Gå til innhold

Ste barn stjeler ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvordan dette skal løses. Min mann har 2 barn fra før. De bor hos oss annenhver uke.

Gutten  på 17 år stjeler fra meg. Jeg har sett igjennom fingrene med dette mangen ganger .Men nå har jeg fått nok.

Det stjeles penger,mobil ladere,solbrille ,alkohol,brunkrem av alle ting. På badet er det så ille at vi må ha hengelås på skapet. Hvis ikke så forsvinner far sine parfymer.Høvlene våres brukes fritt frem av han hvis han får tilgang.  Men det er stort sett meg han tar fra....når vi konfrontere han med det så blånekter han hver gang. T.o.m når det er så innlysende at han har tatt.

Han går rundt som et snikende ullteppe.

og vi spørr hele tiden om han mangler noe.Men det gjør han ikke. 

hva gjør jeg nå?? Noen gode råd .. 

Anonymkode: 97457...e9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tulletråd. Jeg nekter å tro at en voksen dame kan gå gjennom livet uten å kunne reglene for komma og mellomrom.

Anonymkode: e8f61...566

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Sett beinet ned. Stjeler han, må han flytte til moren! Ferdig snakka. 

Anonymkode: bd6be...84c

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han går rundt som et snikende ullteppe.

??

Kanskje det er derfor han låner barberhøvlene dine :plystre:

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Han trenger jo tydeligvis ting. Kjøp gutten noen barberhøvler, så slipper han å stjele de. 

Anonymkode: 29cbe...38b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At ungdom forsyner seg fra skaper i sitt eget hjem er da naturlig? Setter dere virkelig på hengelås ? Velkommen  hjem gutten min 😳

Anonymkode: 59e55...0a8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tulletråd. Jeg nekter å tro at en voksen dame kan gå gjennom livet uten å kunne reglene for komma og mellomrom.

Da har ikke du møtt mange mennesker i livet. Har du hørt om lese og skrivevansker?? Nekter å tro at et voksent menneske ikke har det.

Anonymkode: f759a...93a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At ungdom forsyner seg fra skaper i sitt eget hjem er da naturlig? Setter dere virkelig på hengelås ? Velkommen  hjem gutten min 😳

Man spør før man tar ting som tilhører andre. Bare fordi man bor under samme tak betyr ikke det at man kan forsyne seg av alt som er der. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det også er mange fra slitne hjem på KG? 

Anonymkode: 5013c...6f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutten har alt han trenger .Vi spørr hele tiden om det er noe han trenger ,så han kan ha sitt eget.

Og beklager så inderlig for at jeg har glemt .Men poenget i innlegget er ikke om jeg har skrivefeil eller ikke vil jeg tro !!

• Liker 1
Skrevet

Kanskje dere skal søke råd utenfor hjemmet til samtaler med gutten? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Carrot skrev:

Kanskje dere skal søke råd utenfor hjemmet til samtaler med gutten? 

Ingen dum ide.Helsesøster, Bup? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen dum ide.Helsesøster, Bup? 

det er også mulig å starte med fastlege. 

Har dere snakket med mor om dette? Er det et godt forhold til barnets mor slik at dere kan snakke med gutten sammen?

• Liker 2
Skrevet

Har han penger til tingene han stjeler selv? F.eks. barberhøvel, brunkrem dersom han bruker det? Hvis ikke kan dere jo kjøpe det til ham. Det koster ikke så mye og det må være hyggelig å hjelpe ham litt. Men mobillader har han sikkert selv, det er sikkert latskap at det er lettere å ta deres eller at han ofte roter vekk sin egen. Alkohol er selvfølgelig ikke ok å ta, han er jo også under 18. Dere må også spørre ham om hvorfor han stjeler penger. Tar han penger fordi han virkelig har behov for noe eller bruker han det på unødvendige ting (f.eks. til festing)?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Luckiness skrev:

Har han penger til tingene han stjeler selv? F.eks. barberhøvel, brunkrem dersom han bruker det? Hvis ikke kan dere jo kjøpe det til ham. Det koster ikke så mye og det må være hyggelig å hjelpe ham litt. Men mobillader har han sikkert selv, det er sikkert latskap at det er lettere å ta deres eller at han ofte roter vekk sin egen. Alkohol er selvfølgelig ikke ok å ta, han er jo også under 18. Dere må også spørre ham om hvorfor han stjeler penger. Tar han penger fordi han virkelig har behov for noe eller bruker han det på unødvendige ting (f.eks. til festing)?

De spør han jo hele tiden om det er noe han trenger. Men han stjeler istedet for å si at han trenger noe. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer aldri til å forstå meg på mennesker som henviser seg til KG, før de tar kontakt med fastlege eller annet helsepersonell... 

Er jo ganske klart at sønnen har et problem, og er jo ganske logisk at fastlege er den første man henviser seg til, eller? :vetikke:

Anonymkode: de6f8...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Dere får si at hvis han stjeler, så er han ikke velkommen mer. Det ble sagt til meg, og da slutta det på dagen. Jeg var yngre da...

Anonymkode: 608fc...e18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han får penger til alt han trenger og mere til.Når en spørr om det er noe han trenger å han sier at han har alt. Så hva gjør man da?? 

Mor går ikke ann å samarbeide med da hun gjør alt for å sabotere.

Men å ta kontakt med fastlegen til gutten er kanskje ingen dum ide! 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke naturlig. Man tar ikke andres private ting uten å spørre når man er 17 år! 

Anonymkode: f8a2d...817

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer aldri til å forstå meg på mennesker som henviser seg til KG, før de tar kontakt med fastlege eller annet helsepersonell... 

Er jo ganske klart at sønnen har et problem, og er jo ganske logisk at fastlege er den første man henviser seg til, eller? :vetikke:

Anonymkode: de6f8...4c6

Nei, vil ikke si det er så naturlig "å henvise seg" til fastlege om en ungdom som stjeler.

Anonymkode: 32a0c...597

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...