Gå til innhold

Spredning av demokrati?


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla

Ser vi en tidlig fase av domino effekten? Det skal bli spennende å følge regionen fremover.

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?.../i063538S45.DTL

Tens of thousands of opposition supporters shouted insults at Syria and demanded the resignation of their pro-Syrian government in a Beirut demonstration Monday, marking a week since the assassination of former Prime Minister Rafik Hariri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Ser vi en tidlig fase av domino effekten? Det skal bli spennende å følge regionen fremover.

Ja, det skal bli spennende å følge regionen! Ikke minst etter at George W. Bush tidligere i dag gav forbilledlig klart uttrykk for at Israel også har et ansvar for å anerkjenne palestinernes rett til en levedyktig stat og for å bidra til varig fred i regionen.

For én gangs skyld er vi enige, Valhalla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg tror nok at jødehatet vil bli mindre med demokrati i araberstatene, da kan kanskje en fred mellom Israel og palestinerne oppnås også. Får håpe palestinerne tar til vettet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Snart er vel Bush trygt plassert blant de jødehatende, naive og multikulturdiggende liberalistsvina, slik han ordlegger seg om dagen...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Får håpe palestinerne tar til vettet snart.

Det samme sa jeg om de svarte afrkanerne under apartheid. Måte på så fælt de gnålte og syntes synd på seg selv. Bra palestinerne ikke er negre, for da hadde det blitt borgerkrig i usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Snart er vel Bush trygt plassert blant de jødehatende, naive og multikulturdiggende liberalistsvina, slik han ordlegger seg om dagen...

:wink:

Han har snakket sånn lenge, følger du ikke med? Du må også huske på at det er forsoning med Europa som er på agendaen, Europeere er fanatisk anti Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Hvis jeg hadde trodd på illusjonen om at jødehatet og terroren hadde stanset om Israel ga etter ville jeg støttet det, jeg er jo i utgangspunktet for hvert folk sitt land. Men i dette tilfellet tror jeg gi lillefingeren og de tar hele hånden gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han har snakket sånn lenge, følger du ikke med? Du må også huske på at det er forsoning med Europa som er på agendaen, Europeere er fanatisk anti Israel.

Selvsagt. Så at han har snakket sånn lenge betyr altså at dette er noe han mener uavhengig av at dagens agenda er forsoning med Europa.

Takk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvordan tolket du hans uttalelser? Han er fortsatt pro Israel om du tror noe annet.

Jeg tror på det han sier. Som vi har vært gjennom før, er jeg også pro Israel, men dét behøver ikke bety at man dermed er anti Palestina og/eller anti palestinere.

Har du glemt den tråden? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Det er i hvert fall hyggelig at du tror på det han sier :-)

Jeg prøver å se hva som ligger bak uttalelser og være litt kritisk, du må ikke tro alt disse amerikanerne sier vet du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Her er hva han sa, ikke akkurat et angrep på Israel.

Moderator: dette er en svært liten del av talen.

http://www.cnn.com/2005/WORLD/europe/02/21...ript/index.html

The Palestinian people deserve a government that is representative, honest and peaceful. The people of Israel need an end to terror and a reliable, steadfast partner for peace. And the world must not rest until there is a just and lasting resolution to this conflict.

All the parties have responsibilities to meet.

Arab states must end incitement in their own media, cut off public and private funding for terrorism, stop their support for extremist education and establish normal relations with Israel.

Palestinian leaders must confront and dismantle terrorist groups, fight corruption, encourage free enterprise and rest true authority with the people. Only a democracy can serve the hopes of Palestinians and make Israel secure and raise the flag of a free Palestine.

A successful Palestinian democracy should be Israel's top goal as well. So Israel must freeze settlement activity, help Palestinians build a thriving economy and ensure that a new Palestinian state is truly viable, with contiguous territory on the West Bank.

A state of scattered territories will not work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ingen har hevdet at dette er et angrep på Israel, Valhalla.

Men dersom vi er enige med innholdet i dette utdraget har det skjedd positive saker og ting...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Les innlegget over, jeg støtter i utgangspunktet en palestinsk stat på grunn av tanken om hvert folk sitt land. Jeg tror bare ikke at de vil stoppe med det, arabernes mål er utslettelsen av Israel og jødene og de vil ikke stoppe før de har nådd målet. Med mindre demokrati kan utvikles og folket kan få skikkelig skolegang i nabolandene og blant palestinerne. Da kan man på sikt ha et realistisk håp om fred. Bush har startet veien dit, may his God bless him :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at jødehatet vil bli mindre med demokrati i araberstatene' date=' da kan kanskje en fred mellom Israel og palestinerne oppnås også. Får håpe palestinerne tar til vettet snart.[/quote']

ja, får håpe de tar til vettet snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...