AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #1 Del Skrevet 13. april 2018 Forhandlerbilen er gått 20 000 km mer enn den som selges av privatperson. Den er også i en farge jeg ikke liker. Den som.selges av privat har grei farge, som sagt ikke kjøtt like langt, og er 9000 billigere enn den fra forhandler. Bilene er samme modell, like gamle og har samme utstyrspakke. Kun farge, kmstand og pris som er ulike (ut fra det jeg ser i finn). Ville dere kjøpt fra privat og spart noen kroner, eller av forhandler for trygghetsfølelsen? Anonymkode: b42fd...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #2 Del Skrevet 14. april 2018 Kommer an på hva slag forhandler. Er det en merkefohandler ville glatt betalt de ekstra tusenlappene, for en bil som har gptt litt lenger. Men om det er en jalla-fohandler drevet av en konkursyytter kan like gjerne kjøpe privat. Anonymkode: d8ade...60b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #3 Del Skrevet 14. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva slag forhandler. Er det en merkefohandler ville glatt betalt de ekstra tusenlappene, for en bil som har gptt litt lenger. Men om det er en jalla-fohandler drevet av en konkursyytter kan like gjerne kjøpe privat. Anonymkode: d8ade...60b Forhandleren fører to merker. Godt rykte, holdt på lenge. TS Anonymkode: b42fd...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #4 Del Skrevet 14. april 2018 Om du får privatbilen inn på NAF-test først, og de sier det er et godt kjøp, så ser jeg ikke noe galt i å kjøpe bil privat. Anonymkode: f2e01...2ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnimasjonMSK Skrevet 14. april 2018 #5 Del Skrevet 14. april 2018 Du har jo samme garanti når du kjøper bilen av en privatperson. Jeg kjøpte min brukt av forhandler og det var så utrolig mye kjipe feil som skjedde i løpet av det første året. Jeg har på følelsen av at forhandleren med vilje skjulte feilene ved kjøp. Men min far kjøpte brukt fra privatperson til 20.000 kroner og ikke lenger etter måtte den fikses for 20.000kr til. Så det ble litt dyrer til slutt. Jeg hadde nok gått for den bilen jeg likte best, spesielt hvis den var billigere. Du har samme rettigheter uansett, det er bare viktig at du husker det hvis det skulle skje noe:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #6 Del Skrevet 14. april 2018 Dette er jo umulig å svare på. Privatfolk er gjerne litt mer ærlige, rett og slett fordi de ikke er proffe. De må dessuten ikke betale for husleie, lønn, oppvarming og reklame, så det er klart dette blir billigere. Intuitivt tenker jeg, velg den bilen du vil ha, men du selvsagt gå den litt etter i sømmene også. Anonymkode: c7032...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 14. april 2018 #7 Del Skrevet 14. april 2018 Alltid billigere privat ! Du vil jo ha en kjøpskontrakt uansett, så jeg ville gått for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #8 Del Skrevet 15. april 2018 Om du ønsker en dyrere og dårligere bil, men med en falsk trygghet i form av «bruktbilgaranti», så går du for bruktbilforhandleren. Anonymkode: 789eb...b78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #9 Del Skrevet 15. april 2018 Privat. Når forhandler tar 9000 mer, så kan du banne på at han egentlig tar 20.000 for mye forhold til bilens verdi. De er sleipe og du har vel ikke noen flere garantier derifra ved kjøp enn du har hos en privat? Bilen selges som den er begge steder Anonymkode: e503f...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #10 Del Skrevet 15. april 2018 På 13.4.2018 den 23.09, AnonymBruker skrev: Forhandlerbilen er gått 20 000 km mer enn den som selges av privatperson. Den er også i en farge jeg ikke liker. Den som.selges av privat har grei farge, som sagt ikke kjøtt like langt, og er 9000 billigere enn den fra forhandler. Bilene er samme modell, like gamle og har samme utstyrspakke. Kun farge, kmstand og pris som er ulike (ut fra det jeg ser i finn). Ville dere kjøpt fra privat og spart noen kroner, eller av forhandler for trygghetsfølelsen? Anonymkode: b42fd...01e Spørsmålet er avgåhengig av flere forhold. Hvor gammel bilen er, er garantien på 5 år utløpt? Da er privatkjøp uaktuelt. Dwr andre er hvilken bilforhandler det er snakk om. Er det en merkeforhandler så er det langt tryggere enn etmprivatkjøp og det følger gjerne med en form for garanti utover 5 års fristen/100 000 km. Dernest kommer hvilke papirer den private selgeren har på bilen. Har han Naf kjøpstest, så taler saken til den privates fordel. Spørsmålet er ikke et ja/nei spørsmål fordi det er for lite fakta i hi. Anonymkode: f579d...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå