Gå til innhold

Folk som lar seg tråkke på!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig problemet til slike folk som aldri tørr å stå opp for seg selv, og si sine egne meninger hvis det er noe de ikke liker? 

Det er temmelig slitsomt med folk som alltid tyr til baksnakking / ryktespredning, dersom noen finner på ett eller annet som de ikke liker... 

Anonymkode: 4476b...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fikk selvfølelsen ødelagt tidlig. Som regel av dårlige/dysfunksjonelle oppvekstsforhold.

Anonymkode: fce63...ea8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Personlig synes jeg det kan være veldig slitsomt med folk som alltid må si sin mening.  Mange oppfører seg som veivalser og tar ingen hensyn.  Er det nødvendig å si sin mening om ALT - alltid? 

Jeg sier ikke alltid det jeg tenker.  Det hender at jeg ikke kjenner folk godt nok til å konfrontere dem, eller jeg vet at å si min mening vil ødelegge stemningen og har lite for seg.  Det betyr ikke at jeg lar meg tråkke på og ikke har selvstendige meninger. 



 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regla fra barndommen - gjelder fortsatt:yvonne: :

Tro ikke alt hva du hører, og si ikke alt hva du vet, så sparer du mange bører, på sinn og samvittighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er det oppdragelsen. Men har aldri baksnakket dritt om noen av den grunn. 

Anonymkode: 79b34...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn, men jeg baksnakker ikke eller sprer rykter.

Det har mye med min oppvekst, og at det å si min mening ikke var lov og at jeg ofte ikke ble hørt, ignorert, fikk kjeft for småting eller ble kritisert mye. Sånne ting setter spor og har påvirket meg langt inn i voksen alder.

Anonymkode: 6b3e0...fe1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er egentlig problemet til slike folk som aldri tørr å stå opp for seg selv, og si sine egne meninger hvis det er noe de ikke liker? 

Det er temmelig slitsomt med folk som alltid tyr til baksnakking / ryktespredning, dersom noen finner på ett eller annet som de ikke liker... 

Anonymkode: 4476b...58f

Jeg forstår ikke spørsmålet.

Første avsnitt går på svake mobbeofre som ikke tør å ta oppgjør, og hvorfor?

Andre avsnitt går på mobberne selv og hvorfor de ble de dem ble?

Anonymkode: 65c0d...d6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at folk er folk? Fordi at den vanlige mannen er ikke interessert i det som er objektivt mest rett, men man må ta del i virkeligheten deres. Og virkeligheten til folk er gjerne det første som popper inn, med mindre noen har fortalt dem at ‘ting er ikke alltid slik det ser ut til’. Og folk helt oppriktig forventer en slags forklaring, når det ikke foreligger noen grunn til stede til å ‘spre ordet’. 

Huff. Disse folkene er så slitsomme. De har ikke noe liv selv, ergo bruker de andre som substitutt. Og det er mange av dem. De har ikke noe å tape, derfor hakker de. Litt som å være den som aldri har nok penger. Til slutt blir du en idiot og har følgende ingen sperrer. Problemet er de som hakker, de hakker fordi at de har ingen verdi i seg selv. Hvis man sier dem imot får man føle på meningsløsheten deres. Bedre å bare holde kjeft. Som om hakkingen er så glorious at den er verdt energien min. Ja. Særlig. 

En person som hakker og hevder seg har det ikke godt med seg selv. Rastløs energi som må ha en rolig skanse. Og den rolige skansen tar imot. 

Vet ikke hvilke personkarakteristikker som er vakrest, jeg altså. 

Iglen/kleggen, eller den som holder kjeft? 

Vaaanskeeliiig. 

Anonymkode: 1abb8...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan får man kleggen til å forstå at en klegg er en klegg? Du ser ut som en klegg, du oppfører deg som en klegg, du smisker som en klegg. 

Hvordan kan man få en klegg til å forstå at kleggen er en klegg uten at kleggen får et mentalt sammenbrudd? Det er jo meningen at kleggen skal være sjarmerende. Det er i alle fall det som er essensen i det nye Norge. Til den vakre kleggen. Litt rart at det er myggspray. Stakkars myggen. Folk liker jo ikke seg selv engang. Burde jo vært bestevenn med mygger, klegger og knotter. De snakker samme språk i alle fall. 

Det som er rart er å se en klegg unngå en annen klegg. De burde jo elske hverandre. Begge er jo klegger?

hvorfor er klegger allergiske mot hverandre??? Hvorfor samles ikke kleggene sammen? Hvorfor kan de ikke leke kleggekonkurranse med hverandre? Er jo ikke noe gøy å konkurrere med folk som IKKE er klegger? Som ikke er som dem selv? I alle andre konkurranser foretrekker folk like premisser. Mest rettferdig. 

Men klegger er jo blodsugere/ energisugere og enser seg aldri for å gi noe tilbake. Den blotte tilstedeværelsen til kleggen er ‘bra nok’. 

Anonymkode: 1abb8...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Bare for å ta noen eksempel: Dersom en person leser for eksempel ett blogg-innlegg eller en artikkel i en nettavis. Så leser de ALT SAMMEN høyt, selv om ingen andre er interessert i å høre på det dem leser om. Men de som hører på tørr (eller gidder?) aldri å be denne personen være stille, og la være å lese høyt. Samme hvis de de har fått noe reklame i postboken, så leser de for eksempel at ""400 gram kjøttdeig av storfe til den prisen, nei det blir nok mye billigere hos Kiwi"" (og så videre, og så videre i det uendelige) og så går de faktisk  gjennom hver bidige ting som det står noe om i samtlige reklamer, og leser alt sammen høyt. Selv om ingen andre egentlig er interessert i å høre på alt det surret de kommer med.  

Eller hvis vi ser på en eller annen TV-serie eller film. Da er det en person som følger med på dette, og som kommenterer nærmest hver bidige ting som skjer på TV. Dermed risikerer man å gå glipp av noe som blir sagt, fordi noen som ser på kommer med pjattet sitt.  

Men hver gang de nærmest prater hull i hodet på alle andre, så er det noen som ikke har lyst til å be denne personen om å være stille og holde kjeft. Istden biter de i seg all irritasjon. Men når pratekoppen endelig har gått sin vei, DA begynner kjeftesmella på de andre. For det er liksom ikke måte på hor irriterende det var med folk som aldri klarer å holde smella og være stille...

Anonymkode: 4476b...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Bare for å ta noen eksempel: Dersom en person leser for eksempel ett blogg-innlegg eller en artikkel i en nettavis. Så leser de ALT SAMMEN høyt, selv om ingen andre er interessert i å høre på det dem leser om. Men de som hører på tørr (eller gidder?) aldri å be denne personen være stille, og la være å lese høyt. Samme hvis de de har fått noe reklame i postboken, så leser de for eksempel at ""400 gram kjøttdeig av storfe til den prisen, nei det blir nok mye billigere hos Kiwi"" (og så videre, og så videre i det uendelige) og så går de faktisk  gjennom hver bidige ting som det står noe om i samtlige reklamer, og leser alt sammen høyt. Selv om ingen andre egentlig er interessert i å høre på alt det surret de kommer med.  

Eller hvis vi ser på en eller annen TV-serie eller film. Da er det en person som følger med på dette, og som kommenterer nærmest hver bidige ting som skjer på TV. Dermed risikerer man å gå glipp av noe som blir sagt, fordi noen som ser på kommer med pjattet sitt.  

Men hver gang de nærmest prater hull i hodet på alle andre, så er det noen som ikke har lyst til å be denne personen om å være stille og holde kjeft. Istden biter de i seg all irritasjon. Men når pratekoppen endelig har gått sin vei, DA begynner kjeftesmella på de andre. For det er liksom ikke måte på hor irriterende det var med folk som aldri klarer å holde smella og være stille...

Anonymkode: 4476b...58f

Jeg er glad jeg ikke levde for hundre år siden. For tenk hvor trangbodd de hadde det da og hvor lite muligheter de hadde til å gå inn i et enerom foreksempel,  Med de utfordringer du beskriver.Og intrigene var nok like store om ikke større den gang.

Hold avstand og tenk at man er priviligert i dagens samfunn tross alt.

Anonymkode: 6b3f7...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Bare for å ta noen eksempel: Dersom en person leser for eksempel ett blogg-innlegg eller en artikkel i en nettavis. Så leser de ALT SAMMEN høyt, selv om ingen andre er interessert i å høre på det dem leser om. Men de som hører på tørr (eller gidder?) aldri å be denne personen være stille, og la være å lese høyt. Samme hvis de de har fått noe reklame i postboken, så leser de for eksempel at ""400 gram kjøttdeig av storfe til den prisen, nei det blir nok mye billigere hos Kiwi"" (og så videre, og så videre i det uendelige) og så går de faktisk  gjennom hver bidige ting som det står noe om i samtlige reklamer, og leser alt sammen høyt. Selv om ingen andre egentlig er interessert i å høre på alt det surret de kommer med.  

Eller hvis vi ser på en eller annen TV-serie eller film. Da er det en person som følger med på dette, og som kommenterer nærmest hver bidige ting som skjer på TV. Dermed risikerer man å gå glipp av noe som blir sagt, fordi noen som ser på kommer med pjattet sitt.  

Men hver gang de nærmest prater hull i hodet på alle andre, så er det noen som ikke har lyst til å be denne personen om å være stille og holde kjeft. Istden biter de i seg all irritasjon. Men når pratekoppen endelig har gått sin vei, DA begynner kjeftesmella på de andre. For det er liksom ikke måte på hor irriterende det var med folk som aldri klarer å holde smella og være stille...

Anonymkode: 4476b...58f

Hvor lett tror du det er å få en person som du beskriver til å redusere pjattet sitt? Hadde den hatt selvinnsikt hadde den skjønt det var forstyrrende å drive på slik. Folk som holder på sånn har en indre kløe de må stilne bl.a ved å la skravla gå. Begynner man å bemerke at det er forstyrrende, blir det plutselig vanskelig for personen som da må jobbe med å tenke før man åpner brødboksen og man kan få motsvar som f.eks. «Prøver å lette stemningen», «klarer du ikke høre på to ting om gangen» osv. 

Anonymkode: 9febc...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Hvor lett tror du det er å få en person som du beskriver til å redusere pjattet sitt? Hadde den hatt selvinnsikt hadde den skjønt det var forstyrrende å drive på slik. Folk som holder på sånn har en indre kløe de må stilne bl.a ved å la skravla gå. Begynner man å bemerke at det er forstyrrende, blir det plutselig vanskelig for personen som da må jobbe med å tenke før man åpner brødboksen og man kan få motsvar som f.eks. «Prøver å lette stemningen», «klarer du ikke høre på to ting om gangen» osv. 

Anonymkode: 9febc...aa7

Hvorfor er du så slem og nedlatende? 

Er du en av de falske som sitter der tilsynelatende fornøyd, mens du i virkeligheten er sint og irritert, og som bare øser det ut når vedkommende har gått?

Anonymkode: 09ef1...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...