Gå til innhold

Serviceintervall på eldre bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2005 Honda Civic, km stand 55200. Den har fått årlig service de 3 årene jeg har eid den, men greia er nå at jeg er ufør og kjører lite, kjørt 5000 på 1 år nå. Serviceintervaller går vel på 12000-16000 km hos serviceverksted, så jeg tenker det kan ikke være nødvendig med årlig service når jeg kjører så lite, kanskje jeg kan strekke det til 1,5 - 2 års intervall eller? Hva mener dere som har peiling på bil?

Anonymkode: edb2d...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en 2005 Honda Civic, km stand 55200. Den har fått årlig service de 3 årene jeg har eid den, men greia er nå at jeg er ufør og kjører lite, kjørt 5000 på 1 år nå. Serviceintervaller går vel på 12000-16000 km hos serviceverksted, så jeg tenker det kan ikke være nødvendig med årlig service når jeg kjører så lite, kanskje jeg kan strekke det til 1,5 - 2 års intervall eller? Hva mener dere som har peiling på bil?

Anonymkode: edb2d...d8a

2års intervall burde da holde, med så lite kjørt. Bare vær obs på at særlig bremsedeler kan sette seg fast i rust og skitt når de er lite i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet olje og filter en gang i året uavhengig av hvor lite den er kjørt! 

Anonymkode: 6adf2...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...