Gå til innhold

Er så drittlei 17. mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater 17. mai! Selvsagt glad for at jeg bor i et fritt land osv. 

Men! Med barn i skole og aktiviteter så er det jo et jævla stress hele tiden. 

Man må stå opp enda tidligere enn på hverdager.   Følge i tog. Stille opp på all slags dugnader/tvangsarbeid både på dagen og dagene rundt. Kjempegøy å stå og selge kaker halve dagen. Møte på 'hyggelige' og 'sosiale' opplegg på skole osv. 

Dette er en helligdag/fridag. Men det er den verste og mest slitsomme dagen i året, ihvertfall føler jeg det slik. Har lyst til å ta med barna på hytta i stedet.... Men da er man ikke solidarisk, sosial, og man bryr seg ikke om at man må jobbe for å samle inn et resultat til en total verdi av 10000 kr til fau/korps/idrettslaget, ved å sette 100 personer i sving med meningsløse oppgaver. 

I tillegg koster det en formue, med bunader/klær, uendelig mas om is, pølser, ballonger og gud vet hva.

Ååååhhh! Dagens utblåsning! Kommer kanskje flere den neste måneden...

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo for all del bare dra på hytta på 17. mai om det er det du ønsker? Jeg har gode minner fra 17. maifeiring på hytta som barn :) Skjønner at du synes det er stress, de fleste helligdager er stress når man har barn, men tenk så lykkelig ungen din er da!

Anonymkode: 27089...f2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo for all del bare dra på hytta på 17. mai om det er det du ønsker? Jeg har gode minner fra 17. maifeiring på hytta som barn :) Skjønner at du synes det er stress, de fleste helligdager er stress når man har barn, men tenk så lykkelig ungen din er da!

Anonymkode: 27089...f2b

Jeg hatet 17 mai som liten. Det betydde vonde gnagsår, upraktisk varm bunad som gjorde at jeg ikke kunne delta i lekene som ble arrangert på likt nivå som gutta. 

Får jeg noensinne barn så stikker jeg heller av på hytta med de. Med mindre se har svært lyst å tortureres slik jeg ble. 

Anonymkode: 48d34...f30

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Møkk lei sjøl jeg. Jeg elsker hos å klart landet vårt og det at vi er fri. Men fy fader jeg er glad for at jeg slipper det maset. Har ikke gått i tog på årevis (siden jeg var i barneskolealder tror jeg) å nå i voksen alder har jeg heller gått på pubben med venner og feiret der 😂 takk og lov for at jeg ikke har barn 🙏🏼 Å når den tid kommer blir ikke jeg den første i køen for å selge is akkurat 

Anonymkode: f29e7...ecc

• Liker 2
Skrevet

17. Mai er barnas dag. Du gjør en innsats for dem. Bruker du så mye penger på pølser og is til barna den dagen at det går ut over økonomien, er det nok best å trappe ned.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er drittlei 17.mai jeg også og jeg gruer meg til den dagen hvert eneste år.

Men, det er bare én dag så er det over. 

Og det MÅ ikke være fri tilgang av is, brus og pølser den dagen selv om noen sier at "sånn har det alltid vært og sånn skal det alltid være"

Anonymkode: da3d6...54e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke feiret 17.mai, i den hensyn siden jeg ikke har noen som jeg kan feire med. Er det noe annet du hater også?

Anonymkode: d460a...b53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke feiret 17.mai, i den hensyn siden jeg ikke har noen som jeg kan feire med. Er det noe annet du hater også?

Ja TS! Tenk på barna i Afrika som aldri får gå i tog og kjøpe miljøfientlige heliumsballonger! 😱

:ironi:

Anonymkode: c37b6...6c0

• Liker 9
Gjest Herr Heftig
Skrevet

17. mai tog er frivillig, og de fleste barna misliker det intenst. Alternativet er ikke skole, men fri.

17. mai er barnemishandling.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var denne ment å trumfe ts sin frustrasjon?

Anonymkode: 4b2d8...a81

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hatet 17 mai som liten. Det betydde vonde gnagsår, upraktisk varm bunad som gjorde at jeg ikke kunne delta i lekene som ble arrangert på likt nivå som gutta. 

Får jeg noensinne barn så stikker jeg heller av på hytta med de. Med mindre se har svært lyst å tortureres slik jeg ble. 

Anonymkode: 48d34...f30

Hvis ungene dine ikke ønsker å "tortureres" slik du ble, så kan de vel bare få lov til å ha på seg komfortable klær? Snakk om dårlig grunn for å mislike 17. mai :rolleyes:

Anonymkode: 1d7d9...41b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Herr Heftig skrev:

17. mai tog er frivillig, og de fleste barna misliker det intenst. Alternativet er ikke skole, men fri.

17. mai er barnemishandling.

De fleste barn liker 17. mai, og gleder seg til den dagen :)     (Kjenner du noen barn? ;) )

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har i alle år gjort det obligatoriske, tog, bunad, is, pølse, dugnad og full pakke. Nå går poden på u.skolen så vil tro at han helst vil slippe å gå i tog i år, han skal få velge selv. Dropper han det, så tror jeg vi holder oss hjemme og gjør dagen til en kosedag med film og kake.

Anonymkode: 9b70a...db5

• Liker 4
Gjest Herr Heftig
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste barn liker 17. mai, og gleder seg til den dagen :)     (Kjenner du noen barn? ;) )

Jeg har da vært barn selv, og vi hatet det alle sammen. Vi ville mye heller hatt fri, og spilt fotball på dagtid.

Skrevet

Åååh for en befriende tråd. Jeg hadde egentlig veldig lyst til å bli med førsteklassingen dette året, men har lempet de hos faren. Jeg skal gjøre INGENTING. Eller dra på frokost med venner. 

Har alltid likt 17. mai. Men denne gangen er det deilig å slippe å stå opp før solen, masete unger, svære klynger, kaos og voksne man måååå konversere med...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi dro alltid på Tusenfryd. Herlig :)

Anonymkode: 4b2d8...a81

• Liker 6
Skrevet

Var HIMMELSK som barn da jeg ble gammel nok til å slippe toget. Hør med barna dine, kan godt være de ikke er så sykt opptatt av korps, pølser og tog bare fordi "alle" andre er det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg hater 17. mai! Selvsagt glad for at jeg bor i et fritt land osv. 

Men! Med barn i skole og aktiviteter så er det jo et jævla stress hele tiden. 

Man må stå opp enda tidligere enn på hverdager.   Følge i tog. Stille opp på all slags dugnader/tvangsarbeid både på dagen og dagene rundt. Kjempegøy å stå og selge kaker halve dagen. Møte på 'hyggelige' og 'sosiale' opplegg på skole osv. 

Dette er en helligdag/fridag. Men det er den verste og mest slitsomme dagen i året, ihvertfall føler jeg det slik. Har lyst til å ta med barna på hytta i stedet.... Men da er man ikke solidarisk, sosial, og man bryr seg ikke om at man må jobbe for å samle inn et resultat til en total verdi av 10000 kr til fau/korps/idrettslaget, ved å sette 100 personer i sving med meningsløse oppgaver. 

I tillegg koster det en formue, med bunader/klær, uendelig mas om is, pølser, ballonger og gud vet hva.

Ååååhhh! Dagens utblåsning! Kommer kanskje flere den neste måneden...

Herregud.. hva skal du ha unger for når du ikke takler en dag i året hvor det er litt ekstra ukas og mas? Det er likt for alle. 17 mai er barnas dag, at du som foreldre ikke kan ofre deg denne dagen uten å syte og klage, burde du tenkt deg om da du valgte å få barn. Når ungene er store ( og den tid kommer) så kan du ligge hjemme på sofaen eller dra i skauen eller hva som måtte behage. Å ha barn betyr dugnader i bar ehage, skole, idrett, det er kjøring hit og dit, fritidsaktiviteter osv. Det trodde jeg alle visste før de valgte å få barn.

Anonymkode: 312e1...b12

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Åh jeg elsker 17. mai jeg! Barna mine gleder seg til tog, leker på skolen og på ettermiddag det lille toget i bygda med etterfølgende fest på skolen. Jeg pynter med flagg, blomster og grønt, og inviterer gjerne familien til en stor lunsj. Det er klart at det blir endel stress, ja det blir jo det. Men for meg er det verdt det. 

Anonymkode: fc0ab...2bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh jeg elsker 17. mai jeg! Barna mine gleder seg til tog, leker på skolen og på ettermiddag det lille toget i bygda med etterfølgende fest på skolen. Jeg pynter med flagg, blomster og grønt, og inviterer gjerne familien til en stor lunsj. Det er klart at det blir endel stress, ja det blir jo det. Men for meg er det verdt det. 

Anonymkode: fc0ab...2bd

Enig! Sønnen min elsker 17 mai og gleder seg masse. Den eneste dagen i året det er liv og folkefest i byen. Koser meg 😊 

Anonymkode: 312e1...b12

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...