AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Hva er din erfaring med dette som kvinne? Hvilke gevinster fikk du? (økt sexlyst, vektnedgang, mer energi, bedre humør, mer evne til trening etc etc) og hvilke bivirkninger? hvor fort virket det på deg? Siste jeg lurer på er; hvordan fikk du dette? Kan du anbefale en gynekolog/lege/senter etc? (Har også lagt ut spørsmålene på forum for seksualitet.) Anonymkode: 33e04...b62
Olaug Olsen Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er din erfaring med dette som kvinne? Hvilke gevinster fikk du? (økt sexlyst, vektnedgang, mer energi, bedre humør, mer evne til trening etc etc) og hvilke bivirkninger? hvor fort virket det på deg? Siste jeg lurer på er; hvordan fikk du dette? Kan du anbefale en gynekolog/lege/senter etc? (Har også lagt ut spørsmålene på forum for seksualitet.) Anonymkode: 33e04...b62 Hvorfor vil du bruke dette, og hva hjelper det mot? 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 7 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Hvorfor vil du bruke dette, og hva hjelper det mot? Det som står i parentes: Økt sexlyst, vektnedgang, mer energi, bedre humør, mer evne til trening..... men det er ikke så lett å få det utskrevet. De fleste gynekologer/fastleger ber deg bruke en helt annen hormonkrem som ikke har samme virkning. Anonymkode: 33e04...b62
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Skrevet 15. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som står i parentes: Økt sexlyst, vektnedgang, mer energi, bedre humør, mer evne til trening..... men det er ikke så lett å få det utskrevet. De fleste gynekologer/fastleger ber deg bruke en helt annen hormonkrem som ikke har samme virkning. Anonymkode: 33e04...b62 Det er fordi det kan gi en viriliserende effekt. Antar du ikke ønsker å bli mandig med hårvekst, mørk stemme osv? Anonymkode: 6facf...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi det kan gi en viriliserende effekt. Antar du ikke ønsker å bli mandig med hårvekst, mørk stemme osv? Anonymkode: 6facf...3c3 Nei det er helt feil. Man får det i ekstremt lav dose, som ikke påvirker hverken stemme, hårvekst eller annet som har med mandighet å gjøre . Det er vanskelig å få det utskrevet fordi de fleste leger, av gammel vane, skriver ut progesteronkrem eller østrogen-tilskudd....mens menn derimot får tilskudd av testosteron dersom de har de symptomer jeg skriver. Vi kvinner trenger også noe testosteron og mange av oss har østrogendominans, som kan gi nettopp disse symptomene. Testosteronmangel hos kvinner er ikke bra og det er som nevnt, helt ufarlig i små doser. Tror muligens du skal lese deg opp litt.... Anonymkode: 33e04...b62 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #6 Skrevet 15. april 2018 Høres ut som noe jeg kunne trengt Anonymkode: a98fe...b90
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #7 Skrevet 15. april 2018 For at dette skal virke positivt så må man ha sjekket hormonene først. Om man ikke har testosteronunderskudd, så kan dette gi feil utslag, som eks økt behåring, mer kviser ol. Og det vil de færreste kvinner ha. Anonymkode: 4a4cc...d32 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #8 Skrevet 15. april 2018 Jeg bruker det fordi jeg har hatt kreft og behandlingen medførte at all hormonproduksjon ble ødelagt. Kvinner produserer en liten andel testosteron naturlig så derfor har jeg fått utskrevet fra gynekolog. De er veldig strenge og jeg tror du må ha gode grunner for å få det. Kvinner får det heller ikke på blå resept slik menn gjør og det er ganske dyrt Har ikke noen negative erfaringer, merket at jeg ble litt mer som før mht sexlyst og energi - men det kommer nok også av at jeg tar andre hormontilskudd som østrogen Anonymkode: 81139...df0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er helt feil. Man får det i ekstremt lav dose, som ikke påvirker hverken stemme, hårvekst eller annet som har med mandighet å gjøre . Det er vanskelig å få det utskrevet fordi de fleste leger, av gammel vane, skriver ut progesteronkrem eller østrogen-tilskudd....mens menn derimot får tilskudd av testosteron dersom de har de symptomer jeg skriver. Vi kvinner trenger også noe testosteron og mange av oss har østrogendominans, som kan gi nettopp disse symptomene. Testosteronmangel hos kvinner er ikke bra og det er som nevnt, helt ufarlig i små doser. Tror muligens du skal lese deg opp litt.... Anonymkode: 33e04...b62 Du får sende mail til felleskatalogen og klage da siden det er helt feil Anonymkode: 6facf...3c3
Olaug Olsen Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 Jeg fant en artikkel om temaet. Gelé kan overføres til andre gjennom fysisk kontakt. Det er ikke bra hvis sønn eller datter får i seg fra mors testosteron gelé, og utvikler skjeggvekst og andre plager. Hvorfor ikke satse på injeksjoner isteden, eller tabletter? Les mer her: https://tctmed.com/testosterone-gel-for-women/ 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får sende mail til felleskatalogen og klage da siden det er helt feil Anonymkode: 6facf...3c3 Det har jeg ikke noe behov for, men forstår det er der du har funnet ditt glupe svar. Jeg skrev også, som svar til deg, at det er ufarlig i SMÅ doser. Felleskatalogen skriver om virkning/bivirkning, og testosteron gis i utgangspunktet til menn. Men til kvinner i SMÅ doser (for å gjenta meg selv) er det ufarlig og kan være utrolig bra og effektivt. Så jeg holder fast på at det du sier er feil. Det er svært generaliserende av deg å si at man får dypere stemme, hårvekst osv. Joda, hvis man tar dose i lik grad som menn, så får man det... Anonymkode: 33e04...b62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå