Gå til innhold

Tips til hostemedisin/saft, som ikke smaker helt for j.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med forkjølelse og tørrhoste. Hosten har vært et tilbakevennende problem i hele vinter, og spesielt om natta.
Kjøpte derfor Noskapin rett før jul, men den hjalp ikke noe særlig, så jeg fikk Cosylan på resept.
( Noskapin smakte også forferdelig. )

Men f i h!!! Hvorfor skal det smake så j..... pyton??

Mulig jeg høres barnslig ut, men helt seriøst! Jeg har store problemer med å få det i meg. Brekker meg skikkelig. Har prøvd å holde for nesa, skylde etter med vann/sterk saft o.l, men synes ikke at det hjelper.

Så... Er det noen som har noen tips? Enten til hvordan man kan få i seg dette uten å spy, eller tips til noe annet som kan hjelpe, uten at det smaker helt for jævlig grusomt.

Optimistisk takk!

Anonymkode: 221a2...de7

• Liker 1
Skrevet

Her bruker vi solvipect comp ved behov, den er ikke halvparten så jævlig på smak som Cosylan er. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med forkjølelse og tørrhoste. Hosten har vært et tilbakevennende problem i hele vinter, og spesielt om natta.
Kjøpte derfor Noskapin rett før jul, men den hjalp ikke noe særlig, så jeg fikk Cosylan på resept.
( Noskapin smakte også forferdelig. )

Men f i h!!! Hvorfor skal det smake så j..... pyton??

Mulig jeg høres barnslig ut, men helt seriøst! Jeg har store problemer med å få det i meg. Brekker meg skikkelig. Har prøvd å holde for nesa, skylde etter med vann/sterk saft o.l, men synes ikke at det hjelper.

Så... Er det noen som har noen tips? Enten til hvordan man kan få i seg dette uten å spy, eller tips til noe annet som kan hjelpe, uten at det smaker helt for jævlig grusomt.

Optimistisk takk!

*skylle

9 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Her bruker vi solvipect comp ved behov, den er ikke halvparten så jævlig på smak som Cosylan er. 😊

Tusen takk for tips! Da skal jeg høre med legen om jeg ikke kan få en ny resept :)

AnonymBruker
Skrevet

Solvipect comp er det samme som Cosylan, men smaker lakris. Forstår ikke hvorfor leger er så kjappe med å skrive ut Cosylan fremfor Solvipect comp.  Sovlipect har litt mer virkemiddel, så er bittelitt sterkere, men da kan man bare ta mindre dose. 

Anonymkode: 108a2...fb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...