Gå til innhold

Hjelp til strikking!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er nå snart ferdig med denne lua. Jeg har kommet til den siste delen der jeg strikker 2 r og vr sammen og r og vr. Jeg skal begynne på den tredje linjen (fra toppen). Jeg har 8 (gange 6) masker fra før av i følge diagrammet. Og etter den nest tredje siste linjen skal jeg ha 4 masker (gange 6). Men hvordan blir det fra 8 til 4? Min blir fra 8 masker til 6...

https://www.nille.no/lindegarn?gclid=EAIaIQobChMI45jmrMG62gIVTi4YCh0YEgU5EAAYASAAEgIpj_D_BwE

Anonymkode: a330b...0fb

Innlegget er redigert ihht opphavsretten.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg er nå snart ferdig med denne lua. Jeg har kommet til den siste delen der jeg strikker 2 r og vr sammen og r og vr. Jeg skal begynne på den tredje linjen (fra toppen). Jeg har 8 (gange 6) masker fra før av i følge diagrammet. Og etter den nest tredje siste linjen skal jeg ha 4 masker (gange 6). Men hvordan blir det fra 8 til 4? Min blir fra 8 masker til 6...

https://www.nille.no/lindegarn?gclid=EAIaIQobChMI45jmrMG62gIVTi4YCh0YEgU5EAAYASAAEgIpj_D_BwE

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke inn på linken din fordi den må lastes ned og lagres på min enhet. 

Med mindre det er en gratis oppskrift så har du heller ikke lov til å legge den ut på nett. 

Kan du forklare hvor du har funnet oppskriften elelr hva lua heter? 

Anonymkode: 91d9a...422

Sitatet er ryddet i ihht opphavsretten.

Endret av Papirfly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går ikke inn på linken din fordi den må lastes ned og lagres på min enhet. 

Med mindre det er en gratis oppskrift så har du heller ikke lov til å legge den ut på nett. 

Kan du forklare hvor du har funnet oppskriften elelr hva lua heter? 

Hei, den er henter fra nettsiden til Nille. Hvis du går inn på nettsiden og ser etter Velkommenlua: fjellsekkeluen.  Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, den er henter fra nettsiden til Nille. Hvis du går inn på nettsiden og ser etter Velkommenlua: fjellsekkeluen.  Takk

Takk. Kommer tilbake til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var en smule komplisert. Men jeg vil tro du skal fjerne de to stolpene i midten, som er kortere enn de andre, ved å strikke den ene masken sammen inn i stolpen bak den masken som forsvinner, og den neste forkortede stolpens maske sammen med masken i den lange stolpen på neste forhøyede stolpe. Ikke lett å forklare dette. 

Mes trikking så er det ofte slik at mønsteret ikke altid kan følges slavisk. Da må en prøve seg frem og gjøre det en selv mener blir finest. Jeg holder på med et prosjekt der jeg har rekt opp x antall ganger og vært i strikkebutikken for å få hjelp en gang, og jeg må nokmdit en gang til. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den der var en smule komplisert. Men jeg vil tro du skal fjerne de to stolpene i midten, som er kortere enn de andre, ved å strikke den ene masken sammen inn i stolpen bak den masken som forsvinner, og den neste forkortede stolpens maske sammen med masken i den lange stolpen på neste forhøyede stolpe. Ikke lett å forklare dette. 

Mes trikking så er det ofte slik at mønsteret ikke altid kan følges slavisk. Da må en prøve seg frem og gjøre det en selv mener blir finest. Jeg holder på med et prosjekt der jeg har rekt opp x antall ganger og vært i strikkebutikken for å få hjelp en gang, og jeg må nokmdit en gang til. :sukk:

Ok. Tusen takk for hjelpa !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...