Gjest Valhalla Skrevet 22. februar 2005 #21 Skrevet 22. februar 2005 Og hvordan er du sikker på at ikke Turner påvirker hvordan CNN dekker nyheter? Fox er høyrevidd, selv om du er uenig behøver ikke det å bety at det de driver med er galt eller så mye annerledes enn hva andre kanaler gjør. Man er så vant til venstrevridningen at man tror det er slik nyhetsformidlingen må være, Fox har vist et alternativ.
Gjest Valhalla Skrevet 22. februar 2005 #22 Skrevet 22. februar 2005 Liberal bias :-) http://www.mrc.org/
Gjest TomKrus Skrevet 22. februar 2005 #23 Skrevet 22. februar 2005 Og hvordan er du sikker på at ikke Turner påvirker hvordan CNN dekker nyheter? Fox er høyrevidd' date=' selv om du er uenig behøver ikke det å bety at det de driver med er galt eller så mye annerledes enn hva andre kanaler gjør. Man er så vant til venstrevridningen at man tror det er slik nyhetsformidlingen må være, Fox har vist et alternativ.[/quote'] Jaja. Deg om det. Tror nok hvis du spør journalister i fox og cnn så finner du fort ut hvem som har flest restriksjoner.
Gjest Valhalla Skrevet 22. februar 2005 #24 Skrevet 22. februar 2005 Man trenger ikke vedta restriksjoner dersom man ansetter folk med et visst syn og hvis kulturen i den aktuelle kanalen/avisen har en klar vridning. Man blir sendt ut på oppdrag for å dekke visse saker. Det trenger heller ikke alltid komme klart frem i hvordan det rapporteres, men HVA som rapporteres. Du kan jo fortsette å tro på "objektivitet" og "nøytrale" nyheter, slikt er det ikke så forferdelig mye av.
Gjest TomKrus Skrevet 22. februar 2005 #25 Skrevet 22. februar 2005 Du kan jo fortsette å tro på "objektivitet" og "nøytrale" nyheter, slikt er det ikke så forferdelig mye av. Jeg har nok et litt mer nyansert syn på slikt, så jeg ser ikke på noen nyheter som fullstendig objektive. Derimot er noen kanaler flinkere til å presentere oss seere og lesere en større bit av virkeligheten, og ikke bare store deler av den ene siden. Uansett, morsomt å se hva som er det viktigste for M, og det er selvfølgelig penger. Det er jo derfor han også liker å bruke kanalen sin for å fronte politikk som er til det beste for ham. Tror ikke han har større interesser i politikk enn det.
Gjest Valhalla Skrevet 22. februar 2005 #26 Skrevet 22. februar 2005 Se det, samme syn som meg med andre ord. Fox er dermed et fint supplement til CNN.
Gjest gjest1 Skrevet 22. februar 2005 #27 Skrevet 22. februar 2005 Tilbake til The Simpsons og folks harme over at den ene søsteren til Marge er lesbisk. Jeg ville aldri ansett denne serien som rollemodeller for barna mine - denne serien er vel ikke akkurat for barn uansett? Episoden i dag: Homer treffer på Springfields politisjef oppe ved "the make out point". Politisjefen hadde gjemt unna noe egenprodusert brennevin i buskene der oppe. Homer klaget over at Marge har begynt å fly ute med en venninne... hvorpå politisjefen (husker ikke navnet hans jeg..) ytrer: Kjøp deg en sånn oppblåsbar ei da vel - men vær sikker på at du kjøper ei dame. Jeg bommet på det en gang og... ehe... ja, du veit.... Er dette beregnet på unger overhodet? Neppe...
Gjest neppe ;-) Skrevet 23. februar 2005 #28 Skrevet 23. februar 2005 > Du er klar over at Fox har andre kanaler enn fox news? De sender mye rart. Fox har en høyrevridning på fox news av kommersielle hensyn, er det så vanskelig å akseptere. 1. Det er ikke av kommersielle, men politiske hensyn 2. Det er uakseptabelt
Caramba Skrevet 23. februar 2005 #29 Skrevet 23. februar 2005 Enig i at The Simpsons er en voksenserie, en vanvittig morsom en også. Om "tanta" til Homer er lesbisk bør da være folk revnende likegyldig, kan ikke skjønne at dette er noe tema engang. I USA virker det som det nå en voldsom oppblomstring av ny-konservatisme, og det er plutselig ikke rom for noe annet en "A4-lykkelig famileliv"- mennesker. Det er ganske trist når "liberal" plutselig har blitt et skjeldsord........
Gjest Valhalla Skrevet 23. februar 2005 #30 Skrevet 23. februar 2005 1. Det er ikke av kommersielle, men politiske hensyn 2. Det er uakseptabelt Du ser ikke at det var et marked som bare ventet på å bli fyllt? Det var genialt. Jeg synes det er flott med forskjellige syn i media, på tide at de venstrevidde fikk konkuranse.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #31 Skrevet 23. februar 2005 Vi må huske at vi snakker om USA' date=' landet med flest moraler pr. innbygger.[/quote']
Gjest TomKrus Skrevet 23. februar 2005 #32 Skrevet 23. februar 2005 Det største problemet er nok at det er snakk om et bryllup. Allerede i sesong 4 (tror jeg) ymtet Patty frampå at hun nå for alltid ville forlate de heterofile rekker. Eks-mannejeger er litt feil, da det vel alltid har vært Selma som har fått mennene. Homofili er ikke noe nytt i Simpsons. Smithers forhold til Burns gikk vel raskt over fra hengivenhet til kjærlighet. Homer levde i et kollektiv med to homser, hvorav en han kysset med. Marge har hatt en homofil venn som Homer var svært skeptisk til, og Homer har tatt med Bart til et smelteverk for å sikre at han ikke ble homse. Dessverre var dette et smelteverk hvor alle var homofile.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå