Gå til innhold

Morsomme ja/nei-spørsmål


Astra

Anbefalte innlegg

I forbindelse med bryllup neste lørdag, har jeg som forlover fått i ansvar å arrangere noen leiker. En av leikene går ut på å ta opp noen par og la dem svare ja/nei på en del spørsmål.

Har dere forslag til morsomme spørsmål til par som kjenner hverandre godt?

Vær så snill å ikke diskutere om leiker er aktuelt eller ikke i bryllup! Det er ikke det som er saken :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må forklare litt mer om hva leken går ut på. Hvis ikke blir det vanskelig å skulle hjelpe til med spørsmål. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, du har helt rett Tvilling 76! :oops:

Leiken går ut på at en del par (kjærester, samboere, ektepar osv) som har kjent hverandre en god stund blir stilt en del spørsmål - gjerne med en humoristisk vri (det er disse jeg vil ha tips til). Hver person har fått et ark med ja og nei på hver sin side, og det hele går ut på å svare likt som partneren uten å kikke. Gutta sitter med ryggen til i salen, mens jentene sitter med ryggen mot partneren sin med ansiktet vendt mot salen. De skal så holde opp plakat med svar på spørsmålet, og får poeng hvis paret svarer likt.

Et spørsmål kan være: Hvis han har en splitter ny og dyr Mercedes, vil hun få lov til å lukeparkere den?

Har noen flere spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Er det virkelig ingen som har forslag til ja/nei-spørsmål til par som kjenner hverandre godt??? :sjokk:

Jeg blir veldig takknemlig for svar :)

Astra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan jo være mye forskjellig det...

Er han flink til å gjøre husarbeid?

Er hun flink til å synge?

Shopper hun for mye?

Kan hun skifte en sikring? (ville hun ha gjort det om hun måtte)

Ville han/hun turt å ri på en hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med på dette. Bare at da sto det hun og han på lappene.

Et spm var: hvem har finest rompe?

Hvem gjør husarbeidet?

hvem er mest opptatt av utseendet?

Husker ikke flere.

Det som var stilig var at brudeparet, forloverne deres som var et par og foreldrene til bruden ble spurt.

Det ble til slutt slik at de forloverne( som hadde vært kortest ilag) kjente hverandre best, så kom brudeparet og foreldrene til sist.

MOralen ble: jo lengre man er ilag, jo mindre kjenner man hverandre..

Ble jo litt morsomt det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør stille spørsmålene som en historie.... hvor ja/nei svarene endrer historiens gang....

La meg forklare så dere skjønner hva jeg mener....man kan f eks stillere mannen følgende; "Du sitter ved siden av ei fin dame på T-banen, skjørtet hennes var revnet opp i baken uten at hun visste det selv.... ville du sagt ifra?

.. og påfølgende spørsmålet til dama, "hvordan hadde du reagert om en mann på T-banen nevnte at baken din var revnet opp"...

Slik får man på en gøyal og morsom måte en historie... og hvis du er interessert så kan jeg lage en historie til deg..... da jeg har en kreativitet som jeg anser overgår det normale gjennomsnitt av befolkningen...

Waco

Det handler om å tenke nytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill, og for kreativiteten til Waco - ja, du overgår de fleste på det området :blunke:

Har laget ferdig plakatene med ja og nei, så det må nesten bli spørsmål som kan besvares med disse ordene.

Brudeparet skal være et av parene opp, men jeg er forlover, så jeg slipper å bli med på leiken :) Skal få hjelp av brudeparet til å plukke ut par - fordi jeg kjenner kun hennes venner.

Nok en gang takk for forslag - kom gjerne med flere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...