Gå til innhold

Ikea kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på nytt kjøkken men har ikke råd til å bruke så mye på det, derfor hadde ett ikea kjøkken vært helt topp. Men er det noen som har noe erfaring med kjøkken fra ikea? jeg syns ofte det er slik at det mangler masse deler og sånn og det er jo kjedelig..

Heidi :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pusset nylig opp kjøkkenet mitt, og vurderte da Ikea.

Nå ble det tilslutt Det Norske Kjøkkensenter- kjøkken på meg, men det hadde egentlig ikke noe med kvaliteten å gjøre.

Kjenner flere som har kjøkken fra Ikea, og det virker som om de fleste er veldig fornøyd. Det jeg så på som hovedproblemet med Ikea er at de har sine standardmål, så hvis en ikke har de rette målene på kjøkkenet blir det fort veldig mye som går bort i foringer. Hos oss ble det hvertfall helt håpløst!

En annen ting med Ikea er at det ikke er så veldig mye billigere enn andre steder hvis en ikke kan montere det selv.

Men uansett, hvis du har et kjøkken som passer til Ikea sine mål, og i tillegg kan montere selv vil det nok være et bra alternativ for deg.

Hvertfall her i Bergen har de nå flere kjøkken som lagervare, så da skal en slippe unna det at det mangler noen deler som det tar evigheter før dukker opp..

Lykke til da!

Skrevet

Vi har Ikea kjøkken og er kjempefornøyd. Det eneste jeg har å "klage" på er at jeg syns selve oppvaskkummen er av ganske dårlig kvalitet. Ellers har jeg ingen verdens ting å klage på. Vi fikk alle delene med en gang, og måtte kun bytte en dør som var litt vindskeiv. Bytte gikk også smertefritt!

Skrevet

En annen positiv ting med IKEA er programmet du kan laste ned fra nett... der designer du ditt eget kjøkken, og får god oversikt over mål osv..i tilegg til prisforslag.. :)

Skrevet

vi har ikea kjøkken og er kjempe fornøyd. Ingenting manglet.

Skrevet
vi har ikea kjøkken og er kjempe fornøyd. Ingenting manglet.

Vi også!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har akkurat satt inn nytt ikea-kjøkken, og er kjempefornøyde!

Vi skulle bytte kjøkken i nykjøpt leilighet, og valgte faktisk akkurat samme type innredning som vi hadde i den gamle leiligheten som vi flyttet fra: Ikea Nexus bjørk. Det kjøkkenet vi flyttet fra, var *minst* fire år gammelt (det sto der da vi flyttet inn), og det så helt nytt ut da vi flyttet derfra.

Jeg ville absolutt gått for IKEA-kjøkken: Utvalget i skap er veldig bra, servicen er god, jeg har ikke opplevd at noe har manglet, kjøkkenet ser bra ut, det er billig, og kvaliteten er det ikke noe å si på såvidt jeg har opplevd.

Et lite sidespor:

Det må sies at vi fikk det firmaet som IKEA samarbeider med til å montere kjøkkenet for oss. Leiligheten vår er over hundre år gammel og nokså vindskjev, og vi orket ikke tanken på å skulle bruke ukesvis på å gjøre det selv. Synes prisen var OK: Vi betalte 16.000 for montering av kjøkkenet. (2 vegger a 3 meter med over- og underskap, samt noe tillegg for lokale tilpasninger pga skjevheten.)

Skrevet

Ok,takk for svar.. Da skal jeg satse på Ikea jeg også :)

Skrevet

Jeg har tidligere hatt Ikea-kjøkken. Var veldig fornøyd bortsett fra to ting:

Vasken ble veldig fort matt og stygg. Hjalp ikke med stålrens heller.

Hadde benkeplate av laminat hvor kanten løsnet. Kanskje jeg bare var litt uheldig?

Jeg fikk alle delene hjemkjørt og brukte montører som samarbeidet med Ikea. Ingenting å klage på. En benkeplate ble ødelagt under transport og det gikk greit å få ny. De som monterte ordnet både rørlegger og snekker.

Skrevet

Vi har IKEA-kjøkken og er veldig fornøyd, men som allerede nevnt er ikke oppvaskkummene de beste og laminat-benkene kan etter en stund/år bli ødelagt på kantene.

Skrevet

Vi har og ikea-kjøkken. Fikk alt med en gang, og det var lett å montere... Ingentilng manglet, og vi fikk god service. Vi laget vår egen tegning på data på forhånd, slik at det skulle passe. Det eneste som var dumt, var at vi burde kjøpt røropplegg til vask hos en rørlegger, for ikea går etter svenske mål og ikke norske, så pappa hadde litt styr med å få delene til å passe med det som var der fra før.... Men ellers ble det veldig bra. Vi kjøpte håndtak et annet sted, så vårt helt hvite, enkle ikeakjøkken ble ganske stilig til slutt....... :-)

Skrevet

Vi har også IKEA-kjøkken, men vi har kjøpt benkeplate, vask og blandebatteri (samt hvitevarer) et annet sted. Superfornøyd med den løsningen, og har absolutt ingenting å utsette på innredningen fra IKEA.

Skrevet

Vi har ikke Ikea-kjøkken, men kvik-kjøkken. www.kvik.no Anbefaler å ta en titt på det også. :) De har også et program hvor du kan tegne kjøkkenet ditt selv. Jeg brukte det da jeg tegna vårt kjøkken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi holder på å planlegge nytt kjøkken i disse dager, og det overrasket meg veldig da jeg fant ut at HTH og Ikea ikke var så langt unna hverandre i pris... I vårt tilfelle ble differansen ca 3000,-kr! Det er jo så få av kjøkkenprodusentene som har prisliste liggende ute på nettet, men jeg fant ihvertfall en hos HTH og ble positivt overrasket. Man tror jo det koster over 100 000,-kr alle andre steder enn Ikea, men det er ikke tilfelle...

Antagelig går vi for kjøkken fra JKE design, (med forbehold om hvordan prisene deres er). De har ihvertfall mange skapløsninger de ikke har så mange andre steder, som diagonal hjørne-løsning med målene 105x105 (skal ha hjørnevask, men vil ha bedre plass rundt den enn standard 90x90) og ikke minst underskap som løfter oppvaskmaskinen til bedre arbeidshøyde. Helt genialt.

Hvis jeg skulle kjøpt kjøkken hos Ikea ville jeg helt klart fulgt rådene ovenfor, med å kjøpe røropplegget, vask, blandebatteri og benkeplate hos noen andre. Bortsett fra på de områdene har Ikea blitt ganske bra de siste årene. Jeg syns feks mange av dørfrontene deres har finere design enn noen av de dyrere produsentene.

• 1 år senere...
Skrevet

Har ikea hjørnevask? Jeg finner det ikke katalogene deres eller i "designprogrammet". Hjørnebenkeskapene ser ikke ut til å passe til en vask.

Gjest hvorfor ikke benkeplate?
Skrevet

Ser at mange ikke anbefaler benkeplate fra IKEA, hvorfor ikke det? Eller mener dere kun laminat-platen og ikke benkeplatene i heltre? Skal nemlig ha ny benkeplate, og har sett på den fra IKEA...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg anbefaler ikke laminat benkeplate fra IKEA.

Min erfaring var at sidene på endene som vendte mot komfyren løsnet pga varmen.

Skrevet

Anbefaler ikke laminatbenkeplate heller. Vi har benkeplate fra Ikea i heltre bøk, og den er vi så langt veldig fornøyd med (ett år gammel). Hele kjøkkenet ellers er også fra Ikea (alt fra skap til blandebatteri, men ikke hvitevarene) og vi er veldig fornøyde.

Skrevet

Vi har IKEA-kjøkken og selve kvaliteten på kjøkkenet er i følge snekkerene som satte det opp bedre enn hos mange andre leverandører.

Selve kjøkkenet er vi kjempefornøyd med også, det eneste var at vi lenge hadde problemer med en del ting som ike ble levert og som vi måtte kjøpe selv. Det tok 2-3 mnd før vi fikk refundert de kronene vi måtte legge ut...

Skrevet

Arkana, ser du har blandebatteriet. Mange sier de fra IKEA ikk er så gode. Hva er din erfaring? (Og andre som har eller har hatt dem og ikke bare hørt noe, kan selvsagt også svare...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...