, og at dere ikke får lov å lufte dere Anonymkode: 068d8...833 I slike tråder virker det jo som alle gjør der. Selv har jeg aldri opplevd bleieskift andre steder enn stellerom og toalett. Jeg vet dog at noen barselsgrupper drar på cafe. Jeg ser ikke poenget med det. Babyene har ingen nytte av å sitte på cafe. Er selv i permisjon og i barselgruppe, slike treff dropper jeg. Men at det er så ille at småbarnsforeldre er utenfor døren kan jeg ikke fatte. Faktisk her hvor vi bor synes jeg 50+ voksne er verre. De blokkerer hele gangen på kjøpesenteret for å skravle, kommer ikke forbi osv. Men detter varierer nok fra sted til sted 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #28 Skrevet 18. april 2018 Noe av det morsomste jeg vet er å rulle de skitne hjula til barnevognen over føttene til de som ikke har vett på å flytte seg Anonymkode: 053ee...d15 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #29 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Foreldre på fly! De får neskjed når de får barnesikkerhetsselene levert at bleiebytte skal skje på toalettene og de brukte bleiene skal i den tildelte posen. Men nei, det er mye enklere å bytte bleier i flysetet. Anonymkode: 555e8...22f Sannsynligvis de samme som gjør det i salongen på ferga. Kan dere i det minste kaste de brukte bleiene i søppelbøtta på toalettet og ikke inne i salongen? Eller ha dem i en pose? Søppelbøttene i salongene blir tømt en gang eller to i døgnet de fleste steder, og jo, det stinker. Og forresten, salongene er som regel kameraovervåket, og dere aner ikke hvem som ser på... Anonymkode: 73470...fb3 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #30 Skrevet 18. april 2018 Hvor finner dere disse folka? Ikke en eneste ting her har jeg opplevd å jeg er svært mye ute. Anonymkode: 48365...58e 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #31 Skrevet 18. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det eneste jeg har å utsette på de med barnevogn, er når de totalt uten forvarsel, slenger vognen rett ut i trafikken, for å krysse veien. Annetåka har nok gjort at de glemmer det som ligger i vognen: nemlig noe av det kjæreste de har. Anonymkode: 27a76...ab5 hvordan pleier du å gjøre det da? Skal man signalisere med hånden? blinklys? Man er nesten nødt til å gå med vognen først også, det er nå en gang slik vogner er bygget. Skal man rygge over veien mener du? Anonymkode: 548c9...f91 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #32 Skrevet 18. april 2018 ang. bleieskift på bord, har jeg 3 ganger opplevd at cafepersonell har oppfordret til det, siden de ikke har stellebord. Jeg har ikke gjort det selv da jeg syntes det ble litt ekkelt, men det drikke sikkert dette er noe de selv har funnet på... Anonymkode: 548c9...f91 1
Honey Dew Skrevet 18. april 2018 #33 Skrevet 18. april 2018 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: hvordan pleier du å gjøre det da? Skal man signalisere med hånden? blinklys? Man er nesten nødt til å gå med vognen først også, det er nå en gang slik vogner er bygget. Skal man rygge over veien mener du? Anonymkode: 548c9...f91 Da venter man på grønt lys, eller til bilene har stoppet Endret 19. april 2018 av Honey Dew 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #34 Skrevet 18. april 2018 Norske mødre er generelt ekle og selvsentrerte. Det virker også som at de tror alle andre synes at den snørrbefengte lille dritemaskinen deres er like yndig og søt som de selv synes.. Amming på offentlig sted spyr jeg av, stikk ut i skogen å vær naturlige - som andre villsvin. Anonymkode: 40d52...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #35 Skrevet 18. april 2018 (endret) 19 timer siden, Wonders skrev: Du banner i kirken her asså, bare så du vet det Jeg vet 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Bytter de bleie på babyer inne på cafeen?? Seriøst? Trodde da at de fleste gikk på toaletter? Har aldri opplevd å se det. Ikke tenker jeg over at jeg må gå rundt noen vogner helle. Hva er problemet egentlig? Trodde "barnevognmafian" var et utdatert uttrykk. Men men, noe må en jo irritere seg over. Og nei, jeg har ingen baby. Anonymkode: 28126...ca5 Les innleggene i tråden. Du vil bli overrasket 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du så at jeg kalte førere av barnevogn for barnevognmafiaen i den andre tråden Kan du ikke bare kopiere inn svarene minde derfra også? Mest irriterende er det når barnevognmafiaen toger inn på handikaptoalettet, og blir værende der inne med både vogn og seg selv. Nå har jeg begynt å ta turen inn på stellerommene for å bruke toalettene der når "mafiaen" okkuperer handikaptoalettene. Men vil noen høre hva som da skjer? Jo, da reiser ammende mødre i beste hormonbrus seg og kjefter en huden full så spebarnet hyler. Fordi folk uten barnevogn får bruke de andre toalettene. Ammeromstoalettene er forbeholdt mødre, klarer en ikke vente så får en ta på seg bleie! Og i alle fall ikke tro at en kan toge inn på ammeromstoalettet. ,afiaen bak en barnevogn altså. De er ikke riktig navlet. Anonymkode: 555e8...22f Hvilken tråd? Barnevognmafiaen er faktisk et ord jeg kunne fra før 18 timer siden, Havbris skrev: Moren din hadde vel deg i barnevogn en gang, hun også? Ja, men den gang hadde de hverken tid eller økonomi til å gå på kafe. Kjøpesentere og sykkelstier fantes ikke. Anonymkode: 76178...2e1 Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, mod. Endret 19. april 2018 av Edie 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #36 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvordan pleier du å gjøre det da? Skal man signalisere med hånden? blinklys? Man er nesten nødt til å gå med vognen først også, det er nå en gang slik vogner er bygget. Skal man rygge over veien mener du? Anonymkode: 548c9...f91 Man stopper ved fotgjengerfeltet. Vent på grønn mann hvis det er lysregulert, hvis ikke så venter man til bilene stopper. Du skjønner, bilførerne skjønner at du skal over når du står ventende ved fotgjengerfeltet. Anonymkode: 76178...2e1 8
Gjest N-Nøff Skrevet 18. april 2018 #37 Skrevet 18. april 2018 Jeg er enig i at folk med barnevogn kan være hensynsløse. Men på en annen måte. Men det er faktisk ikke så greit å være mamma heller, underskudd på søvn, bolledeigmage som skal trenes bort, stress og usikkerhet, tror det siste i verden de fleste ønsker er å ødelegge dagen til noen andre - men så er det så krevende at man havner helt i sin egen boble og ikke har energi til å tenke på annet enn babyen sin og hvordan man kan få en fin og givende dag. Barseltreff er utrolig viktig for mange mødre, sosialisering og det å få pratet med andre med barn på samme alder.
Sinsiew Skrevet 18. april 2018 #38 Skrevet 18. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norske mødre er generelt ekle og selvsentrerte. Det virker også som at de tror alle andre synes at den snørrbefengte lille dritemaskinen deres er like yndig og søt som de selv synes.. Amming på offentlig sted spyr jeg av, stikk ut i skogen å vær naturlige - som andre villsvin. Anonymkode: 40d52...4c2 Vet ikke hva som er mest flaut; at du mener det du mener, eller at to stykker har likt innlegget ditt Du er en klassisk oksygentyv.. 10
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #39 Skrevet 18. april 2018 De henger på Majorstua og de elsker å stoppe opp MIDT i veien rundt om kring Anonymkode: 9f5c5...90e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #40 Skrevet 18. april 2018 2 timer siden, Minlillelykke skrev: I slike tråder virker det jo som alle gjør der. Selv har jeg aldri opplevd bleieskift andre steder enn stellerom og toalett. Jeg vet dog at noen barselsgrupper drar på cafe. Jeg ser ikke poenget med det. Babyene har ingen nytte av å sitte på cafe. Er selv i permisjon og i barselgruppe, slike treff dropper jeg. Men at det er så ille at småbarnsforeldre er utenfor døren kan jeg ikke fatte. Faktisk her hvor vi bor synes jeg 50+ voksne er verre. De blokkerer hele gangen på kjøpesenteret for å skravle, kommer ikke forbi osv. Men detter varierer nok fra sted til sted Nei, jeg er helt enig. Babyene har ingen nytte av det. Det er heller ikke ille at småbarnsforeldre går på kafé, det som er ille er noen av gruppene som drar med seg inn seks barnevogner, nitten stellevesker, opptar 15 plasser og overtar hele spisestedet med bleieskift og klær. Og attpåtil er disse menneskene gjerne superspydige og frekke når noen er så syndige å spør om de kan flytte litt på vogna slik at man kommer seg ut. Det er problemet, ikke at småbarnsforeldre er ute. Er ikke problem at småbarnsforeldre går på fortauet heller, det er et problem når de går 3-4 i bredden og nekter å flytte seg. 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvordan pleier du å gjøre det da? Skal man signalisere med hånden? blinklys? Man er nesten nødt til å gå med vognen først også, det er nå en gang slik vogner er bygget. Skal man rygge over veien mener du? Anonymkode: 548c9...f91 Man bremser ned, ser seg til begge sider og dobbelsjekker at bilene faktisk har tenkt å stoppe. Dette gjør jeg alltid, også når jeg går uten vogn. Enkelte bare vrenger ut i veien helt ut av det blå, med vogna først, da setter man barnet som ligger i vogna i stor fare. Anonymkode: 068d8...833 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå