Gå til innhold

Underlivsplager:/

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Fikk for en tid tilbake fikk jeg vite at en tidligere seksualpartner hadde fått påvist en kjønnssykdom. Jeg gikk å testet meg for denne og alle de andre kjønnssykdommer, men fikk negativt svar. Allikevel fikk jeg forverrede symptomer, svir i hele underlivet, vondt i magen og må tisse ofte. Har vært til gynekolog og fått sjekket ting med ultralyd, men de finner ikke noe som er klar årsak til plagene mine. Det er ingen tegn til infeksjoner som sopp, skjedekatarr, urinveisinfeksjon og hvertfall ikke kjønnssykdommer ( jeg spurte om jeg burde ta en ny test med tanke på det sistnevnte, men det ble blankt avvist). Nå sitter jeg her og tenker bare på hva det kan være, og om jeg har blitt helt hypokonder. Noen som har noen tidligere erfaringer med noe lignende eller har noe kunnskap ? Det er flere mnder siden jeg hadde sex sist så prøvene burde jo være riktige. 

K28 

Anonymkode: 08c39...c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fanten artikkel som kaaaanskje kan hjelpe litt; 

"Kvinner er overraskende dårlige til å skille sopp fra andre tilstander, selv om de har hatt ekte sopp før. Flere studier har kommet fram til at kvinner har rett bare i ett av tre tilfeller (Eckert 1998, Ferris 2002). I resten av tilfellene er underlivsplagene deres forårsaket av andre sykdommer, slik som bakteriell vaginose, seksuelt overførbare infeksjoner eller rett og slett ulike irritasjons- og eksemtilstander. Behandlingen for sopp vil da ikke ha noen effekt og kan faktisk gjøre plagene verre. I tillegg tar det lengre tid før du får riktig diagnose og behandling."" 

Sjekket de deg også for bakteriell vaginose eller eksem? 

Masse lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnimasjonMSK skrev:

Hei! Jeg fanten artikkel som kaaaanskje kan hjelpe litt; 

"Kvinner er overraskende dårlige til å skille sopp fra andre tilstander, selv om de har hatt ekte sopp før. Flere studier har kommet fram til at kvinner har rett bare i ett av tre tilfeller (Eckert 1998, Ferris 2002). I resten av tilfellene er underlivsplagene deres forårsaket av andre sykdommer, slik som bakteriell vaginose, seksuelt overførbare infeksjoner eller rett og slett ulike irritasjons- og eksemtilstander. Behandlingen for sopp vil da ikke ha noen effekt og kan faktisk gjøre plagene verre. I tillegg tar det lengre tid før du får riktig diagnose og behandling."" 

Sjekket de deg også for bakteriell vaginose eller eksem? 

Masse lykke til!

Ja, de har sjekket meg på BV. To leger som har sagt de ikke finner noe tegn til sopp. Alt ser normalt ut og ingen tegn til infeksjoner. Regner med de hadde sett eksem under undersøkelsen om jeg hadde det. Jeg har blitt undersøkt nøye... 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du såpne nedentil? Om ja, hvilken og hvor ofte?

Anonymkode: a8ae6...16e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du såpne nedentil? Om ja, hvilken og hvor ofte?

noe, men sjelden. Uansett tror jeg ikke at jeg hadde fått så store plager og smerte av såpe... da hadde jeg kanskje hatt rød og irritert hud også. 

Skrevet

Hvis testene er negative så må du bare stole på de. Man kan også «innbille» seg smerter i underlivet dersom man overbeviser seg selv om at noe er galt eller at man har et underbevisst emosjonelt/psykisk traume

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noe, men sjelden. Uansett tror jeg ikke at jeg hadde fått så store plager og smerte av såpe... da hadde jeg kanskje hatt rød og irritert hud også. 

Hvor er smerte da? Hvilken den av underlivet? Har du født eller operert deg noen gang?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er smerte da? Hvilken den av underlivet? Har du født eller operert deg noen gang?

smerte nederst i magen som minner om mensverk. mer svie og en brennende følelse i underlivet. Nei har verken operert eller født barn, 

Skrevet

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men er fint å kunne utelukke ting: Du har ikke spiral? 

For meg kan det virke som du er allergisk mot noe du spiser/drikker/bruker. Det kan ofte lede til en endring i magesyre og andre interne væsker, som igjen kan ha en smertelignende effekt på mage og andre områder. 

Hva med å få en test for allergiske reasksjoner på mat etc. å se om du kan også utelukke dette?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnimasjonMSK skrev:

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men er fint å kunne utelukke ting: Du har ikke spiral? 

For meg kan det virke som du er allergisk mot noe du spiser/drikker/bruker. Det kan ofte lede til en endring i magesyre og andre interne væsker, som igjen kan ha en smertelignende effekt på mage og andre områder. 

Hva med å få en test for allergiske reasksjoner på mat etc. å se om du kan også utelukke dette?

nei, har ikke spiral :) Det kan jo være en ide, men ville matallergi gi svie i underlivet? 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

nei, har ikke spiral :) Det kan jo være en ide, men ville matallergi gi svie i underlivet? 

Ja det kan gjøre det. Jeg hadde en venninde som fikk veldig sårt underliv rundt vinterstider. Hun ble påvist sitrusallergi og plagene gikk bort når hun sluttet å spise det. Alt vi spiser påvirker nesten alt vi er, så kan være en ide å sjekke det:)

AnonymBruker
Skrevet

Ville testet meg på ny,  noen ganger tar det lenger tid før det slår ut på tester. 

Anonymkode: 46564...413

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville testet meg på ny,  noen ganger tar det lenger tid før det slår ut på tester. 

Anonymkode: 46564...413

ja, jeg får vel insistere på det. Men de hadde jo gått flere mnder... 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det passer helt til symptomene. Men det finnes noe som heter interstitiell cystitt/ smertefull blære syndrom.

Er du sjekket for mykoplasma? 

Evt. også sjekke opp med en hudlege? 

Anonymkode: fac1a...5e0

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det passer helt til symptomene. Men det finnes noe som heter interstitiell cystitt/ smertefull blære syndrom.

Er du sjekket for mykoplasma? 

Evt. også sjekke opp med en hudlege? 

Anonymkode: fac1a...5e0

ja, mycoplasma er sjekket:) Gir smerteful blære smerter i skjeden ? takk for innspill. Jeg får ta test en gang til kanskje, og så ta det derifra. 

AnonymBruker
Skrevet

Vaginisme eller vestibulitt? 

Anonymkode: 5462b...c26

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

smerte nederst i magen som minner om mensverk. mer svie og en brennende følelse i underlivet. Nei har verken operert eller født barn, 

Aha. Har hatt slike smerter selv og godt til utredning. Etter mye mas og en koloskopi fant de en klump på tarmen. Var bombesikker på at smertene satt i underlivet.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aha. Har hatt slike smerter selv og godt til utredning. Etter mye mas og en koloskopi fant de en klump på tarmen. Var bombesikker på at smertene satt i underlivet.

Gått*.

Klumpen presset på de andre organene. Verdt å sjekke.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hmmm.. Men sved det i i underlivet hos deg også? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Svie og "menssmerter". Men ikke sikkert det er det som er grunnen hos deg. Poenget mitt var igrunn at du må utredes til de finner grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...