AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Jeg har i varierende grad hatt eksem hele livet, og nå som 32-åring sliter jeg fremdeles med det. Primært i ansiktet, men også bak knærne. Jeg lurer litt på om melkeprodukter kanskje har noe med saken å gjøre. Er det noen andre som har eksem "forårsaket" av melkeprodukter? Er det melkeproteinene som er synderen da? Hva drikker/spiser dere istedet? Anonymkode: a898a...0fa
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 De som har atopisk eksem kan bli bedre ved å kutte ut melkeprodukter, da det er mulig de reagerer på melkeproteiner dvs. laktosefritt vil ikke være et alternativ, helt melkefritt. Har ei venninne som har slitt hele livet og testet ut en liten periode uten melk. Hun ble mye bedre og har fortsatt med det Du tar ikke akkurat skade av å teste det ut Anonymkode: 62fc7...71b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Studiet er gjort på barn, men jeg kjenner nå personlig ei voksen dame som ble bedre av å kutte ut melk: https://www.lab1.no/nyheter-og-aktiviteter/atopisk-eksem-allergisk-barneeksem-og-kumelk Anonymkode: 62fc7...71b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 Melkeprodukter og egg mater patogenene som forårsaker eksem. Anonymkode: d5edc...f2f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 Tenkte å prøve først en sukkerfri, og så en melkefri periode etter det, for å se hva kan ha effekt på kløen og eksemet. Hvis egg også kan være en trigger, så blir det det neste. ts Anonymkode: a898a...0fa
duplexx Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Har en fireåring som får utslett av gluten og melk - er mye bedre uten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå