AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Vi bor i et tettbygd strøk (enebolig i by), og har mange barnefamilier som nærmeste naboer, men også noen godt voksne ektepar uten hjemmeboende barn. Ungene våre ønsker seg veldig trampoline, men vi er usikre. Det medfører jo en del støy, og jeg orker ikke å være konstant på alerten ift å skulle be dem dempe seg. Jeg vil understreke at vi ikke har spesielt bråkete barn, og vi tillater heller ikke mer støy enn det som er vanlig, men bare selve hoppingen lager jo litt lyd, og de er jo ofte flere barn sammen, så noe lyd blir det, selv om de ikke får hyle og rope. Ungene er i sen barnehage/tidlig skolealder. Når dette er sagt, så tenker jeg også at de som bosetter seg i så tette boligstrøk, må akseptere noe støy. Jeg ser hvor mye glede har av trampoline når de er hos andre, og skulle gjerne hatt det selv....Vi kommet selvfølgelig til å ha regler for at de ikke kan hoppe tidlig på morgenen eller på kveldstid etc. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 77092...68d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Viss folk ikke tåler lyd får de flytte ut i skogen. Å ligge å sove å høre at det er liv i nabolaget er noe av det mest koselige jeg vet om Anonymkode: 7b336...9ff 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 Så lenge hoppingen ikke hadde startet før tidligst 9 og avsluttet før kl 20 så hadde det ikke brydd meg. Skal folk ha det helt stille så er det veldig dumt å bo i boligfelt. Naboen vår har trampoline, å ungene er gjerne ute hele sommeren og både bader, hopper på trampoline, løper rundt å roper etc. De må få lov å bruke energien sin. Anonymkode: 57049...c55 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Bare merk at etter sikkerhet så skal barn være alene på trampolinen og ikke hoppe sammen. Alle trampoliner har regler om én og én. Selv på større lekeland. Det er vanskelig å styre, spesielt om man har flere. Vi har regel på at de hopper én og én, med mindre det er en voksen som er rett ved og følger med. Ikke fordi den voksne kan hindre dem i å hoppe på hverandres ankler og brekke bein, men den voksne er ofte litt festbrems.... Og det funker på bråk også. Anonymkode: 01890...16e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare merk at etter sikkerhet så skal barn være alene på trampolinen og ikke hoppe sammen. Alle trampoliner har regler om én og én. Selv på større lekeland. Det er vanskelig å styre, spesielt om man har flere. Vi har regel på at de hopper én og én, med mindre det er en voksen som er rett ved og følger med. Ikke fordi den voksne kan hindre dem i å hoppe på hverandres ankler og brekke bein, men den voksne er ofte litt festbrems.... Og det funker på bråk også. Anonymkode: 01890...16e Med et sånt regime kommer det aldri til å bli folk av ungene. Anonymkode: 7b336...9ff 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i et tettbygd strøk (enebolig i by), og har mange barnefamilier som nærmeste naboer, men også noen godt voksne ektepar uten hjemmeboende barn. Ungene våre ønsker seg veldig trampoline, men vi er usikre. Det medfører jo en del støy, og jeg orker ikke å være konstant på alerten ift å skulle be dem dempe seg. Jeg vil understreke at vi ikke har spesielt bråkete barn, og vi tillater heller ikke mer støy enn det som er vanlig, men bare selve hoppingen lager jo litt lyd, og de er jo ofte flere barn sammen, så noe lyd blir det, selv om de ikke får hyle og rope. Ungene er i sen barnehage/tidlig skolealder. Når dette er sagt, så tenker jeg også at de som bosetter seg i så tette boligstrøk, må akseptere noe støy. Jeg ser hvor mye glede har av trampoline når de er hos andre, og skulle gjerne hatt det selv....Vi kommet selvfølgelig til å ha regler for at de ikke kan hoppe tidlig på morgenen eller på kveldstid etc. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 77092...68d jeg er for barn støy og lek i nabolaget. Når jeg har bodd i boligstrøk så har jeg merket selv om kvelden er ung, så kan jeg miste knappenål i bakken og høre lyden av den. Fordi kanskje mange barnefamilier har samme tankegang som deg der man er bekymret for å forstyrre naboen. Derfor barn lek i nabolaget beriker istedenfor naboer og ikke minst nær miljøet. Hilen forkjemper for barn støy i 2018 i alle nabo lag! Anonymkode: 17340...783
Gjest Trynefaktor Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 (endret) Vi bor i enebolig i tettbygd strøk i en by. Vi har trampoline,men de får ikke hoppe tidlig om morgenen og sent på kvelden. Vi snakket med nærmeste nabo før vi kjøpte,de sa at det bare var hyggelig med litt lyd. Ungene får ikke være helt bajaser da,hyling av lungers fulle kraft er ikke lov det hender at barnebarna til nabo kommer bort og hopper og. Endret 17. april 2018 av Trynefaktor
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 Tusen takk! Veldig godt å høre at de fleste tenker det burde gå greit. Jeg er enig, men når naboene setter seg med avise og kaffen sin på ettermiddagen, og ungene våre leker og hoier (innenfor rimelighetens grenser), blir jeg litt redd for å være de bråkete plageåndene. Men jeg synes også lyden av barn som leker er veldig hyggelig, så da kan det hende vi går for trampoline. Anonymkode: 77092...68d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 Kjøp trampoline med god samvittighet! Nå at de fleste vil bare sitte inne med ansikt ned i skjermer er det bra at det vil ha aktiviteter ute. Trampoline for oss ble det beste avgjørelsen vi har tatt! Anonymkode: de9d5...0e1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #10 Skrevet 17. april 2018 Bare å kjøpe trampoline Ville likevel gjøre dem obs på at bråking ikke er lov, ikke hopping tidlig om morgenen eller sent på kvelden, og på helligdager og før kirketid på søndager så bør det være stille Anonymkode: 6e70d...283 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #11 Skrevet 17. april 2018 Ja, vi har uansett en regel om at de ikke får være ute i hagen tidlig på morgenen, og de legger seg i 19-20 tida, så vi skal holde oss til hopping på ettermiddag. Anonymkode: 77092...68d
Arkana Skrevet 17. april 2018 #12 Skrevet 17. april 2018 Kjøp trampoline. Det er generelt mye utendørsstøy om sommeren, men jeg må si at min erfaring er at barnefamilier er de som tar mest hensyn. Her opplever vi at folk klipper gresset kl 22 på kvelden, spyler terrassen og hamrer på søndager og annet bråk. Trampolinehopping er langt fra det verste for å si det slik. 1
Duff Skrevet 17. april 2018 #13 Skrevet 17. april 2018 2 minutter siden, Arkana skrev: Kjøp trampoline. Det er generelt mye utendørsstøy om sommeren, men jeg må si at min erfaring er at barnefamilier er de som tar mest hensyn. Her opplever vi at folk klipper gresset kl 22 på kvelden, spyler terrassen og hamrer på søndager og annet bråk. Trampolinehopping er langt fra det verste for å si det slik. Helt enig. Unger er det minste problemet hos oss og. Det er pensjonistene som støyer og dikterer rundt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #14 Skrevet 17. april 2018 Det er forskjell på «lyd» og «støy». Anonymkode: e919a...32b
Gjest Paramount Skrevet 17. april 2018 #15 Skrevet 17. april 2018 Lyd fra barn som leker må alle tåle innenfor normale tidsrammer. Oppussing fra menn med elektrisk verktøy er mye verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå