Gå til innhold

Jeg lurer på...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

...hvorfor denne personen snakker så veldig MYE og OVERDREVENT "amerikansk" på tv? Er det kult? :klo: 
Han virker veldig hyggelig og alt sånn, men hvorfor har han lagt seg til en sånn stil? Han har neppe aner der over? 
DNJP_5uX4AAjxki.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det ikke blitt veldig vanlig at unge (ungdommen nå til dags altså...) sniker inn engelske ord hele tiden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Jeg mistenker at de har et håp om å bli internasjonale kjendiser. Eller at de tror de er det. Jeg har slettet vedkommende fra snap på grunn av lekeamerikansken, det ble litt slitsomt 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har det sikkert kjempegøy med det han holder på med, så "good for him".

Men... Det blir altfor mye for min del. Jeg orker det ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Døgnvill skrev:

Han har det sikkert kjempegøy med det han holder på med, så "good for him".

Men... Det blir altfor mye for min del. Jeg orker det ikke.

Samme her. Jeg orker ikke slike mennesker som det er så veldig mye av og som må ta all plass, verken i virkeligheten eller på sosiale medier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

...hvorfor denne personen snakker så veldig MYE og OVERDREVENT "amerikansk" på tv? Er det kult? :klo: 
Han virker veldig hyggelig og alt sånn, men hvorfor har han lagt seg til en sånn stil? Han har neppe aner der over? 
DNJP_5uX4AAjxki.jpg

Hvem da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard er jo en kjempe fin og morsom! For oss som er unge så er amerikansk "inn" siden vi fasinerer oss over det. Usa er stort derfor han tar mye amerikansk inn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Elevbruker skrev:

Vegard er jo en kjempe fin og morsom! For oss som er unge så er amerikansk "inn" siden vi fasinerer oss over det. Usa er stort derfor han tar mye amerikansk inn.

Amerikansk har vært populært veldig lenge. Nesten "alltid". ;)  ...men det blir merkelig når norske mennesker ikke klarer å uttrykke seg på norsk og må sprite det opp med annet språk. Blir litt språkfattige da syns jeg. 
https://www.vgtv.no/video/152726/panelet-97-broren-til-erlend-elias-paa-paradise-og-harm-og-hegseth-tar-loegndetektortest

Litt eksempler på han og hans amerikanske tilstander uti her. Ikke et vondt ord sagt om Vegard, selv om den overdrevenheten blir litt MYE innimellom. *nyvasket klem til deg Vegard når du leser dette....ja, for jeg ser at du smugleser når ingen ser deg* :lur: 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Amerikansk har vært populært veldig lenge. Nesten "alltid". ;)  ...men det blir merkelig når norske mennesker ikke klarer å uttrykke seg på norsk og må sprite det opp med annet språk. Blir litt språkfattige da syns jeg. 
https://www.vgtv.no/video/152726/panelet-97-broren-til-erlend-elias-paa-paradise-og-harm-og-hegseth-tar-loegndetektortest

Litt eksempler på han og hans amerikanske tilstander uti her. Ikke et vondt ord sagt om Vegard, selv om den overdrevenheten blir litt MYE innimellom. *nyvasket klem til deg Vegard når du leser dette....ja, for jeg ser at du smugleser når ingen ser deg* :lur: 

Jeg er ikke vegard tror han syns bare er stas fått sin egen tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MoKath skrev:

Har det ikke blitt veldig vanlig at unge (ungdommen nå til dags altså...) sniker inn engelske ord hele tiden?

Jo. Norsk er på vei ut. Alle snakker jo som om de skulle vært med SHF. De tror det er "kult", men det høres bare idiotisk ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke i målgruppa hans (vil jeg beskjedent hevde), men jeg synes han er ganske morsom. Han er jo en artist på jobb. A diva at work. ☺️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke i målgruppen til Vegard Harm, men synes han er helt herlig!!! ❤️

Endret av Hummingbird2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I noen tilfeller vil jeg nok nevne at det er ganske vanlig å slå litt over i engelsk. Ikke nødvendigvis fordi man skal prøve seg på "hip og kul", men fordi det faller mer naturlig. Jeg jobber i IT-bransjen f. eks. hvor alt håndteres hovedsaklig på engelsk og kundene man snakker med ikke forstår bæret hvis man bruker de norske uttrykkene.
Samtidig har jeg mange engelske og amerikanske venner som jeg snakker titt og ofte med, og når man slår over såpass ofte så ender det med at de to språkene til tider flyter over i hverandre. Og jeg er ikke det man kaller målgruppen til "ung og hip", snarere tvert imot.

Det er godt mulig at Vegard har delvis av samme problemet som meg. At man er så vant til å kommunisere med andre på engelsk at de to språkene flyter over i hverandre. Og enkelte ordspill og uttrykk er kun brukbare på engelsk, og da er det veldig lett å lene seg på det. Vegard bruker jo ofte uttrykket "starstruck", jeg er faktisk usikker på hva det skulle oversettes til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...