Gå til innhold

Biologisk kjemi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere på dette med biologi når en snakker om kjemi? Altså at man tiltrekkes ubevisst av ting som  lukt osv, selv om personen har egenskaper du kanskje ikke liker en gang? Jeg føler en enorm fysisk tiltrekning til en jeg datet for en del uker siden, hvor vi avsluttet det pga praktiske omstendigheter som gjorde et fremtidig forhold umulig og dessuten oppførte han seg ikke greit mot meg overhodet.. I tillegg hadde han faktisk en del egenskaper som jeg VET ville irritert meg på sikt, eller som jeg iallefall ikke ser på som nevneverdig attraktive,manglende sosial kompetanse blandt annet. Men allikevel så overskygger denne fysiske tiltrekningen dette og jeg føler på et voldsomt begjær.Føler liksom at jeg ikke klarer å gå videre og bare må ha han, at det skal være oss, enda jeg også vet at det ville bydd på problemer..

Veldig veldig kompatible i sengen og var det igrunn helt fra starten. Vi har igrunn begge følt dette siden 1.date..hvorfor er det slik? Har i etterkant datet en mann som virkelig har alt jeg ser etter i hos en mann, trygg, omsorgsfull og snill og en kjempe personkjemi og lett tone, masse til felles, masse initiativ fra hans side, men føler ikke et fnugg av tiltrekning, nesten heller motsatt, at tanken på å kysse og være nær byr meg i mot. Dette er selvsagt frustrerende,for jeg VIL jo ha trygghet og omsorg i en mann. 

Anonymkode: 39a3c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloooo jeg blir sprø, må ha svar.. 

Anonymkode: 39a3c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hos enkelte er det der helt fra starten av. Rart med det egentlig. Av og til treffer du noen der alt det fysiske bare stemmer med en gang. Tror rett og slett at enkelte mennesker bare er disponerte for hverandre i utgangspunktet. Dessverre er det jo av og til slik at de som du klikker best med i sengen, ikke nødvendigvis er gode kjæresteemner. :) Seksuell kjemi er rett og slett ikke nødvendigvis alltid i takt med øvrig kjemi. Frustrerende indeed. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i alle fall at lukt er viktig for meg. Elsker kroppslukten til kjæresten min, og sånn var det med min eksmann også.

Har også opplevd å ha stor sexsuell kjemi med en person for så å finne ut etter hvert at vi overhodet ikke fungerer sammen på andre plan. Kjæresten min er ikke den jeg har hatt best seksuell kjemi med fra starten av, men likevel er "pakken" suverent bra. Og sexen blir bare bedre og bedre den også.;) Men ja, for at det skal fungere så må det både være en viss fysisk og psykisk tiltrekning. Dog kan det oppstå over tid. Og det kan forsvinne uten vedlikehold.

Anonymkode: 07295...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel det er flaks når begge deler klaffer. Jeg ble bokstavelig talt svak i knærne første gangen min mann tok meg på skulderen. Det var ikke seksuelt ment, men jeg bare oooooo!

Heldigvis viste han seg å være snill og omsorgsfull, så jeg tenker at jeg hadde flaks. Vi har fortsatt bra tenning etter 20 år og det er nok fordi det var helt syk seksuell kjemi helt fra starten.

Glem han fyren, finn en annen med samme kjemi, men som du passer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg tror vel det er flaks når begge deler klaffer. Jeg ble bokstavelig talt svak i knærne første gangen min mann tok meg på skulderen. Det var ikke seksuelt ment, men jeg bare oooooo!

Heldigvis viste han seg å være snill og omsorgsfull, så jeg tenker at jeg hadde flaks. Vi har fortsatt bra tenning etter 20 år og det er nok fordi det var helt syk seksuell kjemi helt fra starten.

Glem han fyren, finn en annen med samme kjemi, men som du passer med!

Tusen takk. Jeg tror faktisk det bør være seksuell kjemi hent fra starten.. Jeg har iallefall behov for det. Du har helt rett i at jeg bør glemme han, han er rett og slett ikke særlig snill. 

Anonymkode: 39a3c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Jeg tror faktisk det bør være seksuell kjemi hent fra starten.. Jeg har iallefall behov for det. Du har helt rett i at jeg bør glemme han, han er rett og slett ikke særlig snill. 

Anonymkode: 39a3c...71c

Ja. Man trenger begge deler, ihvertfall gjør jeg det, men jeg er glad i sex. Hvor stor tror du sjangsen er for at du mister sexlyst en stund inn i forholdet hvis du blir sammen med en som er "perfekt" men der den seksuelle kjemien ikke er der? Ganske stor!! Og det kan skape mye trøbbel i forholdet. Så å ta det motsatte av denne fyren funker nok heller ikke, men du finner en der begge deler funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ja. Man trenger begge deler, ihvertfall gjør jeg det, men jeg er glad i sex. Hvor stor tror du sjangsen er for at du mister sexlyst en stund inn i forholdet hvis du blir sammen med en som er "perfekt" men der den seksuelle kjemien ikke er der? Ganske stor!! Og det kan skape mye trøbbel i forholdet. Så å ta det motsatte av denne fyren funker nok heller ikke, men du finner en der begge deler funker!

Jeg er helt overbevist om det samme.. Har man er velfungerende sexliv, altså at man er kompatible og like kåte (😂😂) rett og slett, så tror jeg mye er reddet, eller, dette med sex blir iallefall ikke et dominerende problem. Som jo ofte er et problem i langvarige forhold.Så var det bare å finne en som både har hodet og hjertet på rett plass, som man i tillegg matcher seksuelt med... 🤔🤔

Anonymkode: 39a3c...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn med eksen min. Vi var av og på i over 4 år. Han var ikke noen forholdsperson overhode. Behandla meg vel igrunn ganske dårlig hele veien å jeg ble gal av det. Men jeg klarte ikke gi slipp på han og han klarte heller ikke å gi slipp på meg. Han er pr idag den eneste jeg virkelig har ønsket å få barn med feks. Selvom han ikke virka som noe pappaemne, men det tror jeg den biologiske kjemien kicka inn å sa at det var gode gener å videreføre. Samt at han var ekstremt flink til mer eller mindre alt. Veldig slitsomt da det ikke var liv laga noen gang, og endte opp med å bruke 4 år på å finne ut av det. Våkna ikke av meg selv for å si det sånn, endte med at mamma sa ho var veldig bekymret for meg fordi jeg ikke var den samme personen overhode lenger. At jeg virka trist, lei og sliten hele tiden. Å det stemte jo. Heldigvis viste han sitt sanne jeg da jeg virkelig trengte han, å de tingene ga meg det jeg trengte for å gå å aldri se meg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror veldig på dette med kjemi. Var enormt forelska i en fyr en gang, helt altoppslukende. Vi hadde det utrolig morro sammen, han var kjempe kjekk og snill... på soverommet fiksa vi det ikke. Det var kjempekleint og bare ubehagelig. Såpass at jeg følte meg ekkel etter sex siden tenninga bare evaporerte... forelskelsen dabba selvsagt av etter noen måneder. Men min nåværende så var det seksuell spenning der fra første møte. Hver gang han tok på meg var det nærmest elektrisk. Og etter 8 år så kjenner jeg det fortsatt langt inn i sjelen hver gang han tar på meg (uansett om det er pga noe helt dagligdags og ikke på en seksuell berøring). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...