Gå til innhold

Hva heter sovemedisinen?

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess
Skrevet

Imovane er sterkt avhengighetsdannende. Jeg ville holdt meg unna, eller i det minste prøvd alt annet først.  Valerina natt og melatonin funker for noen, for andre kan det bli for svakt. Sov i ro te er også verd å prøve. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imovane har også stor innvirkning på tannhelse, så vær obs på dette. Jeg kjenner noen som får dekket Ganske mange prosenter av HELFO etter bruk av imovane for den har innvirkning på spyttproduksjonen som igjen gir innvirkning på tannhelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Ser mange her nevner Melatonin, det gikk jeg på under studiene og var veldig fornøyd. Men nå går jeg tredelt turnus og snur døgnet flere ganger i løpet av en uke - så melatonin vil være helt bortkastet nå. For at den skal funke kreves det en streng døgnrytme hvor man legger seg og står opp til samme tid, noe jeg ikke gjør... 

Ellers takk for mange gode tips! Jeg tror faktisk kollegaen min mente Sedix! Jeg skal teste det ut :) Er mange andre gode forslag her også, som er verdt et forsøk hvis det ikke funker. Tusen takk! 

Anonymkode: 4808c...a9b

AnonymBruker
Skrevet

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker imovane 1 dag pr uke. jobber 3 skift og må ha hjelp til å snu døgnet. Sover heller ikke mer enn 3  til 4 timer hver natt. Ikke på Imovane heller da den har veldig kort halveringstid og derfor ikke virker på lengden søvn, kun innsovning og de neste 2 til 3 timer. 

Urtemedisiner har null effekt. Men phenegran er en allergimedisiner som gjlr at veldig mange sovner da døsighet er en bieffekt. Er som regel det en lege først skriver ut

Anonymkode: 409a1...eac

Jeg har ingen problem med søvnen når jeg først sovner - det er innsovning som er problemet, derfor Imovane :)  Tenker at det er verdt å prøve urtemedisiner, det kan jo hende det funker (placebo eller ei)! 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Ser mange her nevner Melatonin, det gikk jeg på under studiene og var veldig fornøyd. Men nå går jeg tredelt turnus og snur døgnet flere ganger i løpet av en uke - så melatonin vil være helt bortkastet nå. For at den skal funke kreves det en streng døgnrytme hvor man legger seg og står opp til samme tid, noe jeg ikke gjør... 

Ellers takk for mange gode tips! Jeg tror faktisk kollegaen min mente Sedix! Jeg skal teste det ut :) Er mange andre gode forslag her også, som er verdt et forsøk hvis det ikke funker. Tusen takk! 

sedix virker ikke i det hele tatt. bare å kaste penger ut av vinduet. men valerina forte derimot bruker jeg, og opplever at det har noe virkning. Nå bruker jeg det sammen med truxal 50 mg, men merker at det virker bedre enn når jeg bare tok truxal alene. Kjøper det på 123apotek hvor det er billigst.

Anonymkode: 8a467...80c

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sedix virker ikke i det hele tatt. bare å kaste penger ut av vinduet. men valerina forte derimot bruker jeg, og opplever at det har noe virkning. Nå bruker jeg det sammen med truxal 50 mg, men merker at det virker bedre enn når jeg bare tok truxal alene. Kjøper det på 123apotek hvor det er billigst.

Anonymkode: 8a467...80c

Det er jo individuelt hva som fungerer og ikke da... Det fungerer tydeligvis på kollegaen min :P Jeg er ikke så veldig ute etter personlige erfaringer, da disse varierer så fryktelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...