AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1 Skrevet 18. april 2018 Våren er her, og med den så tyter barnevognmafiaen fram. Hva med en egen tråd om akkurat denne gjengen der man kan få ut frustrasjon og dele erfaringer? Jeg kan jo starte. På sykkelstien, de er ute å trimmer bort overflødig kg etter svangerskapet. Men de er ofte en gjeng, og de kan ikke gå på rekke, men må gå ved siden av hverandre. Noe som gjør det umulig for andre å bruke sykkelstien. Barnevognmafiaen er IKKE flyttbare. På kafe, der samles de når de ikke er ute å trimmer. Er man uheldig å selv skulle ut på lunsj da så risikerer man å få en bleie fra nabobordet i nakken eller en melkesprengt pupp klint oppi kinnet. For ikke å snakke om all skrikingen fra barna og gnålet fra mødrene. Det er alt annet enn hyggelig for de som bare skal kose seg med en god lunsj med venner eller kollega. Snørrete barn med klissete fingre og bæsjelukt er heller ikke sjarmerende. Spesielt ikke når de finner ut at de beveger seg fritt i lokalet. Tenk om denne mafiaen hadde hatt egne dager på kafeen sånn at vi andre hadde sluppet å havne midt i barseltreffene deres. På butikken/ kjøpesenteret, kafebesøket slutter gjerne med en runde i butikken/ kjøpesenteret. De står gjerne i klynger. Heller ikke her er de flyttbare, så alle andre må gå rundt eller andre veier for å komme fram dit man skal. Å når de først rører på seg, ja da kjører de på så alle andre må vike. Anonymkode: 76178...2e1 27
Wonders Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 Du banner i kirken her asså, bare så du vet det 13
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Lurer på hvor i all verden du ferdes. Jeg har aldri, ikke én eneste gang, opplevd noe som helst av dette. Bleier i nakken og andres pupper i ansiktet? Dette høres ut som vås fra ende til annen. Hadde du ikke overdrevet for å understreke ett eller annet merkelig poeng (mener du alle småbarnsmødre skal holde seg hjemme?) hadde dette kanskje muligens blitt en litt mer fruktbar diskusjon, men det du lirer av deg her går ikke an å ta seriøst. Anonymkode: 8e722...a20 45
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Tenk om folk som deg bare kunne holdt seg inne! Da hadde verden blitt et bedre sted Hilsen ei som verken har barnevogn eller barn, men bruker kafeer og sykkestier uten problem uansett Anonymkode: ca8bc...e9d 15
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 Uff da.. Visste ikke at det var så tøft for deg her i verden. Jeg får holde meg hjemme med babyen i dag jeg da. Anonymkode: 053ee...d15 8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 Det eneste jeg har å utsette på de med barnevogn, er når de totalt uten forvarsel, slenger vognen rett ut i trafikken, for å krysse veien. Annetåka har nok gjort at de glemmer det som ligger i vognen: nemlig noe av det kjæreste de har. Anonymkode: 27a76...ab5 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 Bytter de bleie på babyer inne på cafeen?? Seriøst? Trodde da at de fleste gikk på toaletter? Har aldri opplevd å se det. Ikke tenker jeg over at jeg må gå rundt noen vogner helle. Hva er problemet egentlig? Trodde "barnevognmafian" var et utdatert uttrykk. Men men, noe må en jo irritere seg over. Og nei, jeg har ingen baby. Anonymkode: 28126...ca5 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #8 Skrevet 18. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våren er her, og med den så tyter barnevognmafiaen fram. Hva med en egen tråd om akkurat denne gjengen der man kan få ut frustrasjon og dele erfaringer? Jeg kan jo starte. På sykkelstien, de er ute å trimmer bort overflødig kg etter svangerskapet. Men de er ofte en gjeng, og de kan ikke gå på rekke, men må gå ved siden av hverandre. Noe som gjør det umulig for andre å bruke sykkelstien. Barnevognmafiaen er IKKE flyttbare. På kafe, der samles de når de ikke er ute å trimmer. Er man uheldig å selv skulle ut på lunsj da så risikerer man å få en bleie fra nabobordet i nakken eller en melkesprengt pupp klint oppi kinnet. For ikke å snakke om all skrikingen fra barna og gnålet fra mødrene. Det er alt annet enn hyggelig for de som bare skal kose seg med en god lunsj med venner eller kollega. Snørrete barn med klissete fingre og bæsjelukt er heller ikke sjarmerende. Spesielt ikke når de finner ut at de beveger seg fritt i lokalet. Tenk om denne mafiaen hadde hatt egne dager på kafeen sånn at vi andre hadde sluppet å havne midt i barseltreffene deres. På butikken/ kjøpesenteret, kafebesøket slutter gjerne med en runde i butikken/ kjøpesenteret. De står gjerne i klynger. Heller ikke her er de flyttbare, så alle andre må gå rundt eller andre veier for å komme fram dit man skal. Å når de først rører på seg, ja da kjører de på så alle andre må vike. Anonymkode: 76178...2e1 Du så at jeg kalte førere av barnevogn for barnevognmafiaen i den andre tråden Kan du ikke bare kopiere inn svarene minde derfra også? Mest irriterende er det når barnevognmafiaen toger inn på handikaptoalettet, og blir værende der inne med både vogn og seg selv. Nå har jeg begynt å ta turen inn på stellerommene for å bruke toalettene der når "mafiaen" okkuperer handikaptoalettene. Men vil noen høre hva som da skjer? Jo, da reiser ammende mødre i beste hormonbrus seg og kjefter en huden full så spebarnet hyler. Fordi folk uten barnevogn får bruke de andre toalettene. Ammeromstoalettene er forbeholdt mødre, klarer en ikke vente så får en ta på seg bleie! Og i alle fall ikke tro at en kan toge inn på ammeromstoalettet. ,afiaen bak en barnevogn altså. De er ikke riktig navlet. Anonymkode: 555e8...22f 7
Havbris Skrevet 18. april 2018 #9 Skrevet 18. april 2018 Moren din hadde vel deg i barnevogn en gang, hun også? 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #10 Skrevet 18. april 2018 18 minutter siden, Wonders skrev: Du banner i kirken her asså, bare så du vet det Jeg ser ikke et eneste bannord i ts sitt innlegg. Og ikke sitter hun vel i et Guds hus og skriver heller, vel? Anonymkode: 555e8...22f 3
Wonders Skrevet 18. april 2018 #11 Skrevet 18. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke et eneste bannord i ts sitt innlegg. Og ikke sitter hun vel i et Guds hus og skriver heller, vel? Anonymkode: 555e8...22f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bytter de bleie på babyer inne på cafeen?? Seriøst? Anonymkode: 28126...ca5 Det har jeg opplevd. På nabobordet på The Broker i Bogstadveien en gang. En mor som skiftet bleie på ungen PÅ bordet og stappet bleien full av dritt oppi et ølglass. Altså, fra å ha det hyggelig og kos med god lunsj så ble det ukoselig og stemningen gikk rett i kjelleren. Tenk de ansatte som skal vaske opp det ølglasset og! Altså, det går ikke an! Ellers, hvis man vil vinne en krig på en slagmark et sted så er det bare å slenge ut en rekke barnevognmafiaer - de brøyter seg vei hvor de enn er. Gå rett ut i fotgjengerfelt når det er rødt lys fordi bilene skal stoppe. Fungerer vognen som bulldoser? Nei, news flash, den gjør ikke det. Stakkars unge tenker jeg. Anonymkode: 6d4b4...7aa 13
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #13 Skrevet 18. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En mor som skiftet bleie på ungen PÅ bordet og stappet bleien full av dritt oppi et ølglass. Wtf?? Anonymkode: e7e54...88e 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #14 Skrevet 18. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Wtf?? Anonymkode: e7e54...88e Jeg satt rett ved siden av og gjorde litt store øyne kan du si. Anonymkode: 6d4b4...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #15 Skrevet 18. april 2018 Jeg har sett hvordan f.eks. to mødre med hvert sitt småbarn har brukt ett restaurantbord(med plass til fire pers.) for seg, og ett bord til for å legge fra seg alt babyutstyret. Bæsjebleie ble skiftet ved bordet rett før de skulle gå, og lagt igjen på en av stolene. Eimen hang i lokalet lenge etterpå, så jeg mistet matlysten. Jeg har hatt småbarn selv og tåler litt, men...æsj. Kjenner også igjen den der plogkjøringa på fortau og "lang, lang rekke" på gangstier; "hvem skal ut av rekka gå?" Ikke noen av dem, nei. Anonymkode: 2a9e1...62d 14
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #16 Skrevet 18. april 2018 Foreldre på fly! De får neskjed når de får barnesikkerhetsselene levert at bleiebytte skal skje på toalettene og de brukte bleiene skal i den tildelte posen. Men nei, det er mye enklere å bytte bleier i flysetet. Anonymkode: 555e8...22f 11
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #17 Skrevet 18. april 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldre på fly! De får neskjed når de får barnesikkerhetsselene levert at bleiebytte skal skje på toalettene og de brukte bleiene skal i den tildelte posen. Men nei, det er mye enklere å bytte bleier i flysetet. Anonymkode: 555e8...22f Slike foreldre for meg til å gå i luften. Bokstavelig talt. Jeg sier ifra til dem og nekter de å høre, kontakter jeg betjeningen. Ene gangen sprakk jeg skikkelig da damen foran meg begynte å bytte bleie i setet etter at maten var delt ut. Jeg reiste meg opp og sa ifra såpass høyt at hun ble ganske flau, for å si det sånn. Anonymkode: 6faee...39c 8
Minlillelykke Skrevet 18. april 2018 #18 Skrevet 18. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg opplevd. På nabobordet på The Broker i Bogstadveien en gang. En mor som skiftet bleie på ungen PÅ bordet og stappet bleien full av dritt oppi et ølglass. Altså, fra å ha det hyggelig og kos med god lunsj så ble det ukoselig og stemningen gikk rett i kjelleren. Tenk de ansatte som skal vaske opp det ølglasset og! Altså, det går ikke an! Ellers, hvis man vil vinne en krig på en slagmark et sted så er det bare å slenge ut en rekke barnevognmafiaer - de brøyter seg vei hvor de enn er. Gå rett ut i fotgjengerfelt når det er rødt lys fordi bilene skal stoppe. Fungerer vognen som bulldoser? Nei, news flash, den gjør ikke det. Stakkars unge tenker jeg. Anonymkode: 6d4b4...7aa Altså, æsj! Håpet heldigvis ikke dette er normen. Har selv to barn, men kun eldste egner seg for cafe besøk. 1
Christiane_W Skrevet 18. april 2018 #19 Skrevet 18. april 2018 I fjor sommer stod jeg bak to medlemmer av barnevognmafiaen i køen for å få bord på Døgnvill på Tjuvholmen i Oslo. Uteserveringen der er ganske liten og trang, så det er ikke plass til barnevogner der. De fikk tilbud om et bord ute ved gjerdet så de kunne sette vognene rett ved bordet sitt, men vognene måtte bli stående utenfor gjerdet. De klikket i vinkel. Det var uakseptabelt og elendig service. Hovmesteren fikk en skikkelig skyllebøtte og ble beskyldt for å hate barn og det var ikke måte på hva de to hissige mammaene klarte å lire av seg før de trampet videre. Jeg skjønner forresten fortsatt ikke hva som var så forferdelig med forslaget til hovmesteren om et bord der vognene kunne stå rett ved siden av dem, selv om det var på utsiden av gjerdet. Altså, er det ikke plass, så er det ikke plass. Mannen min sitter i rullestol og er han med går vi ikke dit, siden det er bortimot umulig for ham å komme frem til et bord der. Er nok av andre steder i området med bedre plass til rullestoler (og barnevogner), så da sparer vi oss for frustrasjonen og velger et sted vi vet det ikke er et problem for ham å bevege seg rundt. Burde ikke være verre enn det for barnevognmafiaen heller - og de kan jo prise seg lykkelige over at de kun "sliter" med barnevogna en periode, de er ikke stuck med den resten av livet, mens mannen min og andre i hans situasjon blir aldri kvitt rullestolen og de utfordringene den skaper i hverdagen. 20
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #20 Skrevet 18. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff da.. Visste ikke at det var så tøft for deg her i verden. Jeg får holde meg hjemme med babyen i dag jeg da. Anonymkode: 053ee...d15 supert, da er det en mindre å irritere seg over :D Anonymkode: e6d67...c4a 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå