Gå til innhold

Noen som har erfaring med fitline/cellreset slankekur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det virker rimelig shady, og dyrt. Og finner lite på nettet om dette, det meste virker å være i skjulte grupper på fb... Jeg tenker at det lille jeg finner av info tilsier at dette er lite annet enn god gammeldags lavkarbo-kosthold ispedd svindyre vitaminer jeg kan få til en brøkdel av prisen på apoteket? Eller??

Skal inn i bunaden innen utgangen av mai, og har behov for å gå ned noen kilo på kort tid. Men kjenner at 3000+ for en shady slankekur ikke er verdt det, eller?

Noen som vet hva dette egentlig er? Slik jeg har forstått det får man altså oppskrifter, vitamintilskudd og litt veiledning i 3 måneder for over 3000 kr.. på toppen av dette må jeg betale all maten selv?? 

Noen erfaringer?

Anonymkode: f9770...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går på det nå. Fungerer veldig bra men du har helt rett i at det er syke priser på noe du kan få til en brøkdel på xxl.

Selve manualen de sender med er elendig både språklig og sammenheng.

I uke 1 spiser du følgende:

Frokost:1 ss linfrø og 1 ss solsikkefrø bløtlagt kvelden før

Lunsj:150 g kylling eller 200g hvit fisk 

Middag 150 g kylling eller 200 g hvit fisk

Kvelds: 150 g kylling eller 200 g fisk

Du kan bytte ut et av måltidene med 2 kokte egg. 2 ganger i løpet av uken kan du spise oksekjøtt i stedet

Uke2: samme som 1, men 5 av dagene kan du spise 100 g spinat, grønnkål eller rukkola og 2 tomater

Uke 3 og 4:samme som 2, men her kan du spise grønt 6 av dagene.

 

Anonymkode: cb18c...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyramidespill dette. Og lest mye negativt om disse produktene de tyller i seg. Styr unna. 

Anonymkode: 5d4c7...778

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går på det nå. Fungerer veldig bra men du har helt rett i at det er syke priser på noe du kan få til en brøkdel på xxl.

Selve manualen de sender med er elendig både språklig og sammenheng.

I uke 1 spiser du følgende:

Frokost:1 ss linfrø og 1 ss solsikkefrø bløtlagt kvelden før

Lunsj:150 g kylling eller 200g hvit fisk 

Middag 150 g kylling eller 200 g hvit fisk

Kvelds: 150 g kylling eller 200 g fisk

Du kan bytte ut et av måltidene med 2 kokte egg. 2 ganger i løpet av uken kan du spise oksekjøtt i stedet

Uke2: samme som 1, men 5 av dagene kan du spise 100 g spinat, grønnkål eller rukkola og 2 tomater

Uke 3 og 4:samme som 2, men her kan du spise grønt 6 av dagene.

 

Anonymkode: cb18c...e73

Og null tilbehør. Helt sykt. Tar deg en dag eller to på normalt kosthold så er all vekta tilbake. Har en en venninne som gjør dette hele tida. Hun ødelegger kroppen sin. 

Anonymkode: 5d4c7...778

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilegg er det en te du drikker kald før frokost. Her kan du bruke en fruktte. I denne tilsetter man noe som tilsvarer fres som de hadde på xxl før, denne har nå fått nytt navn. Denne kan du også drikke mellom middag og kvelds (brustablett med guarana og koffein

Før lunsj er det en multivitamindrikk. Erstatt med multivitamintilskudd.

I tilegg er det en restorativ drikk og noen kapsler. Har sjekket litt og zma-× kan brukes (xlife) bcaa instant og atpcreatin (tror du får alt på xlife)

 

Anonymkode: cb18c...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færre kalorier inn enn ut = vekttap 

Alskens kurer er bare humbug.

Anonymkode: 5e131...5c6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sykt!! Dette må jo være helseskadelig. 

Anonymkode: 21452...995

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Færre kalorier inn enn ut = vekttap 

Alskens kurer er bare humbug.

Anonymkode: 5e131...5c6

Nettopp. Ca 800 inn. Tilskuddene er kun for å beholde overskudd og hindre muskeltap og mangler. Kan som sagt erstttes. 

Det fungerer fordi man ikke er sulten  (stabilt blodsukker) og bortsett fra at det er drepende kjedelig er det en grei bunadkur.

 

Anonymkode: cb18c...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og null tilbehør. Helt sykt. Tar deg en dag eller to på normalt kosthold så er all vekta tilbake. Har en en venninne som gjør dette hele tida. Hun ødelegger kroppen sin. 

Anonymkode: 5d4c7...778

Det stemmer ikke.

Du må jo ligge i kcal-balanse etterpå.

Anonymkode: cb18c...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke får du drikke under måltid heller. Hvorfor det? 

Anonymkode: 5d4c7...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du går raskt ned i vekt (er kun væsketap/vannvekt), men du skyter i været med en gang du begynner å spise "normalt"! Kroppen vil alltid jobbe med å komme tilbake til det den tror er idealvekt, nemlig det tyngste du noen gang har vært. Slike kurer ødelegger også den normale forbrenningen. 

Er nok ingen quick-fix for vekttap. Synes det er litt morsomt hvordan folk tror man på magisk vis skal gå ned 10-40 kg på null komma niks, når det ikke var sånn at man la på seg dette på 1 dag i utgangspunktet heller! Eneste som fungerer er livsstilsendring!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke.

Du må jo ligge i kcal-balanse etterpå.

Anonymkode: cb18c...e73

Gå fra 800 til ca 2000? Klart du går opp, 800 er jo å sulte kroppen. Helseskadelig er dette. 

Anonymkode: 5d4c7...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Ca 800 inn. Tilskuddene er kun for å beholde overskudd og hindre muskeltap og mangler. Kan som sagt erstttes. 

Det fungerer fordi man ikke er sulten  (stabilt blodsukker) og bortsett fra at det er drepende kjedelig er det en grei bunadkur.

 

Anonymkode: cb18c...e73

800 kcal er alt for lite! Skal du komme frem til riktig kcal-mengde foreslår jeg at du beregner din TDEE (Total Daily Energy Expenditure). Den vil gi deg en pekepinn på hvor mange kcal man trenger for å vedlikeholde, redusere eller øke vekten, på en sunn/normal måte! For stort underskudd resulterer i komplikasjoner rundt normal hvileforbrenning etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dere får si hva dere vil. Jeg for min del la på meg mine kilo i en rekordfart da jeg fikk en treningsskade og ser virkelig ingen grunn til at dere skal ha rett. Har virkelig ikke planer om å spise meg opp igjen når jeg er ferdig med quickfixn. 

Anonymkode: cb18c...e73

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, misssssnorway skrev:

800 kcal er alt for lite! Skal du komme frem til riktig kcal-mengde foreslår jeg at du beregner din TDEE (Total Daily Energy Expenditure). Den vil gi deg en pekepinn på hvor mange kcal man trenger for å vedlikeholde, redusere eller øke vekten, på en sunn/normal måte! For stort underskudd resulterer i komplikasjoner rundt normal hvileforbrenning etc. 

Du er klar over at den nyeste forskningen sier noe annet? (Og nei jeg er ingen cell reset fan)

Anonymkode: cb18c...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Ca 800 inn. Tilskuddene er kun for å beholde overskudd og hindre muskeltap og mangler. Kan som sagt erstttes. 

Det fungerer fordi man ikke er sulten  (stabilt blodsukker) og bortsett fra at det er drepende kjedelig er det en grei bunadkur.

 

Anonymkode: cb18c...e73

Jeg gikk ned 25 kilo for ett par år siden kun med kostholdsendring, altså mer grønt og kalorifattig mat og faste måltider. Av andre grunner tar jeg blodprøver hanske ofte for å sjekke vitaminmangler, og har aldri manglet noe utenom den det er normalt for meg å mangle ett par ganger. Det er også veldig lett å holde vekten jevn nå som det er internalisert i meg hva som er bra eller ikke, selv om jeg langt i fra er fanatisk. Har alltid hatt litt helgekos, og er jeg i selskap eller fest så teller jeg aldri kalorier (så lenge det ikke er fleire ganger i uka, selvsagt). Jeg har prøvd raske løsninger som Herbalife og Nutrilett i håp om enkle løsninger, men det har alltid gått i vasken. Nå har jeg holdt vekten i over ett år uten problem.

Anonymkode: 5e131...5c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, misssssnorway skrev:

Mulig du går raskt ned i vekt (er kun væsketap/vannvekt), men du skyter i været med en gang du begynner å spise "normalt"! Kroppen vil alltid jobbe med å komme tilbake til det den tror er idealvekt, nemlig det tyngste du noen gang har vært. Slike kurer ødelegger også den normale forbrenningen. 

Er nok ingen quick-fix for vekttap. Synes det er litt morsomt hvordan folk tror man på magisk vis skal gå ned 10-40 kg på null komma niks, når det ikke var sånn at man la på seg dette på 1 dag i utgangspunktet heller! Eneste som fungerer er livsstilsendring!

Idealvekten til kroppen er ikke det tyngste den har vært, men hva den stabilt har ligget på i en lengre periode. Jeg veide 62 kilo en kort periode og gikk så ned igjen til 52. Så la jeg på meg muskler for et par år siden og veier nå 56. Siden jeg har hatt denne vekten i flere år så skal det enormt mye til for at vekten rikker seg bare med noen hundre gram. 

Anonymkode: 85d86...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har tjent seg rike på dette. De trenger ikke selge produktene selv, for de «har så mange under seg». Pyramidespill med suspekte produkter. 

Anonymkode: 5d4c7...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spise sunn mat i et moderat underskudd? Jeg kjenner jeg blir irritert på alle som leter etter den letteste veien til mål. 

Anonymkode: 22829...74c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...