Gå til innhold

Morgen gave....både til hun og til han...????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm, Rumpeldunk har mange spørsmål i kveld.....

Men Morgengave da. Trodde det var bare fra han til meg jeg......

Men skal jeg kjøpe noe til han også?

Rumpeldunk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det jo du som velger. Jeg kjøpte til min mann..

Skrevet

Hvis vi skulle kjøpt morgengave til hverandre skulle da begge kjøpt til hverandre :o hvorfor skulle bare jeg fått?

Skrevet
Hvis vi skulle kjøpt morgengave til hverandre skulle da begge kjøpt til hverandre :o hvorfor skulle bare jeg fått?

Fordi det er gammal tradisjon, vel! Det er to ting som blir sagt om morgengave, den eine er at det er ein takk for møydommen til brura, den andre er at det er ein slags "livsforsikring" til brura. Dersom mannen døde frå brura, skulle ho få behalde morgongåva. Men, dette er berre gammal skikk, og eg er glad VI ikkje skal ha noko morgongåve-styr...

Skrevet

Har aldri satt meg inn i det, for det har ikke vært aktuelt for oss i det hele tatt :o merkelig greie..

Ville nå uansett ikke forventet å få morgengave uten å gi noe tilbake, akkurat som at jeg ikke kan forvente en tale uten å holde tale tilbake.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Har aldri satt meg inn i det, for det har ikke vært aktuelt for oss i det hele tatt :o merkelig greie..

Ville nå uansett ikke forventet å få morgengave uten å gi noe tilbake, akkurat som at jeg ikke kan forvente en tale uten å holde tale tilbake.

Enig med dere om gaven men ikke alle praktiserer "ny" motens bryllup, menlig det at begge gir morgengave og begge holder tale. Kjenner flere bruder som ikke holdt tale i bryllupet sitt. Jeg skal men det vet ikke han noe om :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

tilbake til tråden. Jeg lurer også på hva man kan gi til mannen utenom slipsnål, mansjettknapper, klokke og lommelærke.

Skrevet

Vi har tenkt litt i retning av at vi kommer til å ha ganske lite penger og får mye annet uansett, så det er ikke så viktig med morgengave. Vi skal ikke reise på bryllupsreise rett etter bryllupet, så vi har bestemt oss for å i stedet kjøpe inn litt koselig ting som vi kan gjøre sammen til dagen etter bryllupet. Kanskje noe godt å spise, lese, dvd osv. Det syntes vi hørtes stas ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...