AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #21 Skrevet 24. april 2018 På 18.4.2018 den 13.12, tussi680 skrev: Fikk svar fra legen min om at jeg har for lite salt i kroppen min - at det er derfor jeg føler meg sliten og slapp. Nå har jeg begynt å salte middagsmaten og har faktisk spist en håndfull med saltede peanøtter. Det smaker ikke så godt for min gane akkurat, men må man så må man. Er det noen som har vært borti samme prbl? Spiser du svært lite brød, eller evt baker brød selv uten salt? Jeg har lest at det er såpass mye salt i mange av de brødene som man kjøper i butikken, at man får i seg dagsbehovet av salt ved å spise x antall (husker ikke hvor mange) brødskiver pr dag. Det kan man regne ut om det står på emballasjen hvor mye salt det er i brødet. Anonymkode: 34a28...6a0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #22 Skrevet 24. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Kronisk syke pasienter har jo selvsagt kontakt med legen sin. Jeg har selv en haug med leger, som jeg har fast kontakt med, men virkeligheten er, som kanskje vil overraske deg hvis du får en kronisk sykdom som lander deg i spesialisthelsevesenet, at vi er i stor grad overlatt til oss selv, og til å lære mest mulig om sykdommen selv, gjennom bl.a Internet og støttegrupper, og ikke i hovedsak de 15-20min vi har med leger og spesialister. De fleste fastleger vet lite om spesialistområder, som mange avanserte sykdommer ligger under. Så rull in geipen og hysteriet. Anonymkode: 1ef51...c8d Men her er det jo bare snakk om at ts mangler enkel informasjon som det vil ta legen noen få minutter å gi. Da er det meningsløst å google seg frem til noe man sannsynligis mistolker, når det finnes et enkelt svar hvis man henvender seg på riktig sted. Et godt sted å begynne, er å spørre legen "hva mener du med at jeg har for lite salt, og hva skal jeg gjøre med det?" Å begynne halsbrekkende googlesøk før man har gjort dette, er absolutt noe å fraråde. Anonymkode: 0ddce...813
tussi680 Skrevet 25. april 2018 Forfatter #23 Skrevet 25. april 2018 På 24.4.2018 den 21.00, Anki- skrev: Bruker du epilepsimedisiner? Jeg fikk ekstremt lavt natriuminnhold i blodet av et par av epilepsimedisinene jeg har tatt, og måtte da spise så mye saltholdig mat som mulig pluss ta salttabletter. Man kan bli ekstremt slapp og dårlig av lavt saltinnhold Ja, og legen sa at det var nok pga dem, men nå soiser jeg mer salt.
tussi680 Skrevet 25. april 2018 Forfatter #24 Skrevet 25. april 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiser du svært lite brød, eller evt baker brød selv uten salt? Jeg har lest at det er såpass mye salt i mange av de brødene som man kjøper i butikken, at man får i seg dagsbehovet av salt ved å spise x antall (husker ikke hvor mange) brødskiver pr dag. Det kan man regne ut om det står på emballasjen hvor mye salt det er i brødet. Anonymkode: 34a28...6a0 Nja, blir vel ca 4 - 5 skiver pr dag, kjøpte brødtyper vel og merke. Spiser salt med jod
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #25 Skrevet 25. april 2018 16 minutter siden, tussi680 said: Ja, og legen sa at det var nok pga dem, men nå soiser jeg mer salt. Du burde oppgitt denne infoen i startinnlegget...... Folk spurte deg til og med hvorfor du skulle ta salt og du svarte ikke på spørsmålet. Men nå plustelig etter at noen nevnte epilepsi og epilepsimedisiner så er det grunnen til at du tar salt? Anonymkode: 88f6b...b18
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #27 Skrevet 25. april 2018 37 minutter siden, AnonymBruker said: Du burde oppgitt denne infoen i startinnlegget...... Folk spurte deg til og med hvorfor du skulle ta salt og du svarte ikke på spørsmålet. Men nå plustelig etter at noen nevnte epilepsi og epilepsimedisiner så er det grunnen til at du tar salt? Anonymkode: 88f6b...b18 Det kan vel tenkes at ts har snakket med legen sin ETTER at det første innlegget ble postet? Dette viser jo bare hvor halsbrekkende en del spekulasjoner fra kompetanseløse folk her er. Anonymkode: 0ddce...813
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #28 Skrevet 25. april 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde oppgitt denne infoen i startinnlegget...... Folk spurte deg til og med hvorfor du skulle ta salt og du svarte ikke på spørsmålet. Men nå plustelig etter at noen nevnte epilepsi og epilepsimedisiner så er det grunnen til at du tar salt? Anonymkode: 88f6b...b18 Ta deg sammen. At du dikter opp dine egne rekkefølger og sammenhenger her må nesten bli ditt eget problem og er ikke noe du bør klandre Ts for. Anonymkode: 83e8a...256
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #29 Skrevet 25. april 2018 Legen min sier det samme: spis litt mer salt. Jeg tror dette er relativt vanlig om dagen fordi man har oppfordret folk opp så iherdig til å begrense saltinntaket, drikke mye vann og trene. De tre tingene i kombinasjon fører fort til at man tømmer kroppen for salter. Anonymkode: 8a9d1...d2b 1
tussi680 Skrevet 26. april 2018 Forfatter #30 Skrevet 26. april 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen min sier det samme: spis litt mer salt. Jeg tror dette er relativt vanlig om dagen fordi man har oppfordret folk opp så iherdig til å begrense saltinntaket, drikke mye vann og trene. De tre tingene i kombinasjon fører fort til at man tømmer kroppen for salter. Anonymkode: 8a9d1...d2b Ja, enig med du. Legen har sine svar på mine prøver og det går jeg ut i fra er fakta, så lenge det er mitt blod det er snakk om her. Merker forøvrig på kroppen nå at den er litt bedre - hva skal jeg si? Er ikke så higen etter vann lenger, nå drikker jeg vann kun når jeg er tørst f.eks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå