Gå til innhold

Strikk i babybukse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er første gangen jeg har strikket en babybukse og med denne buksen skal det festes en strikk i livet på den. 

Hvordan er det vanlig å feste strikken? Syr dere bare med nål og tråd eller er det vanlig å bruke symaskin? 

Anonymkode: f3ef8...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke å feste selve strikket til selve buksen. Nå skriver du ikke om du allerede har begynt å sy igjen løpegangen øverst i buksen. Det er minst to måter å gjøre det på.

1. Hvis du har sydd igjen nesten hele løpegangen: Du klipper strikket så lang du vil ha den, trer den gjennom livet og så syr du sammen ende på strikken. Sy så igjen siste biten av løpegangen.

2. Du har ikke sydd sammen løpegangen: klipp strikket så langt som du vil ha den, sy sammen endene på strikket, så tar du å syr sammen løpegangen mens du har strikket inni.

Jeg foretrekker metode nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er første gangen jeg har strikket en babybukse og med denne buksen skal det festes en strikk i livet på den. 

Hvordan er det vanlig å feste strikken? Syr dere bare med nål og tråd eller er det vanlig å bruke symaskin? 

Anonymkode: f3ef8...ac2

Ville aldri satt strikk i en babybukse. Tvinn helelr tråd og trekk den inn der strikken skulle vært. Da kan mammaen eller påklederen til babyen knyte snoren akkurat passe stramt. Babyer pleier heller ikke trenge så mye feste i de små buksene sine. 

Anonymkode: 5d6c9...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...