Gå til innhold

Toyota Auris eller Prius?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil bytte ut elbilen med en hybrid, og ser at det for det meste er Toyota som holder seg innenfor mitt budsjett.

Ser at det selges både Auris og Prius fra år 2005 og opp. Men hva er egentlig forskjellen på disse to bilene?

Jeg ser også at noen er "Executive". Hva betyr det?

Er dette ok biler? Hva er årsaken til at bruktbilmarkedet florerer av Toyota?
Hvordan er de å kjøre? :) 

Anonymkode: fecd3...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auris :ninuskapus: Superfornøyd! Men har active sport, sedan. 

Florerer? Mye solgt bil, gir stort bruktbilmarked. 

Anonymkode: 7b285...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Auris :ninuskapus: Superfornøyd! Men har active sport, sedan. 

Florerer? Mye solgt bil, gir stort bruktbilmarked. 

Anonymkode: 7b285...7db

Hvilken årsmodell har du? :)

Ok, så det er ikke fordi det er mye feil på den, at den er upraktisk eller noe?

Anonymkode: fecd3...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Auris :ninuskapus: Superfornøyd! Men har active sport, sedan. 

Florerer? Mye solgt bil, gir stort bruktbilmarked. 

Anonymkode: 7b285...7db

Auris sedan finnes da ikke? Regner med det er kombi du har.

Executive er navnet på det øverste utstyrsnivået hos de fleste nye Toyota-modellene.

Visstnok skal Auris være et bedre alternativ enn Prius; mindre drivstofforbruk, bedre å kjøre og bedre gjennomført jevnt over. Jeg syns Prius også har en litt rar form kan gjøre den mindre praktisk, men i forhold til Auris kombi så har den jo mer plass uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for det meste bare kjørt Auris, ikke prøvd den nyeste Priusen. Alle disse billige Toyota hybridene er så gørrkjedelig å kjøre, jeg har ikke ord for det. Aurisen har i tillegg helt elendig sikt bakover med mindre du kjøper stasjonsvogn - det lille vinduet er lavere enn min hånd er lang.

På den andre siden kan du ikke gjøre noe feil med Toyota rent mekanisk. I alle land Priusen er solgt er dette den desidert mest pålitelige bilen. Aurisen er noen ganger bygd i England og ikke helt på topp, men fortsatt bedre enn de aller fleste konkurrentene. Er det enkelt og billig bilhold du er ute etter, er begge alternativene gode. Men Prius er billigst i lengden, vil jeg tro. Prius+ er syvseteren, men den holder seg litt for godt i verdi til å være et rimelig bruktbilkjøp.

Prøv begge så ser du hva du selv foretrekker. :)

Anonymkode: a7523...966

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bytte ut elbilen med en hybrid, og ser at det for det meste er Toyota som holder seg innenfor mitt budsjett.

Ser at det selges både Auris og Prius fra år 2005 og opp. Men hva er egentlig forskjellen på disse to bilene?

Jeg ser også at noen er "Executive". Hva betyr det?

Er dette ok biler? Hva er årsaken til at bruktbilmarkedet florerer av Toyota?
Hvordan er de å kjøre? :) 

Anonymkode: fecd3...82e

Folk vil ikke ha Toyorta, lengre. Der har vært juks med eksosutslipp, produksjonsfeil og mer til. 

Finnes mange andre biler, hvorfor skal du gå for Toyota? 

Anonymkode: 20249...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører begge deler, og synes Aurisen kanskje føles hakket bedre, selv om ingen av de er tysk kvalitet, akkurat. Prius har litt bedre plass. Begge to er like lettkjørte og kjedelige. Veldig ukompliserte biler. 

Hadde ikke plass vært et tema hadde jeg valgt Auris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk vil ikke ha Toyorta, lengre. Der har vært juks med eksosutslipp, produksjonsfeil og mer til. 

Finnes mange andre biler, hvorfor skal du gå for Toyota? 

Anonymkode: 20249...293

Da kan man ikke kjøpe noen bil i det hele tatt, ALLE har jo juksa:laugh::laugh::nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken årsmodell har du? :)

Ok, så det er ikke fordi det er mye feil på den, at den er upraktisk eller noe?

Anonymkode: fecd3...82e

2016 har jeg. Hadde 2013 før jeg byttet i fjor vinter. Superfornøyd. 

1 time siden, Swift skrev:

Auris sedan finnes da ikke? Regner med det er kombi du har.

Executive er navnet på det øverste utstyrsnivået hos de fleste nye Toyota-modellene.

Visstnok skal Auris være et bedre alternativ enn Prius; mindre drivstofforbruk, bedre å kjøre og bedre gjennomført jevnt over. Jeg syns Prius også har en litt rar form kan gjøre den mindre praktisk, men i forhold til Auris kombi så har den jo mer plass uansett.

Har ikke stasjonsvogn. Bruker ordet sedan. At du pirker på det er totalt avsporing. Slutt med det.  

Anonymkode: 7b285...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk vil ikke ha Toyorta, lengre. Der har vært juks med eksosutslipp, produksjonsfeil og mer til. 

Finnes mange andre biler, hvorfor skal du gå for Toyota? 

Anonymkode: 20249...293

 

Trenger ikke Toyota, men trenger at prisen er under ca. 100.000 kr.
90 prosent av det som ligger ute er Toyota, ellers er det noe gammelt ræl fra 90-tallet :P Om du har andre tips enn Finn.no, så tar jeg gjerne imot! :ninuskapus:

Er også fleksibel for en elbil med god rekkevidde, men det virker ikke som at det er å få tak i på budsjett.

Anonymkode: fecd3...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for det meste bare kjørt Auris, ikke prøvd den nyeste Priusen. Alle disse billige Toyota hybridene er så gørrkjedelig å kjøre, jeg har ikke ord for det. Aurisen har i tillegg helt elendig sikt bakover med mindre du kjøper stasjonsvogn - det lille vinduet er lavere enn min hånd er lang.

På den andre siden kan du ikke gjøre noe feil med Toyota rent mekanisk. I alle land Priusen er solgt er dette den desidert mest pålitelige bilen. Aurisen er noen ganger bygd i England og ikke helt på topp, men fortsatt bedre enn de aller fleste konkurrentene. Er det enkelt og billig bilhold du er ute etter, er begge alternativene gode. Men Prius er billigst i lengden, vil jeg tro. Prius+ er syvseteren, men den holder seg litt for godt i verdi til å være et rimelig bruktbilkjøp.

Prøv begge så ser du hva du selv foretrekker. :)

Anonymkode: a7523...966

Ååh, det var ikke bra å høre :( Jeg har ikke mange krav, så den trenger ikke være så spennende å kjøre. Men jeg foretrekker at den er litt høy for god sikt, at den har ryggekamera og ikke ser "billig" ut. Også må jeg selvfølgelig ha råd til den :P
Bluetooth er også viktig, men det kan jo monteres for en billig penge i ettertid.

Passer bilen inn i mine krav, tror du? Minner om at jeg neppe får råd til en veldig ny modell, så det er kun de eldre som er et alternativ.

Anonymkode: fecd3...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, det var ikke bra å høre :( Jeg har ikke mange krav, så den trenger ikke være så spennende å kjøre. Men jeg foretrekker at den er litt høy for god sikt, at den har ryggekamera og ikke ser "billig" ut. Også må jeg selvfølgelig ha råd til den :P
Bluetooth er også viktig, men det kan jo monteres for en billig penge i ettertid.

Passer bilen inn i mine krav, tror du? Minner om at jeg neppe får råd til en veldig ny modell, så det er kun de eldre som er et alternativ.

Anonymkode: fecd3...82e

Joda, dette klarer du. :) Toyota er det ingen som fniser av, det er gode valg. Bare ikke entusiastbiler når det kommer til litt mer engasjert kjøring. Som sagt, bare prøv, så tar du det derfra!

Anonymkode: a7523...966

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en prius 2008 (eller var det 2009?). Grei å kjøre, grei plass, grei komfort, ingen overraskelser. Noen ganger er kjedelig bra, det gjelder særlig hvis du har null greie på bil og begrenset økonomi. På de årene jeg hadde priusen var det ikke en eneste sjokkerende verkstedregning, jeg byttet bremser og et batteri (vanlig batteri, ikke de som driver bilen) og en haug med lyspærer (vanlig på toyota). Det eneste minuset var veldig hardt baksete og litt dårlig sikt bakover, men bilen er utstyrt med speiler:dry: Og jeg synes vel ikke den var supergjerrig på bensinen. Den er foresten overraskende god på vinterføre, her vi bor er det ofte dårlig brøytet og jeg satt aldri fast.

Min bil hadde gått ca 250 000 da jeg solgte den (kjører mye) og jeg hadde aldri solgt den hvis det ikke hadde vært for et barn som skulle øvelseskjøre med manuell girkasse.

Anonymkode: 09279...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toyota er det mest oppskrytte som er. Det jeg tenker om folk som kjøper Prius/Auris er "enda en person som har null peiling på bil".

Anonymkode: d6ad5...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toyota er det mest oppskrytte som er. Det jeg tenker om folk som kjøper Prius/Auris er "enda en person som har null peiling på bil".

Anonymkode: d6ad5...274

Dette er en - ganske snål og oppsiktsvekkende - påstand. Skulle ha likt å se et argument også?

Ingen selger flere biler i verden enn Toyota. Det skal godt gjøres å bli størst ved å være oppskrytt? Ikke Apple vi snakker om her.

Anonymkode: a7523...966

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toyota er det mest oppskrytte som er. Det jeg tenker om folk som kjøper Prius/Auris er "enda en person som har null peiling på bil".

Anonymkode: d6ad5...274

Eeeeh.... Er ikke det poenget, da? Det er en bil for folk som ikke skrur selv og ikke gidder å ha bilen på verksted hele tiden.

Anonymkode: 09279...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en - ganske snål og oppsiktsvekkende - påstand. Skulle ha likt å se et argument også?

Ingen selger flere biler i verden enn Toyota. Det skal godt gjøres å bli størst ved å være oppskrytt? Ikke Apple vi snakker om her.

Anonymkode: a7523...966

75% av Toyota eiere provde ikke bilen ved handel. Mange har ingen interesse for bil men trenger en og handler det som familien ved siden av i gata er happy med. Om noen lurer paa hvilken bil en Toyota eier har vil de ofte svare ting som... Det er en slik Toyota, en slik hvit, husker ikke helt hvor stor motor den har ,men den er ganske rask syntes jeg.....

Det stikk motsatte av Alfa Romeo eiere hvor interesse og lidenskap ofte er tilstede.

 Toyota har og en av de storste feilvisningen i hastighet. ligger man etter en Toyota som ikke holder fartsgrensen er det ofte fordi eieren tror han er rask nok. Typisk 74 km/t i 80 sonen.

Det er fornuftige og trauste biler. Eneste sportslige bilen er en rebagdet Subaru. Men de har et godt rykte og priset langt over sammmenlignbare brukte pga av at "alle" liker Toyota. Brukt hadde jeg handlet KIA. Mer bil for pengene , samme/bedre kvalitet men ikke like overpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Commander skrev:

75% av Toyota eiere provde ikke bilen ved handel. Mange har ingen interesse for bil men trenger en og handler det som familien ved siden av i gata er happy med. Om noen lurer paa hvilken bil en Toyota eier har vil de ofte svare ting som... Det er en slik Toyota, en slik hvit, husker ikke helt hvor stor motor den har ,men den er ganske rask syntes jeg.....

Det stikk motsatte av Alfa Romeo eiere hvor interesse og lidenskap ofte er tilstede.

 Toyota har og en av de storste feilvisningen i hastighet. ligger man etter en Toyota som ikke holder fartsgrensen er det ofte fordi eieren tror han er rask nok. Typisk 74 km/t i 80 sonen.

Det er fornuftige og trauste biler. Eneste sportslige bilen er en rebagdet Subaru. Men de har et godt rykte og priset langt over sammmenlignbare brukte pga av at "alle" liker Toyota. Brukt hadde jeg handlet KIA. Mer bil for pengene , samme/bedre kvalitet men ikke like overpriset.

Men jeg skjønner ikke hva som er så galt med å ikke ha interesse for bil? Jada, Toyota er kjedelige biler. Men for oss som har alt annet å bruke tid på enn bil, så er Toyota helt OK. Den er driftssikker, er blant de beste på sikkerhet ( https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/trafikk/disse-er-best-paa-sikkerhet-og-miljoe/a/10077977/)og min Auris Hybrid er gjerrig på bensinen når jeg kjører på eco-mode. Og føler jeg for mer fart trykker jeg på power, og da går den mer enn fort nok for meg. 

Jeg ser virkelig ikke hvorfor dere «bilinteresserte» skal bli så provosert av det. 

Og å avblåse Toyota-eiere som kunnskapsløse er bare idioti. Sannsynligvis har de nok kunnskap om bil til å ha konkludert med at det er en bil som passer deres behov helt utmerket. 

Btw - min bil har 1,8 l motor og 136 hk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Petra75 skrev:

Men jeg skjønner ikke hva som er så galt med å ikke ha interesse for bil? Jada, Toyota er kjedelige biler. Men for oss som har alt annet å bruke tid på enn bil, så er Toyota helt OK. Den er driftssikker, er blant de beste på sikkerhet ( https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/trafikk/disse-er-best-paa-sikkerhet-og-miljoe/a/10077977/)og min Auris Hybrid er gjerrig på bensinen når jeg kjører på eco-mode. Og føler jeg for mer fart trykker jeg på power, og da går den mer enn fort nok for meg. 

Jeg ser virkelig ikke hvorfor dere «bilinteresserte» skal bli så provosert av det. 

Og å avblåse Toyota-eiere som kunnskapsløse er bare idioti. Sannsynligvis har de nok kunnskap om bil til å ha konkludert med at det er en bil som passer deres behov helt utmerket. 

Btw - min bil har 1,8 l motor og 136 hk. 

Haha. Du fikk en like for 1.8l og 136hk:)

Snakker om det som er "typisk" for Toyota eiere. Det er, etter min mening, en bra bil for folk uten interesse for bil. Transport fra A-B uten problemer og kravet tilfredstillt..

Og det er greit det. Men bil er jo ogsa et uttrykk for hvordan man vil bli oppfattet. Akurat som hva man har paa seg. En jakke og bukse er ikke bare en jakke og bukse. En veske er ikke bare en veske selv om hensikten med den er det samme som plastpose.

Som mann overrasker det meg litt at mange bruker timer for aa komponere det perfekte outfit, fin frisyre og kledelig makeup. Men transporter seg rundt i kosedress eller gymtoy. Sophia Loren ville ikke blitt sett i en Corolla. 

Ei dame som kommer i en Alfa Romeo Mito blir med ett litt mer spennede enn om hun ankommer i Suzuki Baleno. Kult er kult og gjesp er gjesp....og kjedelig er ikke feil men hva man ankommer i er og statement.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Commander skrev:

Haha. Du fikk en like for 1.8l og 136hk:)

Snakker om det som er "typisk" for Toyota eiere. Det er, etter min mening, en bra bil for folk uten interesse for bil. Transport fra A-B uten problemer og kravet tilfredstillt..

Og det er greit det. Men bil er jo ogsa et uttrykk for hvordan man vil bli oppfattet. Akurat som hva man har paa seg. En jakke og bukse er ikke bare en jakke og bukse. En veske er ikke bare en veske selv om hensikten med den er det samme som plastpose.

Som mann overrasker det meg litt at mange bruker timer for aa komponere det perfekte outfit, fin frisyre og kledelig makeup. Men transporter seg rundt i kosedress eller gymtoy. Sophia Loren ville ikke blitt sett i en Corolla. 

Ei dame som kommer i en Alfa Romeo Mito blir med ett litt mer spennede enn om hun ankommer i Suzuki Baleno. Kult er kult og gjesp er gjesp....og kjedelig er ikke feil men hva man ankommer i er og statement.

 

Men tror du de som kjører Prius er så himla opptatt av statements, da? De som ser at du freser rundt i din Alfa Romeo skjønner at du er opptatt av det (mens de inni seg himler litt oppgitt med øynene over slik umoden overfladiskhet :) ), men jeg syns jo ikke det er noe rart at folk som ikke interesserer seg for bil ikke bruker penger og energi på det heller. 

Med det sagt, jeg syns min lille Auris er litt snasen og småsexy jeg, da. Men så er jeg en enkel sjel også, som er lite bortskjemt i bilveien. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...