Arkana Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Min samboers nevø og niese (10 og 8 år) kommer hit på langhelg i senere vår. Noen som har gode forslag for hva vi kan finne på med dem? Hva slags aktiviteter/underholdning finnes det for barn i Oslo?
Gjest Melk Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Teknisk Museum Kon Tiki Museet Fram Akershus festning Historisk museum (gratis)
Arkana Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2005 Teknisk museum har vi tatt dem med på før, det var vel ikke det helt store for dem, så de andre er nok utelukket. Og siden jeg selv synes de nevnte museer er temmelig kjedelige er det lite trolig at jeg gidder dra dem med dit. Jeg tenkte mer på noe som er gøy.
Gjest Melk Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 Åja... Jeg syntes disse museumene faktisk var morsomme i den alderen, jeg... *nerd*
Junebug Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 Jeg tror Aftenposten aften har en egen spalte med annonser over ting som skjer. Der er det bla konserter og mer voksenting, men de har også slike annonser over ting som kan egne seg for barn, som feks teater og konserter for barn eller utearrangementer.
Arkana Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2005 Åja... Jeg syntes disse museumene faktisk var morsomme i den alderen, jeg... *nerd* Jeg syntes det var gørrkjedelig. Men derimot satt jeg alltid med nesa begravet i en bok, så jeg var vel litt nerd på mitt vis også. Jeg foretrakk (og foretrekker fremdeles) å bruke fantasien selv, istedet for å få andres fantasi servert på et fat.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #7 Skrevet 21. februar 2005 Reptilparken i Storgata er kjempegøy! (Og er dere heldige, får dere holde en slange!)
Arkana Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2005 Men kanskje de vil like Sporveismuseet? Nå tipser jeg forresten meg selv, men jeg tror Oslopuls har fine oversikter over arrangementer hvor man kan krysse av for at det skal passe for barn?
Arkana Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2005 Tusenfryd. Ja, det har vi tenkt på, men er de åpne i mai da? Vi har vært der med dem før, men fornøyelsesparker blir man vel aldri lei av. :-) De har visst åpent enkelte dager i mai. Vi får se an været.
Arkana Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2005 Reptilparken i Storgata er kjempegøy! (Og er dere heldige' date=' får dere holde en slange!)[/quote'] Oi, det visste jeg ikke at fantes i Oslo. Det skal noteres.
Gjest Catwoman Skrevet 21. februar 2005 #12 Skrevet 21. februar 2005 Ja, det har vi tenkt på, men er de åpne i mai da? Vi har vært der med dem før, men fornøyelsesparker blir man vel aldri lei av. :-) nei, de åpner kanskje ikke så tidlig?! Tror aldri barn blir lei av fornøelsesparker nei :-)
Gjest Pjusk Skrevet 21. februar 2005 #14 Skrevet 21. februar 2005 www.hoppeloppeland.no i Lillestrøm Jeg var der i nesten fem timer med mine på lørdag. (men de er litt yngre enn de du skal ha med deg da - to gutter 5 og 7 år)
Arkana Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #15 Skrevet 21. februar 2005 www.hoppeloppeland.no i Lillestrøm Jeg var der i nesten fem timer med mine på lørdag. (men de er litt yngre enn de du skal ha med deg da - to gutter 5 og 7 år) Det hørtes gøy ut. Hva gjør de voksne mens barna hoppelopper? Er det sånn at man må være tilstede og passe på, eller er det café e.l. hvor man kan sette seg? Jeg antar at hoppelopping er strengt forbudt for voksne da, men minigolf kan man jo være med på.
Gjest Melk Skrevet 21. februar 2005 #17 Skrevet 21. februar 2005 Det hørtes gøy ut. Hva gjør de voksne mens barna hoppelopper? .
Gjest Pjusk Skrevet 21. februar 2005 #19 Skrevet 21. februar 2005 Melk har jo allerde sagt det, men ja, det er mulig å sette seg ned ved noen småbord. De voksne kan også skli på en megasklie - ganske gøy! Jeg hadde med avis, bollepose og vann. Ellers kjøpte vi pølser, brus og is. Det er veldig fullt i helgen. Vi dro dit 14.30 lørdag og da var det masse folk der, uten at det nødvendigvis var noe stort problem. Men fra 16.00 - 17.00 -tiden, ble det merkbart mindre folk.
Gjest pace Skrevet 21. februar 2005 #20 Skrevet 21. februar 2005 Du kan prøve korketrekkeren hvis det er snø ute da. Eller Nrk Senteret på Marinenlyst. Der viser de en del nrk historie, og har et par morsomme ting for barn, feks å leke værmann/dame og sportskommentator. Ellers har du Tyrili Klatresenter tror jeg. Har ikke klart å finne ut av den selv enda, men jeg tror den nettop har skiftet eiere. Skal være mulig for barn å klatre der. De fleste museumer var ikke lagd for unger i 8-15 års alderen. Ikke det at det er interessant å besøke det en gang i blant. Selv har jeg prøvd å gjøre forskjellige ting med 12 lillebruttern i Oslo, og jeg syntes tilbudet for barn i Oslo er forferdelig dårlig! Ikke det at det er noen klubber, men de reklamerer i tillegg veldig dårlig for seg. Du har feks student-treningshaller, men der kommer ikke personer under 18 inn. Syntes ikke det er rart at så mange unge gutter blir sittende forran dataen, når omtrent det eneste alternativet de har ute er å leke i sandkassen. Gutter har feks løst dette med å dra på skateboard utenfor rådhusplassen. Noe de måtte finne på i eget initiativ! Virker jo helt talentløst? Oslo trenger lett tilgjengelige ungdomsklubber hvor ulike ungdom kan komme og drive lett sport og spill. Voksne har hundrevis av kafeer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå