TrekStar Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Opplevde når jeg dro hjem fra jobb en dag, at en guttunge rundt 11 år oppsøkte 2 menn. Mennene sa til gutten og vekslet mellom norsk og engelsk: "det er ikke ulovlig hvis du vil", "det er din kropp", "du bestemmer", "you decide". Dem dro mot t-banen og gutten ble med dem. Gutten var kledd i gule "aladdin" klær og en grønn caps. Det var 2 menn fra midtøsten, og dem tok t-banen videre mot østkanten, og gutten ble med. Hva gjør en med sånt, eller tror dere dette bare er noe som lett kan misforstås? Tenkte å tipse politi, men vil ikke virke dum eller overdrivende. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 Hva er "Aladdin-klær"? Snakker vi Disney-versjonen? Med utgangspunkt i at det du forteller er sant(det er høysesong for troll):tips politiet, for all del. Det forgår mye faenskap i denne byen, og jeg har tipset om en del selv. Anonymkode: 5f005...844 1
TrekStar Skrevet 16. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er "Aladdin-klær"? Snakker vi Disney-versjonen? Med utgangspunkt i at det du forteller er sant(det er høysesong for troll):tips politiet, for all del. Det forgår mye faenskap i denne byen, og jeg har tipset om en del selv. Anonymkode: 5f005...844 Det var typen "Aladdin klær", luftige gule bukser og vest. Jeg tenkte på Aladdin da jeg så gutten, bare. På youtube ligger det videoer og dokumentarer angående afghanske krigsherrer som har slike dansende gutter som sex-slaver. De klærne som disse dansende guttene har på seg, hadde også denne gutten som var med de 2 mennene. Dette er ikke noe jeg lyver om. Som asperger, så lyver jeg aldri, seriøst. Jeg bare forteller hva jeg har sett og hørt.
TrekStar Skrevet 16. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2018 Hvem burde jeg tipse, kripos eller politiet selv? Jeg tenkte at hvis dem ihvertfall får denne informasjonen, så er de mer bevisst på at det f.eks foregår slikt i byen. 1
TrekStar Skrevet 16. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2018 Jeg sender e-post til Oslo politiet senere i kveld tenker jeg, da jeg har andre ting å tipse om og. Skal nå ut i byen og shoppe nødvendigheter. 2
Ichiko Skrevet 16. april 2018 #7 Skrevet 16. april 2018 (endret) 50 minutter siden, TrekStar said: Hvem burde jeg tipse, kripos eller politiet selv? Jeg tenkte at hvis dem ihvertfall får denne informasjonen, så er de mer bevisst på at det f.eks foregår slikt i byen. Kripos har egen tipsfunksjon på nettsiden sin, der kan du tipse om f.eks. menneskehandel, noe det du så faktisk er. P.S. Hvis du bor i Oslo: Politihuset på Grønland har åpent til kl. 23. Endret 16. april 2018 av Ichiko 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #8 Skrevet 16. april 2018 Aladdin-klær? Asberger? Jeg tror du tuller. Anonymkode: f0efd...c2f 1
TrekStar Skrevet 16. april 2018 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Aladdin-klær? Asberger? Jeg tror du tuller. Anonymkode: f0efd...c2f Hæ? Nei. Dette er ikke tull. Når jeg skrev aladdin-klær, så var det for å gi dere et mentalt bilde av hvordan denne gutten gikk kledd. Det var gule luftige klær, med en jakke, type vest, på overkroppen. At jeg har Asperger har ingenting med saken å gjøre. Jeg er ikke mindre troverdig av den grunn. Jeg er en oppegående person med IQ høyere en gjennomsnittet, tro det eller ei. Dette har jeg papirer på. Jeg kan kanskje skrive annerledes enn hva folk er vant til, men en løgner er jeg ikke. Jeg gikk rett ved siden av disse personene, bare adskilt av en murvegg\gjerde. Det er grunnen til at jeg hørte hva dem sa. Den ene av de 2 mennene ble litt rar i ansiktet, når han så meg komme rett ved siden av dem, der hvor gjerdet sluttet. Han hadde et utrykk i ansiktet, som om han lurte på om jeg hørte hva dem sa. Og jeg hørte faktisk hva dem sa. Jeg skal tipse politiet i kveld og bruker epost tenker jeg, fordi da skal jeg ta opp noen andre ting samtidig. 2
TrekStar Skrevet 16. april 2018 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2018 Da har jeg sendt tipset til kripos. Prøvde først tips-siden, men den var tungvindt å bruke. Jeg orket ikke den mer. Sendte istedet en e-post til kripos, med mitt fulle navn og adresse, slik at dem kan kontakte meg hvis det er noe. Men den tips-siden er noe herk. Jeg synes dem burde forenkle den og gi oss mindre felt å fylle ut. Den er jo værre enn selvangivelsen. Jeg begynte nesten å hyle i frustrasjon. Jeg nekter å bruke den mer, før den er gjort mer oversiktlig og lar en fylle ut mindre. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #11 Skrevet 16. april 2018 Takk. Du er et godt menneske. Anonymkode: ced55...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #12 Skrevet 16. april 2018 11 timer siden, TrekStar skrev: Opplevde når jeg dro hjem fra jobb en dag, at en guttunge rundt 11 år oppsøkte 2 menn. Mennene sa til gutten og vekslet mellom norsk og engelsk: "det er ikke ulovlig hvis du vil", "det er din kropp", "du bestemmer", "you decide". Dem dro mot t-banen og gutten ble med dem. Gutten var kledd i gule "aladdin" klær og en grønn caps. Det var 2 menn fra midtøsten, og dem tok t-banen videre mot østkanten, og gutten ble med. Hva gjør en med sånt, eller tror dere dette bare er noe som lett kan misforstås? Tenkte å tipse politi, men vil ikke virke dum eller overdrivende. Min første tanke er en innvandrerfamilie hvor gutten ville gå i Aladdin-klær og at de to mennene var for eksempel onkel og far som først ville at han skulle kle seg normalt og deretter ga opp diskusjonen og sa noe i retning «det er din kropp, du gjør hva du vil med den»? Anonymkode: 138e2...d0c 1
TrekStar Skrevet 17. april 2018 Forfatter #13 Skrevet 17. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker said: Min første tanke er en innvandrerfamilie hvor gutten ville gå i Aladdin-klær og at de to mennene var for eksempel onkel og far som først ville at han skulle kle seg normalt og deretter ga opp diskusjonen og sa noe i retning «det er din kropp, du gjør hva du vil med den»? Anonymkode: 138e2...d0c Dette var ikke mitt inntrykk. Men jeg har ihvertfall sagt ifra til kripos, så får dem vurdere hva dem vil gjøre med informasjonen jeg ga dem. Det er ihvertfall utenfor mine hender nå. Bedre å tipse, enn å ikke gjøre det, for sikkerhets skyld. Men det som skurret med disse mennene var, hvorfor sier dem "det er ikke ulovlig hvis DU vil". Det får meg til å tro at noe ikke var riktig med dems møte med gutten.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #14 Skrevet 17. april 2018 Det er bra du sa ifra iallefall. Politiet samler sammen alle tips de får og legger de sammen til de får ett helhetlig bilde. Da kan de gjøre noe med dette. Ingen tips er dumme, hvis ingen tipser blir ingenting oppdaget. Anonymkode: 7bed4...be3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #15 Skrevet 17. april 2018 Litt rar historie. Det virker litt rart at gutten var i et slags kostyme. Det er jo litt oppsiktsvekkende, og de vet vel at det blir lagt merke til? Og hvis det var snakk om prostitusjon, så ville de vel ikke møttes sånn. Hva med å si at det ikke var ulovlig? Hvordan oppsøkte gutten dem? Tror ikke at en guttunge møter to som kjøper sex av ham på den måten der. Her tror jeg at du har misforstått noe, men du har nå sendt mail, så om det er noe politiet anser som noe mistenkelig vil de vel kontakte deg. Anonymkode: 2e461...d31 3
TrekStar Skrevet 17. april 2018 Forfatter #16 Skrevet 17. april 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Min første tanke er en innvandrerfamilie hvor gutten ville gå i Aladdin-klær og at de to mennene var for eksempel onkel og far som først ville at han skulle kle seg normalt og deretter ga opp diskusjonen og sa noe i retning «det er din kropp, du gjør hva du vil med den»? Anonymkode: 138e2...d0c Hvis dem var far og onkel til gutten, da ville dem vel ha pratet arabisk til gutten, og ikke vekslet mellom norsk og engelsk, skulle man tro. Det later til å tro at gutten ikke kunne arabisk i det hele tatt. Jeg tror det er sannsynlig at gutten var norsk, og at de 2 mennene ikke var flytende i det norske språket, slik at dem vekslet mellom norsk og engelsk språk, når dem snakket med gutten. Det var ikke noe arabiske ord i det hele tatt, som ble utvekslet. Endret 17. april 2018 av TrekStar 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #17 Skrevet 17. april 2018 Man går ikke hjem og skriver på kvinneguiden, man ringer selvsagt politiet med en gang så disse guttene ikke forsvinner og eventuelt fortsetter med dette og skader seg selv for resten av livet. Men ja, skade allerede skjedd, uansett, MELD FRA! Anonymkode: 12176...574 1
minister-mio Skrevet 18. april 2018 #18 Skrevet 18. april 2018 På 17.4.2018 den 3.13, TrekStar skrev: Hvis dem var far og onkel til gutten, da ville dem vel ha pratet arabisk til gutten, og ikke vekslet mellom norsk og engelsk, skulle man tro. Det later til å tro at gutten ikke kunne arabisk i det hele tatt. Jeg tror det er sannsynlig at gutten var norsk, og at de 2 mennene ikke var flytende i det norske språket, slik at dem vekslet mellom norsk og engelsk språk, når dem snakket med gutten. Det var ikke noe arabiske ord i det hele tatt, som ble utvekslet. Hva vet du om morsmålet deres? Var ikke du en tilfeldig forbipasserende? 1
Papirfly Skrevet 18. april 2018 #19 Skrevet 18. april 2018 Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner. Papirfly, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #20 Skrevet 18. april 2018 På 17.4.2018 den 1.34, TrekStar skrev: Da har jeg sendt tipset til kripos. Prøvde først tips-siden, men den var tungvindt å bruke. Jeg orket ikke den mer. Men den tips-siden er noe herk. Jeg synes dem burde forenkle den og gi oss mindre felt å fylle ut. Den er jo værre enn selvangivelsen. Jeg begynte nesten å hyle i frustrasjon. Jeg nekter å bruke den mer, før den er gjort mer oversiktlig og lar en fylle ut mindre. Så jeg da som har sånn ca gjennomsnitt av iq fant siden der ganske lett... Anonymkode: 17be6...d39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå